تورهای چین: گشتی در موزه های مشهور چین

به گزارش آسمان تو، با این که چین هنوز در مجموع به روی گردشگران خارجی بسته است اما امکان بازدید مجازی از موزه های متنوع آن وجود دارد.

تورهای چین: گشتی در موزه های مشهور چین

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

ایسنا: چین صدها موزه دیدنی را در خود جای داده است، بنابراین آن چه در ادامه مشاهده می کنید فقط شمار اندکی از این موزه ها را شامل می گردد. موزه هایی که به وسیله دیلی آرت انتخاب شده و در ادامه معرفی می شوند اطلاعات مفیدی درباره سنت ها و آثار تاریخی مشهور و حتی آثاری که چندان شناخته شده نیستند ارائه می دهند.

این موزه به جرات مجذوب نماینده ترین موزه در بین موزه های چین محسوب می گردد. موقعیت مکانی این کاخ بر اساس نظر منجمان باستانی چین از نظر کیهان شناختی از اهمیت برخوردار بوده است. این کاخ طی سال 1406 تا 1420 و به دستور امپراتور سوم دودمان مینگ که مرکزش را از نانجینگ به پکن تغییر داد ساخته شد. یک سال پس از خروج آخرین امپراتور از کاخ در سال 1924، این موزه به طور رسمی افتتاح شد.

مجموعه های این کاخ موزه از امپراتوری چینگ نشات گرفته اند و آثار سرامیکی، نقاشی، خوشنویسی، آثار برنزی، یشم، گاه شمار، کتاب های باستانی و اسناد تاریخی را شامل می شوند. در حال حاضر در مجموع شمار آثار این موزه به 1.8 میلیون اثر می رسد. اما نباید فراموش کنیم که نکته اصلی و ارزشمند این موزه، ساختمان و معماری آن است.

این موزه تنها موزه ملی آثار هنری پلاستیکی در چین است. این موزه که در فاصله بین 1958 تا 1963 ساخته شد آثار بسیار متفاوت تری را در مقایسه با آثار کاخ موزه شهر ممنوعه به نمایش می گذارد. این موزه در حقیقت یک بنای یادبود در چین است و نگرش آن نسبت به هنر، تحقیقات و حفظ منابع طبیعی است. این موزه در مجموع بیش از 110هزار اثر را به نمایش می گذارد که از جمله آن ها به آثار هنری سنتی چین و آثار هنری مدرن چین در کنار شماری از آثار هنری غربی می توان اشاره نمود.

در سال 2013، این موزه طرح برنده یک رقابت معماری را که برای ساختمان نو این موزه ترتیب داده شده بود بیان کرد. فرایند شروع ساخت طراحی ژان نوول در سال 2014 شروع شد، اما هنوز اطلاعات دقیقی از چگونگی فرایند پیشرفت ساخت و ساز آن در دست نیست.

این موزه بر آثار هنری پیشامدرن چینی تمرکز دارد و تاریخچه مفصلی دارد. از زمانی که این موزه در سال 1952 تاسیس شد به سه ساختمان مختلف منتقل شد و در نهایت در سال 1996 در بنای کنونی ثابت باقی ماند. ساختمان این موزه نیز بسیار قابل توجه است. این ساختمان با الهام از شکل یک ظرف آشپزی باستانی چینی ساخته شده است. قسمت بالایی این ساختمان دایره ای شکل و بنای کلی آن مربعی است که نشانگر تعبیر باستانی چینی از دنیا یعنی آسمان دایره ای و زمین مربعی است.

مجموعه این موزه از تنوع بسیار بالایی برخوردار است و بخش های مختص برای تابلوهای نقاشی، آثار برنزی، آثار یشمی، مجسمه ها، آثار سرامیکی و خوشنویسی در آن وجود دارد.

موزه هنر معاصر شانگهای به عنوان نخستین موسسه هنری معاصر، غیردولتی و مستقل در شانگهای در سال 2005 تاسیس شد.

این موزه خانه آثار هنرمندان شناخته شده و بعلاوه محل نمایش آثار هنرمندان تازه کار است که در سال 2015، فضای مشخصی برای آثار هنرمندان جوان با هدف پرورش ابتکار و آزمایش اختصاص داد.

در این موزه تاریخی روزانه 9000 بلیت صادر می گردد اما بازدیدنمایندگان برای ورود به موزه حتما باید از قبل بلیت را به صورت اینترنتی رزرو نمایند.

شانشی نام مرکز باستانی 13 دودمان باستانی چین بود. موزه تاریخ شانشی در جنوب شهر شی آن واقع شده است. در این موزه مجموعه دائمی عظیمی از آثار تاریخی از جمله اشیاء برنزی، مجسمه های سفالی، نقاشی و بعلاوه شماری از مجسمه های ارتش سفالین نگهداری می گردد.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 12 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 12 اردیبهشت 1401 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 2196

به "تورهای چین: گشتی در موزه های مشهور چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تورهای چین: گشتی در موزه های مشهور چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید