اختصاص بودجه 2 هزار میلیاردی برای ساخت قطار ملی مترو

به گزارش آسمان تو، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، محمدباقر نوبخت در مراسم ارائه دستاوردهای پروژه طراحی و ساخت قطار ملی مترو که امروز برگزار گردید، با اشاره به افزایش همکاری دولت برای توسعه زیرساخت های مدیریت شهری، گفت: ما سال 99 بیش از 2 هزار میلیارد تومان بودجه به این کار اختصاص دادیم و این همکاری ها ادامه خواهد داشت. دکتر ستاری در حوزه توسعه علمی و فناوری مدیریت شهری یاری و همراه هستند تا زیرساخت های فناورانه این کار در کشور فراهم گردد.

اختصاص بودجه 2 هزار میلیاردی برای ساخت قطار ملی مترو

به گفته نوبخت، این پروژه ها هم در بعد ملی مهم است و هم جوابی دندان شکن به دشمنان ایران است که با وجود همه تحریم ها و دشمنی ها، ایران همچنان پابرجاست و چرخ توسعه کشور از حرکت نایستاده است. حمایت های دولت از مدیریت شهری با قوت و قدرت بیشتری ادامه خواهد یافت.

رئیس سازمان برنامه و بودجه همچنین بیان نمود: سیستم رانش قطار مترو با توانمندی شرکت های دانش بنیان با بهره گیری حداکثری بومی شد و سهم دانش فنی از 30 به 85 درصد افزایش یافته است. طراحی بدنه فلزی قطار مترو با توانمندی فنی در حال اجرا است و با استفاده از تجهیزات ایران ساخت از جنس کربن استیل فراوری می گردد.

لازم به ذکر است؛ تیرماه سال گذشته بود که تفاهم نامه ای میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شرکت راه آهن شهری تهران و حومه و صندوق نوآوری و شکوفایی برای ساخت یک رام قطار متروی تهران با 85 درصد قطعات داخلی و دانش بنیان امضا شد.

یک رام قطار ملی شامل یک قطار 7 واگنه است که بدنه قطار، دکوراسیون داخلی، سیستم بوژی، راهروی بین واگنی، ترمزها، اطلاع رسانی هوشمند، تهویه مطبوع، درب و سیستم رانش آن توسط شرکت های دانش بنیان طراحی و ساخته شده است. پس از ساخت یک رام قطار ملی، بازسازی کامل 31 رام قطار ملی بر اساس الگوی ساخت این نمونه صورت خواهد گرفت.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 فروردین 1400 بروزرسانی: 8 فروردین 1400 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 1690

به "اختصاص بودجه 2 هزار میلیاردی برای ساخت قطار ملی مترو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختصاص بودجه 2 هزار میلیاردی برای ساخت قطار ملی مترو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید