یوزپلنگ در عرض چند دقیقه دو غزال را شکار کرد

به گزارش آسمان تو، یوزپلنگی که به شکار یک غزال راضی نمی گردد، تصمیم می گیرد که دیگری را شکار کند و در نهایت در عرض چند دقیقه دو غزال را می کشد.

یوزپلنگ در عرض چند دقیقه دو غزال را شکار کرد

به گزارش خبرنگاران، یوهان سیکلز که توانست توالی وقایع را روی دوربین ثبت کند می گوید: هنگامی که در حال رانندگی در پارک فرامرزی کاگالاگادی بودیم، به طور تصادفی با چشم انداز ای باورنکردنی روبرو شدیم: یک یوزپلنگ در کنار جاده کنار یک غزال کشته شده دراز کشیده بود. معین بود که یوزپلنگ به تازگی طعمه خود را شکار و اکنون در حال استراحت است.

یوزپلنگ نفس نفس می زد. از اینکه چند دقیقه تاخیر داشتیم ناراحت بودیم، اما همچنان یک چشم انداز باورنکردنی بود. با صبر و حوصله به تماشای یوزپلنگ نشستیم که در دوردست، گله ای غزال ظاهر شد. ما می دانستیم که باید منتظر بمانیم و تماشا کنیم، زیرا احتمال انجام اقدامات دیگری وجود دارد.

یوزپلنگ ها به سرعت و چابکی باورنکردنی خود معروف هستند که از آن در هنگام شکار به نفع خود استفاده می نمایند. آن ها سریع ترین حیوان زمینی در دنیا هستند که می توانند تنها در چند ثانیه به سرعت 70 مایل در ساعت برسند.

آن ها اغلب طعمه های خود را برای مدت طولانی دنبال می نمایند و منتظر لحظه ای عالی برای هجوم هستند. به محض اینکه فرصتی را پیدا می نمایند، از سرعت خود برای دویدن به سمت طعمه استفاده می نمایند.

در کمال تعجب ما، یوزپلنگ تصمیم گرفت برای شکار دیگری برود. یوزپلنگ با رفلکس های برق آسا وارد عمل شد و طعمه خود را تعقیب کرد. غزال ها پراکنده شدند، اما یوزپلنگ به سرعت حیوان کوچکتر و ضعیف تری را از گله هدف گرفت.

این تعقیب و گریز کوتاه مدت بود و تنها در عرض چند ثانیه، یوزپلنگ با موفقیت طعمه خود را از بین برد. تماشا این چشم انداز باورنکردنی بود، و بقیه گله غزال ها با ناباوری به تماشای آن پرداختند.

یوزپلنگ ها بعلاوه به خوبی با زندگی در محیط های خشن بیابانی سازگار شده اند، جایی که غذا و آب کمیاب است. آن ها می توانند برای مدت طولانی بدون آب بمانند، زیرا می توانند بیشتر آب موردنیاز بدن خود را از طعمه بگیرند. پوشش خالدار آن ها بعلاوه به آن ها یاری می نماید تا با محیط اطراف خود ترکیب شوند و از شناسایی شکارچیان و شکار جلوگیری نمایند.

منبع: فرارو
انتشار: 16 فروردین 1402 بروزرسانی: 16 فروردین 1402 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 2395

به "یوزپلنگ در عرض چند دقیقه دو غزال را شکار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یوزپلنگ در عرض چند دقیقه دو غزال را شکار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید