آشنایی با جاذبه های بندرگز ، گلستان Bandar Gaz

به گزارش آسمان تو، جاهای دیدنی بندرگز

بندر گز در غرب استان گلستان و در فاصله تقریبا 44 کیلومتری شهر گرگان واقع شده و به خاطر همجواری با جنگل و دریا دارای آب و هوای معتدل خزری است. همین شرایط اقلیمی سبب شده تا این شهر همواره سرسبز باشد و با جلوه هایی بهشت گونه از طبیعت گردشگران را به خود جذب کند. بندرگز شهری تاریخی است. مار قلعه، عروس قلعه و قدیم قلعه از بناهای تاریخی این شهرند. بعلاوه تپه های باستانی زیادی نیز در بندرگز به چشم می خورد. در ادامه همراه خبرنگاران باشید تا با جاهای دیدنی بندرگز بیشتر آشنا شوید.

آشنایی با جاذبه های بندرگز ، گلستان Bandar Gaz

ساحل بندرگز ، ساحل نوکنده

نوکنده یکی از توابع بندرگز است که به علت داشتن جاذبه های طبیعی بین گردشگران مکانی شناخته شده است. ساحل زیبای دریای خزر در شهر نوکنده یکی از برترین منطقه های این شهر برای سرگرمی و استراحت است. موج های خروشان دریا آرامشی دلچسب را برای شما به ارمغان می آورد. آلاچیق ، رستوران، سرویس های بهداشتی، فروشگاه و قایق سواری از امکانات رفاهی و سرگرمیی ساحل نوکنده است که برای گردشگران فراهم شده است.

جنگل دنیا مورا (وطنا)

جنگل دنیا مورا یکی از جنگل های بندرگز است. این جنگل در دامنه کوه دنیا مورا واقع شده است و پوشیده از درختان توسکا، راش، ممرز، زالزالک و بعضی از گیاهان دارویی است. جانورانی مثل خوک، شغال، روباه، خرگوش و پرندگان زیادی در این جنگل زندگی می نمایند و برکه ها و رودخانه ها لطافت دوچندانی به منطقه دنیا مورا بخشیده اند.

اسکله بندرگز

اسکه بندرگز در اطراف شهرستان گرگان واقع شده است. این اسکه یکی از منطقه ها زیبا و دیدنی شهرستان گرگان را به خود اختصاص داده است. اسکه بندر گز بازارچه ای دارد که بخش اعظم صنایع دستی شهر در آن به نمایش گذاشته شده است. گردشگران زیادی از اسکله بندر گز به منظور قایق سواری و بعلاوه ماهیگیری استفاده می نمایند. در نزدیکی بندر گز جزیره ای به نام آشوراده وجود دارد که می توان از طریق قایق های مسافربری به این جزیره سفر کرد. هر سال شاهد گردشگران داخلی و خارجی زیادی هستیم که از این مکان بازدید می نمایند. امکانات سرگرمیی و رفاهی در این مکان فراهم است. برترین فصل بازدید از این مکان بهار و پاییز است.

آبشار چلم ریز

آبشار چلم ریز یا چلم رز در جنوب شهرستان بندر گز و در نزدیکی روستای استون آباد واقع شده است. استون آباد یا استینوا، روستایی از توابع بخش نوکنده است که در دهستان بنفشه تپه واقع شده است. این روستا در 10 کیلومتری شهرستان بندر گز و در دامنه رشته کوه های البرز واقع شده است و دارای جاذبه هایی از جمله کافر تپه، آبشار شرشری، چشمه قل قلی، چشمه الو کک (علی یک)، آب بند استینوا و … می باشد. یکی از جاذبه های دیدنی این روستا آبشار چلم ریز است. برای رسیدن به این ابشار زیبا بایستی تجهیزات کوهنوردی به همراه داشته و از مهارت فنی خوبی در این زمینه بهره مند باشید.

پارک جنگلی باغو بندرگز

این پارک جنگلی به خاطر جاذبه های گردشگری سالانه میزبان تعدادی زیادی از گردشگران است. این پارک جنگلی در 13 کیلومتری و در ضلع جنوب شرقی شهرستان بندر گز واقع شده است. مسیر دسترسی به این پارک آسفالته و شوسه بوده و جنب روستای باغو شهرک صنعتی باغو واقع شده است و یکی از مکان های مجذوب کننده برای گردشگران و مسافران است.

جنگل نرگسی

جنگل نرگسی یکی از منطقه ها بسیار دیدنی استان گلستان است که همه ساله با فرارسیدن ایام سال نو و تابستان پذیرای بسیاری از علاقه مندان و مسافران عزیز به استان گلستان است. جنگل نرگسی در غرب استان گلستان واقع شده است و از روستا های لیوان غربی ، لیوان شرقی ، تلور و بعلاوه شهر نوکنده قابل دسترسی است. در این جنگل حیواناتی نظیر روباه ، گربه وحشی ، شغال ، خرس ، گراز وحشی ، عقاب و انواع پرندگان شکارچی و بسیاری از حیوانات وحشی بسیار زیبا در حال زندگی می باشند.

ساختمان گمرک

ساختمان گمرک بندرگز با طرح و نظارت کامل مهندسین بلژیکی در سال 1281 شمسی احداث و بلافاصله مورد بهره برداری نهاده شد. این ساختمان در حال حاضر از قدیمی ترین بناهای تاسیسات بندری این بخش است که پس از گذشت چندین دهه از عمر آن همچنان از استحکام و مقاومت بسیار خوبی برخوردار است . یک بار از طریق سازمان میراث فرهنگی بازسازی شده است . این بنا در تاریخ 11/5/1384 به شماره 12562 به ثبت ملی رسیده است .

امامزاده علیرضا سرطاق بندرگز

حرم مطهر این امام زاده در روستای سرطاق از توابع بندرگز در منطقه ای مصفا واقع شده است و به معصوم زاده سرطاق نیز معروف است. فاصله آن از شهرستان بندرگز 5 کیلومتر می باشد . امامزاده علیرضا نیز از کسانی است که پس از زد و خورد فراوان از چنگ لشکریان مامون گریخت و به این منطقه پناهنده گشت و مدتها درخفا زندگی کرد تا این که پس از شهادت در روستای سرطاق به خاک سپرده شد. این امامزاده در مسیر روستای سرطاق واقع شده و مسیر دسترسی به آن آسفالته می باشد . امکانات زیر ساختی نظیر ،آب - برق - جاده آسفالته و سرویس بهداشتی برای رفاه حال مسافران و بازدید نمایندگان محیا شده است و مکانی جنگلی و سرسبز برای استراحت مسافران می تواند باشد .

منبع: تاپ تراول
انتشار: 21 مهر 1403 بروزرسانی: 21 مهر 1403 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 2504

به "آشنایی با جاذبه های بندرگز ، گلستان Bandar Gaz" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با جاذبه های بندرگز ، گلستان Bandar Gaz"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید