آیا تسلیم شدگان در هرات اعضای طالبان هستند؟

به گزارش آسمان تو، ریاست امنیت ملی هرات در حالی از تسلیم شدن 130 عضو طالبان خبر می دهد که رسانه ها فاش کردند این افراد عضو گروه ملا رسول هستند که پیش از این متهم به همکاری با دولت بود.

آیا تسلیم شدگان در هرات اعضای طالبان هستند؟

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، ریاست امنیت ملی هرات اخیراً از تسلیم شدن یک گروه 130 نفره طالبان به فرایند صلح خبرداد اما گفت وگوهای اجرا شده با این افراد نشان می دهد که در میان آن ها اعضای وابسته به گروه ملا رسول و بعلاوه آوارگان داخلی حضور دارند.

عبدالصبور قانع والی هرات روز گفته بود که این افراد از اعضای طالبان هستند و متعهد شده اند در راستای تامین امنیت، در کنار نیروهای امنیتی افغان با طالبان بجنگند.

عبدالرازق دگری یکی از فرماندهان شاخه انشعابی ملا رسول که در میان افراد تسلیم شده حضور داشت به اطلاعات روز گفت: من برادرکشی نمی کنم و پل ها را خراب نمی کنم. فعالیت گروه 30 نفری من در ولایت های هرات و فراه بود. من در کنار نیروهای امنیتی تا آخرین قطره خون در مقابل طالبان می جنگم.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان هم اظهارداشت که این افراد بیش از 10 سال گذشته جزو نیروهای خیزش مردمی بودند و ارتباطی با این گروه ندارند.

در این میان مردان نورزایی که از او به اسم یکی از فرماندهان طالبان نام برده شده، هم تاکید نمود که با شروع خروج نیروهای خارجی از افغانستان، جنگ طالبان مشروعیت ندارد و تداوم جنگ برادرکشی است.

اطلاعات روز اضافه کرد که ظاهراً به افراد تسلیم شده تذکر داده شده بود که افراد مشخصی از آن ها با رسانه ها مصاحبه نمایند و بسیاری از افرادی که به نام اعضای طالبان به نیروهای دولتی تسلیم شده بودند از مصاحبه با خبرنگاران خودداری می کردند.

براساس گزارش این روزنامه چاپ کابل، بسیاری از این افراد از آوارگان داخلی بودند که به علت جنگ مجبور به ترک خانه هایشان شده بودند.

گزارش بعلاوه می افزاید که بارها از آوارگان داخلی در تجمعات مختلف و اعتراضی در هرات استفاده شده است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 مرداد 1400 بروزرسانی: 2 مرداد 1400 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 1890

به "آیا تسلیم شدگان در هرات اعضای طالبان هستند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا تسلیم شدگان در هرات اعضای طالبان هستند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید