نگرانی آمریکا از فرمان آتش به اختیار چین به نیروی دریایی

به گزارش آسمان تو، آمریکا از قانون جدید ابلاغ شده دولت چین به گشتی های دریایی خود ابراز نگرانی کرد و آن را باعث افزایش تنش خواند.

نگرانی آمریکا از فرمان آتش به اختیار چین به نیروی دریایی

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، وزارت خارجه آمریکا روز آدینه از قوانین جدید گارد ساحلی چین ابراز نگرانی کرد و آن را باعث تشدید تنش های دریایی دانست.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

چین که دارای تنش های دریایی با بعضی از همسایگان خود در دریای چین جنوبی است قانونی را تصویب کرد که برای اولین بار به گارد ساحلی خود اجازه تیراندازی به کشتی های خارجی را داد.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه در کنفرانس خبری خود گفت که نگران ادبیات به کار رفته در قانون است که به نوعی بیانگر استفاده بالقوه از زور توسط گارد ساحلی چین برای اجرای ادعاهای چین و تنش های دریایی و منطقه ای در دریای چین جنوبی و شرقی است.

به گفته ند پرایس این ادبیات و لحن عمیقا بیانگر آن است که از این قانون می توان برای برخورد با همسایگان دریایی چین استفاده کرد.

وی ادامه داد: ما نگران آن هستیم که چین از قانون جدید برای ادعاهای غیرقانونی دریایی خود در دریای چین جنوبی استفاده کند.

وی البته در این کنفرانس خبری بر پایبندی آمریکا به تعهدات خود در قبال متحدانش ازجمله ژاپن و فیلیپین تاکید نمود. واشنگتن دارای معاهده های دفاعی مشترک با هردوکشور است و به منظور تقابل با ادعاهای دریایی چین به طور مشترک با این کشورها اقدام به تردد کشتی های گشتی خود در این مناطق نموده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 28 فروردین 1400 بروزرسانی: 28 فروردین 1400 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 1728

به "نگرانی آمریکا از فرمان آتش به اختیار چین به نیروی دریایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگرانی آمریکا از فرمان آتش به اختیار چین به نیروی دریایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید