10 دوربین چاپ سریع برتر فوجی فیلم؛ لذت عکاسی با چاپ عکس

به گزارش آسمان تو، دوربین های عکاسی چاپ سریع به لطف داشتن فیلم های آماده، قادرند تا در کوتاه ترین زمان ممکن عکس های ثبت شده را به چاپ برسانند و از این نظر در میان کاربران از محبوبیت بسیار خوبی برخوردارند. این دسته از دوربین های عکاسی، حس نوستالژی خاصی را القا می کنند و علاقه مندان به عکاسی و همچنین کاربران مبتدی این حوزه، از کار با این دوربین ها لذت بیشتری خواهند برد. در این مقاله قصد داریم به معرفی و بررسی 10 دوربین عکاسی چاپ سریع برتر فوجی فیلم فروشگاه آنلاین خبرنگاران بپردازیم تا اگر قصد خرید این دسته از محصولات را دارید، به سادگی به لیستی از بهترین های فوجی فیلم دسترسی پیدا کنید.

10 دوربین چاپ سریع برتر فوجی فیلم؛ لذت عکاسی با چاپ عکس

دوربین عکاسی چاپ سریع فوجی فیلم مدل Instax Mini 11

فهرست راهنمای خرید بهترین دوربین عکاسی چاپ سریع فوجی فیلم موجود در خبرنگاران را با معرفی یکی از پرفروش ترین محصولات این شرکت یعنی دوربین چاپ سریع مدل Instax Mini 11 شروع می کنیم. دوربین Instax Mini 11 در واقع مدل ارتقاء یافته Instax Mini 9 به شمار می آید. این برند ژاپنی بعد از Instax Mini 9، مدلی با نام Mini 10 عرضه نکرد و با گذر از آن، Instax Mini 11 را برای عرضه به بازارهای بین المللی در اختیار کاربران قرار داد. اول از همه طراحی زیبا و بسیار جمع وجور این دوربین عکاسی بسیار خودنمایی می کند و به لطف وزن بسیار سبک 307 گرمی آن، کاربران هیچ مسئله ای برای حمل و نقل کردن این محصول نخواهند داشت. بدنه دوربین از جنس پلاستیک ساخته شده، اما هنگامی که آن را در دست می گیرید، متوجه خواهید شد که جنس بسیار خوبی دارد. دو باتری قلمی (سایز AA) به عنوان منبع انرژی این دوربین چاپ سریع پولاروید فوجی فیلم در نظر گرفته شده که قادر است انرژی لازم برای گرفتن 100 عکس را به دوربین بدهد.

دکمه شاتر در جلوی دوربین قرار گرفته است که بسکمک از افراد برای عادت کردن به آن ممکن است به زمان بیشتری احتیاج داشته باشند. این دوربین چاپ سریع محبوب فوجی فیلم مجهز به یک لنز جمع شونده 35 میلی متری با دیافراگم 12.7 است که کنترل نوردهی تماما اتوماتیک دارد و به طور پیش فرض نیز در حالت عمودی عکاسی می کند، بنابراین برای تصاویر پرتره گزینه ایده آلی به شمار می رود. این دوربین از شاتر متغیر الکترونیک استفاده می کند که بین 1/2 تا 1/250 میلی ثانیه سرعت دارد. فلاش دوربین هم نهایتاً 2.7 متر از محیط را پوشش می دهد. این محصول به طور کلی و در مقایسه با دوربین های هم تراز خود، کیفیت عکاسی مطلوبی دارد. از دیگر ویژگی های بسیار خوب این دوربین عکاسی چاپ سریع می توان به وجود آینه جلوی لنز برای گرفتن تصاویر سلفی، فریم شمار اتوماتیک و حالت کلوزآپ اشاره کرد.

دوربین عکاسی چاپ سریع فوجی فیلم مدل Instax mini 25

دوربین عکاسی چاپ سریع مدل Instax mini 25، یکی دیگر از دوربین های باکیفیت و محبوب برند فوجی فیلم است که قابلیت های عکاسی بسیار خوبی را در اختیار کاربران قرار می دهد. این محصول بسیار سبک وزن است و ابعاد کوچکی دارد، به همین دلیل به سادگی می توانید آن را با خود حمل و نقل کنید. روی بدنه این دوربین چاپ سریع فوجی فیلم دو دکمه شاتر برای چاپ عمودی و افقی تعبیه شده و نمایشگر LCD پشت آن نیز، تعداد عکس های به جای مانده و حالت فلاش را نشان می دهد. کاغذ این دوربین چاپ سریع در سایز 4×6 سانتی متری است و تا 10 فیلم را می توان درون این دوربین قرار داد. لنز Instax mini 25 با فاصله کانونی 60 میلی متر، قابلیت فوکوس از 50 سانتی متر تا بی نهایت را دارد و از فوکوس اتوماتیک پشتیبانی می کند.

انرژی مورد احتیاج این دوربین چاپ فوری از طریق دو باتری CR2 تامین می شود و پیدا کردن این مدل باتری شاید چندان راحت نباشد. فلاش این دوربین با روشن کردن پس زمینه در محیط های تاریک، امکان عکاسی در نور کم را فراهم می کند. در جلوی این دوربین یک آیینه کوچکی وجود دارد که برای عکاسی گزینه ایده آلی به شمار می رود. این دوربین از شاتر متغیر الکترونیک استفاده می کند که بین 1/3 تا 1/400 میلی ثانیه سرعت دارد. در مورد کیفیت عکس های ثبت شده با این دوربین نیز، باید اشاره کنیم که تصاویر کیفیت بسیار خوبی دارند و برای استفاده افراد عادی و غیرحرفه ای مناسب است. از دیگر ویژگی های خوب دوربین Instax mini 25 می توان به ظهور فوری عکس و امکان یادداشت در پایین عکس چاپ شده اشاره کرد.

دوربین عکاسی چاپ سریع فوجی فیلم مدل Instax Mini 9 Clear

مدل Instax Mini 9 Clear، یکی از ارزان قیمت ترین دوربین های عکاسی چاپ سریع فوجی فیلم موجود در بازار است که استفاده از آن برای عکاسی بسیار ساده و سرراست است، آن قدر ساده که حتی بچه ها هم می توانند با آن عکس بگیرند. وزن این دوربین عکاسی حدود 307 گرم است و ابعاد آن نیز به 116×118.3×68.2 میلی متر می رسد. بدنه این محصول از جنس پلاستیک ساخته شده که شاید نسبت به دیگر مدل های فوجی فیلم موجود در بازار، چندان کیفیت ساخت بالایی نداشته باشد، اما به طور کلی در دست گرفتن آن حس بسیار خوبی را به کاربران منتقل می کند. این محصول مجهز به لنز 60 میلی متری فوجی فیلم با دیافراگم 12.7 میلی متری است که فوکوس ثابت از فاصله 60 سانتی متری تا بی نهایت را به کاربران ارائه می دهد.

دو باتری قلمی (سایز AA) به عنوان منبع انرژی این دوربین چاپ سریع فوجی فیلم در نظر گرفته شده که قادرند انرژی لازم برای گرفتن تا 100 عکس را به دوربین بدهند. یک فلاش اتوماتیک نیز روی بدنه این دوربین عکاسی تعبیه شده تا در صورت احتیاج از آن در حین عکاسی بهره ببرید. دوربین فوجی فیلم مدل Instax Mini 9 Clear فاقد قابلیت فیلمبرداری است و شاتر متغیر الکترونیک آن نیز بین 1/10 تا 1/60 میلی ثانیه سرعت دارد. عملکرد این دوربین بسیار سریع است و به محض اینکه با آن عکسی می گیرید، آن عکس از شیار کنار دوربین بیرون می آید. عکس های این دوربین نیز در سایز 46×62 میلی متر چاپ می شوند.

دوربین عکاسی چاپ سریع فوجی فیلم مدل Instax mini 90 Neo Classic

دوربین مدل Instax mini 90 Neo Classic، برخلاف دیگر مدل ها موجود در بازار از طراحی کلاسیک و قدیمی بهره می برد تا حس نوستالژی عکاسی با دوربین های قدیمی را به کاربران منتقل کند. اما برخلاف ظاهر کلاسیک، این دوربین قابلیت های بسیار خوبی دارد. این دوربین 260 گرمی از چندین حالت نوردهی Exposure برای استفاده کاربران در محیط های مختلف بهره می برد. حالت Party Mode از سرعت بالاتر شاتر استفاده می کند تا نور پس زمینه بیشتری را گرفته و تاثیر نور فلش را در عکس تنظیم کند. یا به عنوان مثال دیگر، حالت Kid Mode از سرعت کوتاهی برای شاتر استفاده می کند تا تصویر را به سرعت ثبت کند. همچنین قابلیت تنظیم روشنایی نیز از طریق کاربران وجود دارد.

ویژگی جالب دیگری که در این دوربین دیده می شود، قابلیت Double Exposure است که یک عکس را بر روی عکس دیگری سوار می کند. دوربین عکاسی چاپ سریع فوجی فیلم مدل Instax mini 90 Neo Classic به لنز 60 میلی متری فوجی فیلم با دیافراگم 12.7 میلی متری مجهز است که از فوکوس اتوماتیک پشتیبانی می کند و فلاش دوربین هم نهایتاً 2.7 متر از محیط را پوشش می دهد. شاتر متغیر الکترونیک این محصول نیز بین 1/8 تا 1/400 میلی ثانیه سرعت دارد و منبع انرژی آن نیز، یک باتری لیتیوم یونی قابل شارژ با شارژدهی بسیار خوب است.

دوربین عکاسی چاپ سریع فوجی فیلم مدل Instax mini LiPlay

فوجی فیلم محصولات پیشرفته تری نیز در زمینه عکاسی چاپ سریع نیز دارد که از جمله بهترین آن ها می توان به دوربین عکاسی چاپ سریع فوجی فیلم مدل Instax mini LiPlay اشاره کرد. برخلاف مدل های قبلی، قابلیت های این محصول صرفا به گرفتن عکس محدود نمی شود و کاربران امکان ضبط صدا با کیفیت HD را نیز با این دوربین خواهند داشت. این دوربین طراحی مجذوب کننده و مدرنی دارد و وزن 255 گرمی آن، هیچ مسئله ای برای حمل و نقل کاربران ایجاد نمی کند. Instax mini LiPlay مجهز به یک لنز 28 میلی متر با گشودگی دیافراگم f/2 است که عکاسی در شرایط نوری مختلف و حتی کم نور را نیز برای کاربران امکان پذیر می کند. لنز این محصول همچنین دارای حداقل فاصله فوکوس 10 سانتی متری برای کار با سوژه های نزدیک و گرفتن عکس های ماکرو است.

روی بدنه این دوربین عکاسی چاپ سریع فوجی فیلم شاهد قرارگیری یک نمایشگر 2.7 اینچی با رزولوشن 230 هزار نقطه ای به جهت مشاهده تصاویر، بررسی عکس ها و پیمایش در منو آن هستیم که مورد استفاده کاربران قرار می گیرد. همچنین یک آینه کوچک سلفی در کنار لنز این دوربین عکاسی به چشم می خورد. منبع انرژی این دوربین عکاسی، یک باتری لیتیومی یونی قابل شارژ است که انرژی لازم برای گرفتن 100 شات را به دوربین می دهد و در عرض سه ساعت به طور کامل شارژ می شود. حافظه داخلی این دوربین تقریباً 45 تصویر را در خود جای می دهد که امکان افزایش آن با استفاده از کارت حافظه میکرو SD وجود دارد. در نهایت باید به دیگر قابلیت های بسیار خوب این محصول نظیر قابلیت اتصال بلوتوث، داشتن اپلیکیشن اختصاصی برای شخصی سازی تصاویر و دکمه اختصاصی ضبط صدا اشاره کرد.

دوربین عکاسی چاپ سریع فوجی فیلم مدل Instax mini 70

دوربین عکاسی مدل Instax mini 70، جزو دوربین های میان رده فوجی فیلم به شمار می آید که از محبوبیت خوبی میان کاربران برخوردار است. این محصول طراحی مجذوب کننده و ابعاد کوچکی دارد تا در سفرها و گشت وگذارها، به راحتی امکان جابه جایی آن را داشته باشید. این دوربین عکاسی از حالت نوردهی کاملاً اتوماتیک استفاده می کند و شاتر الکترونیک متغیر آن نیز بین 2/1 تا 400/1 میلی ثانیه سرعت دارد. در بدنه پشتی این دوربین عکاسی شاهد قرارگیری یک نمایشگر LCD هستیم که حالت عکاسی فعال و همچنین تعداد عکس های به جای مانده را نمایش می دهد. این دوربین یک حالت سلفی جالب هم دارد که به لطف وجود یک آینه کوچک در بدنه دوربین، بتوانید از خودتان تصاویر سلفی خوبی بگیرید.

این دوربین فوکوس تصاویر را از سه روش برای عکاسی معمولی، برای حالت های ماکرو و دیگری برای عکاسی در حالت افقی تنظیم می کند. فناوری Automatic Exposure Control این دوربین عکاسی، به صورت اتوماتیک از سرعت بالاتر شاتر استفاده می کند تا نور پس زمینه بیشتری را گرفته و تاثیر نور فلش را در عکس تنظیم کند. همچنین با بهره گیری از فناوری Hi-key، تصاویر ثبت شده بسیار باکیفیت تر روی کاغذ های مخصوص چاپ می شوند. شاید تنها نقطه ضعف این محصول را باتری CR2 (که بسیار سخت در بازار پیدا می شود) و نبود قابلیت نبود حالت تنظیم دستی نوردهی بدانیم، اما در مجموع دوربین عکاسی مدل Instax mini 70 عملکرد تصویربرداری بسیار خوبی دارد.

دوربین عکاسی چاپ سریع فوجی فیلم مدل INSTAX mini 40

اگر از طرفداران دوربین های عکاسی چاپ سریع با طراحی کاملاً کلاسیک هستید و دوست دارید که حس نوستالژیک بودن را هنگام عکاسی تجربه کنید، پیشنهاد ما به شما، دوربین عکاسی چاپ سریع فوجی فیلم مدل INSTAX mini 40 است. این دوربین عکاسی چاپ سریع در کنار طراحی منحصر به فرد قابلیت های خوبی را به کاربران ارائه می دهد. این محصول از یک لنز 35 میلی متری با قابلیت نوردهی اتوماتیک و یک فلش داخلی بهره می برد که کاربران می توانند از آن استفاده کنند. وزن 330 گرمی این دوربین عکاسی، هیچ مشکی را برای حمل و نقل کاربران به وجود نمی آورد. این دوربین توانایی چاپ سریع تصاویر با ابعاد 62×46 میلی متری را دارد و افراد قادر خواهند بود پس از روشن کردن دوربین با کشیدن لبه جلویی لنز، از حالت تصویربرداری سلفی بهره ببرند. دکمه شاتر این دوربین در قسمت جلویی بدنه قرار گرفته که عادت کردن به آن کمی زمان بر است.

دوربین عکاسی چاپ سریع فوجی فیلم مدل INSTAX mini 40 از دو باتری قلمی (سایز AA) به عنوان منبع انرژی استفاده می کند که در مجموع شارژدهی بسیار خوبی را به کاربران ارائه می دهد. همچنین قابلیت کاربردی خاموش شدن اتوماتیک این دوربین موجب شده که در صورت عدم استفاده بعد از پنج دقیقه به صورت اتوماتیک خاموش شود و شما بتوانید مدت زمان بسیار بیشتری را با استفاده از این دوربین به عکاسی بپردازید. پس از تصویربرداری، این دوربین به حدود 90 ثانیه زمان احتیاج دارد تا عکس گرفته شده به صورت چاپ شده در اختیار شما قرار دهد. شاتر متغیر الکترونیک این محصول نیز بین 1/2 تا 1/25 میلی ثانیه سرعت دارد و با توجه به قابلیت هایی که ارائه می دهد، می تواند احتیاجهای شما را برطرف کند.

دوربین فوجی فیلم مدل Instax Square SQ10

دوربین چاپ سریع مدل Instax Square SQ10، از نوع دوربین های مربعی شکل فوجی فیلم است که عملکرد متفاوتی نسبت به دیگر دوربین های سری Instax دارد. این محصول از یک سنسور دیجیتالی 3.7 مگاپیکسلی بهره می برد که کیفیت بسیار خوبی دارد و کاربران می توانند از طریق نمایشگر LCD سه اینچی تعبیه شده در بدنه این دوربین، سوژه مورد نظر خود را قاب بندی کنید. همچنین این دوربین، یک لنز با گشودگی دیافراگم f/2.4 و سایز 28.5 میلی متری دارد که از قابلیت فوکوس اتوماتیک احتیاج پشتیبانی می کند.

این دوربین عکاسی فوجی فیلم به شما این امکان را می دهد که پس از هر تصویربرداری، با ده ها افکت عکس مورد نظر خود را ویرایش کرده و سپس نسبت به چاپ آن اقدام کنید. مقدار پوشش نور فلاش این دوربین بین 50 سانتی متر تا 8 متر است و قابلیت برطرف کننده قرمزی چشم نیز دارد. طراحی مجذوب کننده کاغذ های مربع شکل این دوربین با سایز 6 در 6 سانتی متر، عکس هایی با ترکیب بندی دلنشین را برای شما ثبت می کند. حدود 50 عکس درون حافظه داخلی این دوربین جای می گیرد که می توانید با استفاده از کارت حافظه، این مقدار را افزایش دهید. در نهایت باید به قابلیت هایی نظیر باتری قابل شارژ و امکان تنظیم مقدار روشنایی این دوربین اشاره کنیم.

دوربین عکاسی چاپ سریع فوجی فیلم مدل Instax Mini 8

اگر در پی خرید یک دوربین عکاسی چاپ سریع قیمت مناسب هستید، می توانید دوربین فوجی فیلم مدل Instax Mini 8 را به عنوان یکی از بهترین گزینه های خرید خود در نظر بگیرید. این محصول وزن سبک 307 گرمی دارد و به لطف بدنه پلاستیکی اش که کیفیت خوبی نیز دارد، به راحتی می توان آن را حمل و نقل کرد. دوربین فوجی فیلم مدل Instax Mini 8 از شاتر ثابت استفاده می کند که حداکثر 1.60 میلی ثانیه سرعت دارد و فلاش دوربین هم نهایتاً 2.7 متر از محیط اطراف را پوشش می دهد. باید اشاره کنیم که فلاش این دوربین امکان خاموش و روشن کردن را ندارد و همیشه کار خواهد کرد که این موضوع می تواند بعضی اوقات بسیار آزاردهنده باشد.

قابلیت فوکوس نیز در فاصله 60 سانتی متری لنز این دوربین قفل شده و قابل تنظیم نیست. فاصله مناسب و کارآمد برای فوکوس از حدود نیم متر شروع می شود. فوجی فیلم مدل Instax Mini 8 چند حالت پیش فرض برای تنظیمات نوردهی دارد که به صورت اتوماتیک با همان حالات مختلف عکاسی انتخاب می شوند. برای شخصی سازی بیشتر می توان از گزینه High-key بهره برد که نوردهی را مقداری زیادتر می کند. دو باتری قلمی (سایز AA) به عنوان منبع انرژی این دوربین چاپ سریع فوجی فیلم در نظر گرفته شده که قادر است انرژی لازم برای گرفتن تا 100 عکس را به دوربین بدهد.

دوربین فوجی فیلم مدل Instax Square SQ6

در نهایت می پردازیم به معرفی و بررسی دوربین عکاسی چاپ سریع فوجی فیلم مدل Instax Square SQ6. این دوربین از فیلم های قطع مربعی و اصطلاحا اینستاگرامی بهره می برد، اما برخلاف مدل SQ10 دیجیتالی نیست و یک لنز 65 میلی متری با نسبت کانونی f/12.6 دارد که کیفیت تصویر مناسبی را ارائه می دهد. در کنار این لنز باید به آینه کوچکی که برای عکاسی سلفی در نظر گرفته شده، اشاره کنیم. شاتر الکترونیک متغیر این دوربین عکاسی چاپ سریع بین 6/1 تا 400/1 میلی ثانیه سرعت دارد و چشمی آن نیز با یک نقطه مرکزی به جهت انجام دقیق تر کادربندی در بدنه پشتی آن به چشم می خورد.

دوربین Instax Square SQ6، را می توان اولین دوربین چاپ سریع تمام آنالوگ فوجی فیلم دانست که با فرمت مربعی عکاسی می کند. دو عدد باتری CR2/DL به عنوان منبع تغذیه این دوربین عکاسی در نظر گرفته شده که شارژدهی خوبی دارد. این دوربین از قابلیت مالتی اکسپوژر نیز پشتیبانی می کند که به کمک آن می توانید با ادغام دو یا چند عکس با نوردهی های متفاوت، تصاویر مجذوب کنندهی را خلق کنید. همچنین نباید سه ماژول رنگی همراه این دوربین را از قلم بیندازیم که با قرار دادن آن ها روی فلاش می توان عکس هایی با طیف رنگی دلخواه ثبت کرد.

سخن پایانی

در این مطلب به معرفی و بررسی 10 دوربین عکاسی چاپ سریع برتر از برند فوجی فیلم پرداختیم. اگر تجربه استفاده از این محصولات را دارید، لطفاً با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 23 خرداد 1402 بروزرسانی: 23 خرداد 1402 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 2424

به "10 دوربین چاپ سریع برتر فوجی فیلم؛ لذت عکاسی با چاپ عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 دوربین چاپ سریع برتر فوجی فیلم؛ لذت عکاسی با چاپ عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید