یک برنامه سه مرحله ای برای راه اندازی کسب وکار دیجیتال

به گزارش آسمان تو، برای ایجاد کسب وکار آنلاین گام های اولیه مهم است: درگام اول کارآفرینان باید به آنالیز دقیق نیازها و خواسته های مشتریان بپردازند و در گام بعدی باید شناخت مناسبی از شیوه تبلیغات و سئو (بهینه سازی موتور جست وجو: SEO) سایت خود در حوزه دیجیتال و قابلیت ها در فضای مجازی داشته باشند و در نهایت بتوانند براساس نیازهای تایید شده مشتریان به ایجاد کسب وکار مقرون به صرفه در این حوزه اقدام نمایند.

یک برنامه سه مرحله ای برای راه اندازی کسب وکار دیجیتال

دنیای اقتصاد در ادامه نوشت: براساس گزارش توانمند کردن کارآفرینان دیجیتال (Enabling Digital Entrepreneurs) که از سوی بانک دنیای ارائه شده است، بسیاری از کارآفرینان دیجیتال اساسا برای بازارهای دنیای متولد شده اند و این توانایی را دارند که به سرعت در خارج از مرزها رشد نمایند.

در سال های اخیر تمایل به خرید آنلاین افزایش یافته و با توجه به خانه نشینی مردم در این ایام، این فرایند افزایش تصاعدی داشته است. ماتیو جین بنیان گذار موسسه Affiliate (فعال در حوزه بازاریابی دیجیتال) - که به تازگی برنامه شتاب دهنده 12 هفته ای برای بهبود عملکرد بازاریابی وابسته طراحی نموده است- معتقد است شرایط کنونی یک فرصت عظیم برای فروشگاه های اینترنتی فراهم نموده است. او می گوید که جدای از جنبه های فنی تجارت الکترونیک، کارآفرینان باید رویکرد ذهنی خود را اصلاح نمایند؛ ماتیو جین بیان می نماید: دنیا موفقیت را برای بازاریاب ها رقم نمی زند بلکه این بازاریاب ها هستند که برای دنیا موفقیت می سازند.

براساس آمار منتشر شده از سوی وزارت بازرگانی ایالات متحده آمریکا، تجارت الکترونیک بیش از 16 درصد کل خرده فروشی ها را شامل می گردد که در این میان سایت آمازون با بیش از یک سوم، بیشترین حجم خرده فروشی آنلاین را در برگرفته است. این موضوع نشان می دهد که تجارت الکترونیک توانایی بالقوه برای تبدیل به مخاطب گسترده را دارد.

3 نکته مهمی که در زمان ارائه خدمات تحویل آنلاین باید به آن توجه کنید:

1- شناخت مشتریان هدف

کارآفرینان با تبلیغات نادرست بخشی از پول خود را هدر می دهند. استفاده نادرست از کمپین های بازاریابی، هزینه خرید مشتری را افزایش می دهد که این معیار مهمی برای سرمایه گذاری در حوزه کسب وکار دیجیتال است. از آنجا که ممکن است تنوع تبلیغات در شبکه های اجتماعی و سایت ها، شما را در انتخاب کمپین های تبلیغاتی دیجیتال دچار مشکل کند بهتر است ابتدا به شناخت دقیق مخاطب هدفتان بپردازید. شناخت مخاطب در واقع همان درک درست از مکان، علایق و نحوه طراحی سایت برای ارتباط موثر است که باعث افزایش نرخ تبدیل و کاهش هزینه خرید مشتری می گردد.

شما با شناسایی مخاطب هدف، به نیچ مارکت می رسید. کارآفرینان با شناخت مخاطب هدف می توانند به طراحی یک شخصیت دیجیتال از مخاطب برسند و نیز بر پایه نیچ مارکت محتوای سایت را بهینه نمایند. در این راستا با استفاده از ابزارهایی چون بروشور، خبرنامه و پست در شبکه های اجتماعی می توانید ترافیک بیشتری جذب کنید. در واقع با انتشار محتوای مناسب در سایت، معیارهای بازاریابی ورودی را بهبود بخشیده اید و به جذب بهتر کاربر یاری نموده اید.

صاحبان مشاغل آنلاین (کارآفرینان) علاوه بر فروش کالا می توانند خدمات دیگری چون ساخت سایت، طراحی و گرافیک، تبلیغات یا سئو را به دیگر کسب وکارهای آنلاین بفروشند.

توجه داشته باشید که حجم فروش آنلاین کالا زیاد است. برای نمونه پیش بینی شده است که حجم فروش بازار آنلاین پوشاک، کفش و لوازم تزئینی سال جاری به 4 تریلیون دلار برسد.

2- کار تیمی انجام دهید (به عنوان گرگ بازار، تنها کار نکنید)

کار تیمی یاری می نماید تا قبل از آغاز کسب وکار، دانش هایی در زمینه شیوه های آنلاین SEO، تبلیغات و تجارت الکترونیک، کمپین های ایمیلی و رسانه های اجتماعی کسب کنید. شما ممکن است در اجرای تبلیغات در شبکه های اجتماعی خوب باشید اما در بالابردن رتبه سایت و مهارت های سئو حرفه ای نباشید.

سئو سایت یا بهینه سازی سایت یکی از فعالیت هایی است که توسط سئوکار انجام می گردد و شما احتیاج دارید برای حرفه ای بودن در این بازار از ابزار ها و تیم های کارآمد در این بخش یاری بگیرید. اسکات اسمیت بنیان گذار سایت 7 figure surfer می گوید: در طول 6 سال کار در حوزه آنلاین، اغلب موضوعات را به تنهایی کشف کردم اما در این راه هزاران دلار هزینه کردم.

او معتقد است همیشه حضور یک کهنه سرباز در کنار کارآفرینان می تواند در وقت و هزینه آنها صرفه جویی کند. شما می توانید با استفاده از تخصص دیگران اثربخشی و کارآیی کمپین های خود را افزایش دهید.

3- از روش برون سپاری و ابزارهای اتوماسیون بهره ببرید

برون سپاری شما را قادر می سازد تا علاوه بر صرفه جویی در هزینه، کار را با بهترین کیفیت به دست آورید. Neuro.net یک ابزار اتوماسیون قوی است که به عنوان مرکز تماس برون سپاری برای خرده فروشی ها عمل می نماید. این مرکز کارمندان مرکز تماس را عوامل مجازی جایگزین نموده و افزایش کارآیی را تضمین نموده است. براساس گفته های این شرکت این ابزار توانایی مدیریت مکالمات پیچیده و تحلیل احساسات انسانی را دارد تا جایی که بیش از 99 درصد مردم نمی دانند که در تماس با مرکز خدمات پشتیبانی مشتریان با یک روبات صحبت می نمایند.

در انتها پیشنهاد می گردد کارآفرینان مدت زمان محدود خود را صرف فعالیت هایی که برای موفقیت حیاتی است نمایند و وظایف غیراساسی را به دیگر اعضای تیم محول نمایند. با متخصصان توانمند ارتباط برقرار نمایند، برون سپاری نمایند و یک زیرساخت تیمی قوی ایجاد نمایند تا بتوانند کسب وکار دیجیتال خود را در مقیاس دنیای توسعه دهند.

منبع: فرارو
انتشار: 27 آبان 1399 بروزرسانی: 27 آبان 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 1426

به "یک برنامه سه مرحله ای برای راه اندازی کسب وکار دیجیتال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک برنامه سه مرحله ای برای راه اندازی کسب وکار دیجیتال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید