یک ناو هواپیمابر آمریکایی در آبهای ویتنام مستقر می گردد

به گزارش آسمان تو، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، واشنگتن در حالی میزبان دیدار جیمز ماتیس و نگو شوان وزرای دفاع آمریکا و ویتنام بود که تنش هانوی-پکن بر سر مالکیت دریای چین جنوبی بار دیگر بالا گرفته است.

یک ناو هواپیمابر آمریکایی در آبهای ویتنام مستقر می گردد

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام سفر کنید.

این دیدار یک روز پس از آن صورت گرفت که دیدار برنامه ریزی شده وزرای خارجه چین و ویتنام که قرار بود در حاشیه نشست منطقه ای آ سه آن صورت بگیرد؛ به دلیل افزایش تنشها لغو شد.

نتیجه آنکه ویتنام برای اینکه نشان دهد در مواجهه با قدرتی مانند چین، چندان هم دست خالی نیست، موافقت ماتیس را برای میزبانی یکی از ناوهای هواپیمابر آمریکا جلب کرد. اتفاقی که برای سال آینده برنامه ریزی شده و چنانچه عملی گردد؛ از سال 1975 میلادی که جنگ ویتنام انتها یافت، بی سابقه بوده است.

لازم به ذکر است دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا پیشتر در ماه میلادی می، با دیدار احتمالی یکی از ناوهای هواپیمابر این کشور از سواحل ویتنام موافقت نموده بود.

این در حالی است که ماتیس و شوان در ملاقاتی که با یکدیگر داشتند بر تقویت همکاری های نظامی تاکید نموده و گفتند این امر مبتنی بر احترام به منافع مشترک از جمله حق آزادی کشتیرانی است- کنایه ای که مالکیت پکن بر دریای چین جنوبی را زیر سوال می برد.

لازم به ذکر است آمریکا اگرچه در مناقشه ارضی آبراه راهبردی دریای چین جنوبی نقشی ندارد، برای ممانعت از قدرت یابی پکن، با جانبداری از کشورهای کوچکی که ادعای مالکیت بر ان منطقه را دارند، آتش درگیری های لفظی را تیزتر می نماید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 آبان 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 547

به "یک ناو هواپیمابر آمریکایی در آبهای ویتنام مستقر می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک ناو هواپیمابر آمریکایی در آبهای ویتنام مستقر می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید