اختصاص 4 میلیارد ریال اعتبار ملی برای بازسازی آتشکده سرمسجد

به گزارش آسمان تو، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان، موسی احمدپوریا روز آدینه 28 آذرماه 99، اظهار کرد: اثر تاریخی صفه سرمسجد (آتشکده جاویدان) طی سال های گذشته تا به امروز در دو مرحله به صورت جزئی بازسازی شده است و در حال حاضر نیز به به بازسازی اضطراری احتیاج دارد.

اختصاص 4 میلیارد ریال اعتبار ملی برای بازسازی آتشکده سرمسجد

جهت دریافت خدمات بازسازی خانه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

او با اشاره به بازسازی هایی که طی سال های گذشته روی این اثر انجام شد، ادامه داد: در فاز اول، دیواره ضلع شمال شرق سرمسجد به صورت ناقص بازسازی و در فاز دوم نیز پلان های موجود در معبد به صورت غیر اصولی بازسازی شدند.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مسجدسلیمان با اشاره به بازدید هفته گذشته هیئتی از مدیران ارشد وزارت از این شهرستان اظهار کرد: در بازدید این هیئت مقرر شد باتوجه به این که طرح پایگاه سرمسجد آماده است، چهار میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی این اثر در نظر گرفته گردد.

او درخصوص فرایند توسعه مجموعه تفریحی گردشگری چم آسیاب نیز گفت: زمین مورد استفاده برای این پروژه طی دو قرارداد تا به امروز تسطیح و ششعدد آلاچیق و شش سرویس بهداشتی نیز در آن ایجاد شده است، باوجود این، کار اجرایی پروژه فعلاً به دلیل نبود اعتبار کافی متوقف است.

احمدپوریا درباره احداث بازارچه صنایع دستی مسجدسلیمان نیز مطرح کرد: فرهاد غلامعلی فلاح مدیرکل دفتر آموزش و حمایت از فراوری صنایع دستی در بازدیدی که هفته گذشته از شهرستان داشت قول مساعد داد که درصورت معرفی زمین مناسب برای احداث این بازارچه، همکاری لازم از سوی وزارت انجام گردد.

او اضافه نمود: درحال حاضر زمین مناسب برای احداث بازارچه تعیین و نقاط UTM آن برای آنالیز به اداره کل استان ارسال شده است.

منبع: گردشبان
انتشار: 3 دی 1399 بروزرسانی: 30 شهریور 1400 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 1500

به "اختصاص 4 میلیارد ریال اعتبار ملی برای بازسازی آتشکده سرمسجد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختصاص 4 میلیارد ریال اعتبار ملی برای بازسازی آتشکده سرمسجد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید