پارک پراتر، شهربازی هیجان انگیز وین

به گزارش آسمان تو، چرا پارک پراتر وین معروف است؟

جاذبه های رنگارنگ و دیدنی های زیبا، از هر نوع و شکلی که فکرش را بکنید در شهر وین می توانید پیدا کنید. به محض اینکه به این شهر زیبا قدم می گذارید پر می شوید از احساسات خوب و ماندگار. یکی از جاذبه های مشهور این شهر، پارک پراتر است که از معروفیت و محبوبیت بالایی در نزد مردم شهر و گردشگران برخوردار است. با خبرنگاران همراه باشید تا سری به جاذبه معروف اتریش، پارک پراتر بزنیم.

پارک پراتر، شهربازی هیجان انگیز وین

پارک پراتر (Prater) وین

واینر پراتر، یک پارک در ناحیه دوم وین با نام لئوپولداشتات است. وقتی مردم در خصوص واینر پراتر صحبت می نمایند، اغلب منظورشان وورستلپراتر (Wurstelprater) است. وورستلپراتر قدیمی ترین شهربازی در دنیا است. واینر پراتر از بخش های بیشتری تشکیل شده است: هاوپتال (Hauptallee) که گذرگاه اصلی آن است، کریاو (Krieau) و بعلاوه پراتراشتادیوم (Praterstadium) که همگی متعلق به ناحیه واینر پراتر هستند.

نام این پارک در ابتدا در یک سند مربوط به سال 1192 میلادی که تحت حکمرانی فردریک اول بود، آمده است. در سال 1766، امپراتور ژوزف دوم، این فضا را به مردم وین اهدا کرد. از آن موقع به بعد، پراتر در دسترس همگان قرار داده شد و سالن های بولینگ، سینماها، کافه ها و چرخ و فلک در آن راه اندازی شدند. هنوز هم واینر پراتر و وورستلپراتر بیست و چهار ساعت شبانه روز و هفت روز هفته باز هستند. این پارک هیچ ورودیه ای ندارد. جاذبه ها، رستوران ها، فروشگاه ها و دیگر امکانات سرگرمیی همگی بخشی از وورستلپراتر هستند.

ساعات کاری

ناحیه پراتر 24 ساعت شبانه روز و 7 روز هفته باز است و هیچ ورودیه ای ندارد. وورستلپراتر هر سال در روز پانزدهم مارس افتتاح می گردد و روز 31 اکتبر خاتمه می یابد. اما جاهای مختلف آن، ممکن است ساعات کاری متفاوتی داشته باشند. بعضی از این جاها بسته به شرایط آب و هوایی، از 10 صبح تا 1 بامداد باز هستند.

مهم ترین جاذبه های پراتر

چرخ و فلک بزرگ وینی

چرخ و فلک بزرگ در سال 1897 ساخته شد و یکی از نمادهای وین محسوب می گردد. شکل و شمایل این چرخ و فلک بزرگ حتی از یک فاصله دور هم قابل تماشا است و جاذبه بسیار زیبایی فراهم می نماید. تمام بازتماشامایندگان از وین، سوار این چرخ و فلک جالب و بزرگ می شوند و از بالای آن نمای زیبای وین هم قابل رویت است.

لیلیپوتبان (Liliputbahn)

لیلیپوتبان یا راه آهن سبک یکی از نمادهای پراتر است. یک سفر دایره ای به طول 4 کیلومتر بین پراتر و گذرگاه اصلی یا همان هاوپتال، تقریباً 20 دقیقه طول می کشد. این جاذبه با عمر بیش از 75 سال، احتمالاً جالب ترین راه آهن در وین محسوب می گردد. یک لیلیپوتبان دیگر هم در دوناوپارک واقع شده است. لطفاً از قبل چک کنید که آیا بلیط موجود است یا نه.

آلت واینر گروتنبان (Alt Wiener Grottenbahn)

گروتنبان ماجراجویی جالبی برای بچه ها و بزرگسالان است. می توانید شخصیت های محبوب میت ماکس و موریتس و دیگر شخصیت های قصه ای را در طی ترن سواری در اینجا ببینید. سی غار و تورفتگی موجود در جهت، شما را به دنیا قصه ها و افسانه ها می برند. تصور پراتر بدون گروتنبان غیر ممکن است! قسمت جلویی این بنا، به وسیله رابرت تار (Robert Tar) طراحی و ساخته شده است. در فروشگاه آن نیز عروسک و خرس های عروسکی در میزان های مختلف و با قیمت های مناسب در دسترس هستند.

پراترتورم (Praterturm)

پراترتورم، قطعاً نماد تازه پراتر و وین است. این بنا در سال 2010 ساخته شده و دارای 117 متر ارتفاع است و بدین ترتیب بلندترین ساختمان در دنیا به شمار می رود. این بنا، نماد ساختمان های مدرنی است که در کنار جاذبه های سنتی ساخته می شوند. کسانی که عاشق ارتفاع هستند، باید از این بنا تماشا نمایند!

شوایتیزرهاوس (Schweizerhaus)

بنابر اسناد، شوایتیزرهاوس حتی قبل از سال 1766 هم تحت نام زور شوایتسر هوته وجود داشته است. امروزه، شوایتیزرهاوس مشهورترین رستوران پراتر است - شاید حتی مشهورترین رستوران در تمام وین!

ترن هوایی وین

ترن هوایی وین با طراحی و خاصیت عجیب خود، یکی از بناهایی است که حال و هوای سنتی را به فضای امروزی می آورد و بدین ترتیب تجارب و خاطرات میان نسل های مختلف منتقل می شوند. این وسیله بازی، برای افراد بازتماشاماینده از هر سنی لذت بخش است. این کسب و کار خانوادگی، کوشش زیادی می نماید تا حال و هوای سنتی آن حفظ گردد. ساختار چوبی همراه با سیستم ریل معمول آن، قابلیت اعتماد و امنیت آن را تضمین می نماید. وجود شخص کنترل گر ترن هوایی نیز، برای گردشگران امنیت خاطر به ارمغان می آورد. برخلاف دیگر جاذبه ها، این ترن هوایی برای تمام سنین مناسب است و همه می توانند از آن لذت ببرند!

افلاک نما (Planetarium)

خانه ستاره ها مجهز به آخرین تکنیک های تصویرپردازی است و نسخه ای واقعی از آسمان پرستاره را به تصویر می کشد و بدین ترتیب می توان روز یا شب و در هر شرایط آب و هوایی، به تماشای ستاره ها نشست. بچه ها و خانواده ها می توانند در طی کلاس ها و نمایش های خاصی که برای آنها تدارک دیده شده، آسمان مصنوعی را تجربه نمایند. بعلاوه، در کنار این رخدادها مراسمی فرهنگی نیز فراهم گشته به طوری که این سرگرمی به خاطره ای به یادماندنی تبدیل خواهد شد. راحت بنشینید و به ما بپیوندید تا گشت و گذاری در کائنات داشته باشیم!

منبع: الی گشت
انتشار: 7 فروردین 1401 بروزرسانی: 7 فروردین 1401 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 2169

به "پارک پراتر، شهربازی هیجان انگیز وین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارک پراتر، شهربازی هیجان انگیز وین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید