از پرچم ایران تا پرچم ژاپن، نایمخن را نباید فراموش کنید

به گزارش آسمان تو، علیرضا عضو نایمخن بود و یکی از بازیکنان محبوب این باشگاه هلندی.جهانبخش آنقدر درخشید که طرفداران نایمخن برای قدردانی از او، پرچم ایران را به استادیوم بردند و البته آن را در صندلی مخصوصی نصب کردند.

از پرچم ایران تا پرچم ژاپن، نایمخن را نباید فراموش کنید

ممنوعیت ورود پرچم کشورها به استادیوم

امیر اسدی، در فصل نقل و انتقالات تابستانی لیگ هجدهم، تراکتورسازی پای نخستین بازیکن ژاپنی را به فوتبال ایران باز کرد. سوگیتا نام این بازیکن بود که از آلونسکان- لیگ سوئد- به تبریز آمد تا در ترکیب تراکتورسازی بازی کند. عملکرد سوگیتا خیلی زود طرفداران تراکتورسازی را مجذوب خود کرد. دریبل های ناگهانی و سرعت بالا، از سوگیتا بازیکنی موثر ساخت تا طرفداران تراکتورسازی خیلی زود شیفته او شوند و برای قدردانی از این بازیکن، پرچم ژاپن را همراه خود به استادیوم یادگار امام بیاورند.

در چنین روزهایی بود که پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کرد و مقابل کاشیما آنتلرز از ژاپن نهاده شد. شکست در بازی رفت و تساوی در جدال برگشت، قهرمانی را به نام کاشیما ثبت کرد تا پرسپولیس در رسیدن به عنوان نخست ناکام بماند. بعد از فینال، نوبت به بازی حساس پرسپولیس و تراکتورسازی در استادیوم آزادی رسید. دیداری که البته حواشی بسیاری همراه خود داشت. طرفداران تراکتورسازی، پرچم ژاپن را طبق عادت به استادیوم آوردند و همین مسئله باعث شد تا پرسپولیسی ها برداشت اشتباهی از موضوع داشته باشند. برداشت مثبت از ماجرا، علاقه به سوگیتا بود و منفی نیز یادآوری شکست پرسپولیس مقابل کاشیما آنتلرز.

واکنش بازیکنان و مدیران پرسپولیس به این ماجرا باعث شد تا پرچم ژاپن به استادیوم های دیگر نیز وارد و عکس های بسیاری نیز در این زمینه منتشر گردد. ماجرا تا جایی پیش رفت که حتی در بازی های لیگ دو، نوجوانان، جوانان و حتی مجالس عروسی نیز پرچم ژاپن دست به دست چرخید تا حساسیت پرسپولیسی ها بیشتر به ضرر آن ها تمام گردد تا به سودشان.

کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال بعد از مدت ها سکوت، بیانیه ای در این باره صادر و ورود پرچم سایر کشورها به استادیوم ها را ممنوع نمود. اتفاقی که هیچ کجای دنیا فوتبال نمونه آن را نمی بینیم. اما متن کامل این بیانیه: با توجه به تذکرات کمیته اخلاق درباره عدم ورود پرچم کشورهای دیگر به داخل استادیوم ها جهت برگزاری مسابقات در آرامش و سلامت و به دلیل عدم توجه برخی مراجع مرتبط، از مسئولان ذی ربط برای ادای توضیحات دعوت شده است. کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران امیدوار است محیط استادیوم ها در رقابت های باشگاهی عاری از هرگونه تنش، شاهد برپایی رویدادهای مرتبط باشد.

کمیته اخلاق، عجب حکم عجیبی صادر کرد. حکمی که برای نخستین بار و فقط در فوتبال ایران آن را می بینیم و می خوانیم. بعد از ممنوعیت حضور بوژیدار رادوشویچ با پرچم کرواسی در جشن قهرمانی پرسپولیس در لیگ هفدهم، این دومین اتفاق تقریبا مشابهی است که رخ می دهد.

به حدود 4 سال قبل می رویم. به فوتبال هلند و جایی که علیرضا دنیابخش حضور داشت. علیرضا عضو باشگاه نایمخن بود و البته یکی از بازیکنان محبوب این باشگاه کوچک هلندی. دنیابخش آنقدر درخشید که طرفداران نایمخن برای حمایت و قدردانی از او، پرچم ایران را به استادیوم بردند و البته آن را در صندلی مخصوصی نصب کردند. صندلیی که در تمام بازی های نایمخن متعلق به پرچم ایران بود. حتی بعد از صعود نایمخن به لیگ برتر هلند، علیرضا با پرچم ایران در جشن بازیکنان شرکت کرد و آن را روی دوش خود انداخت. -

در اروپا با ورود پرچم کشورهای مختلف، نه تنها مخالفتی نمی گردد بلکه صندلیی ویژه هم برایش در نظر می گیرند تا طرفداران علاقه مند، علاقه خود را به بازیکن یا مربی محبوب خود اینگونه نشان بدهند. در ایران اما همه چیز بر خلاف جریان آب پیش می رود. یک بار پرچم کرواسی را به جشن قهرمانی راه نمی دهند و روز دیگر از ورود پرچم کشورهای مختلف خودداری می نمایند.

فوتبال ایران پر از اتفاق های بی سابقه است. این را هم به قبلی ها اضافه کنید، شاید فوتبال ایران پیشرفت کند و مدیرانش سربلند.

1

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 19 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 174

به "از پرچم ایران تا پرچم ژاپن، نایمخن را نباید فراموش کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از پرچم ایران تا پرچم ژاپن، نایمخن را نباید فراموش کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید