کسب مقام نخست خریدهای اینترنتی توسط چین

به گزارش آسمان تو، دستاورد مردم و دولت چین، مقام نخست خریدهای اینترنتی

آنالیز های اخیر در کشور چین حاکی از آن است که تقریبا 85 درصد از مردم این کشور به وسیله تلفن های همراه خود و اینترنت و بدون پول نقد اقدام به خرید می نمایند که موجب شد تا چین مقام نخست خریدهای اینترنتی را به خود اختصاص دهد. با توجه به این آمار منتشره شده استفاده از نرم افزارهای متنوع جای خود را در بین مردم باز نموده و به این روند تسریع بخشیده است، آسان سازی فرآیند خرید آنلاین نیز به شهروندان یاری نموده است که بدون جابجایی پول از تلفن های همراه و کامپیوترهای شخصی برای خرید استفاده نمایند. با خبرنگاران در ادامه همراه باشید.

کسب مقام نخست خریدهای اینترنتی توسط چین

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

در پی این اتفاق و هجوم مردم به این نوع خرید موجب شد تا کمتر به بانکها رجوع نمایند، همچنین استفاده از نرم افزارهای تلفن همراه این امکان را به آنها داده است که بصورت آنلاین قبض های برق، آب و تلفن خود را پرداخت نموده و بتوانند حتی تراکنشهای اقتصادی و تجاری را در موسسات و شرکتها با این نرم افزارها انجام دهند. آمار منتشر شده یک نظرسنجی از مردم چین نشان می دهد تقریبا 84 در صد از آنها تمایلی به حمل پول نقد ندارند و تعداد اندکی تمایل به حمل وجه نقد دارند و فقط 4 درصد مجبور به همراه داشتن آن هستند. علاوه بر این، در یک نظرسنجی دیگر که دربرگیرنده شش هزار نفر در 326 شهر چین انجام شد، اغلب اعلام نموده اند که از اینکه از نرم افزارهای خرید آنلاین استفاده می نمایند اطمینان دارند و با خیالی آسوده این کار را انجام می دهند.

حجم خرید سالانه با ارزشی برابر 23 هزار میلیارد دلار

در بخشی از گزارشی که مرکز اطلاع رسانی و شیکه اینترنت این کشور منتشر نموده است، تعداد افرادی که از تلفن همراه برای پرداخت های خود استفاده می نمایند در سال گذشته 58درصد بیش از دو سال قبل بوده است. همچنین در گزارشی دیگر نیز اعلام نموده است که ارزش پرداخت های آنلاین توسط تلفن های همراه به بیش از 23 هزار میلیارد دلار رسیده است که عمده این پردخت ها را توسط نرم افزار ویچت انجام داده اند. علاوه بر این نرم افزار، یکی دیگر به نام علی پی که شبیه به ویچت است و به دلیل اینکه در 360 منطقه خارج از چین نیز کاربرد دارد، مشترکان زیادی را به خود اختصاص داده است، این نرم افزار نیز قادر است برای مسافرانی که در بسیاری از کشورهای جنوب شرق آسیا اقدام به مسافرت می نمایند، کارایی داشته باشد. در صنعت پرداخت الکترونیک با استفاده از تلفن همراه، چین در صندلی اول نسبت به سایر کشورهای جهان است و میخواهد این صنعت خود را رفته رفته به سایر کشورهای جهان صادر کند.

توسعه شبکه اینترنت

در راستای توسعه جهانی شبکه اینترنت و آسان سازی ارتباطات به وسیله تلفن های همراه و تسهیل فرآیندهای خریدهای آنلاین، این کشور اعلام نموده است که در کوشش است با 411 میلیارد دلار در این بخش سرمایه گذاری کند. درواقع چین، یکی از بزرگترین سرمایه گذاران در حوزه فناوری اطلاعات است و میخواهد در دهه آینده به منظور توسعه این بخش و فناوری نسل پنجم اینترنت، بصورت کلان سرمایه گذاری کند. چین پیشرو در ایجاد زیر ساخت های لازم برای سامانه اینترنت نسل پنجم است که پرهزینه ترین و بزرگترین شبکه اینترنتی در جهان می باشد. علاوه بر این چین به وسیله وزارت فناوری اطلاعات خود اعلام نموده است که شکل گیری اولین شبکه های نسل پنجم اینترنت به تدریج از سال 2023 میلادی آغاز خواهد شد و تا دو سال بعد برای توسعه آن سرمایه گذاری معادل 3.2دهم درصد از رشد فراوری ناخالص داخلی را شامل خواهد شد.

در حال حاظر، چین بزرگترین بازار تلفن های همراه هوشمند در جهان طبق آمار رسمی وزارت فناوری اطلاعات می باشد. همچنین تعداد مشترکانی که از تلفن های همراه نسل چهارم استفاده می نمایند در این کشور بیش از 843 میلیون 700 هزار نفر رسیده است. پیش بینی ها حاکی از آن است که شکل گیری ابتدایی شبکه نسل پنجم در سال 2019 میلادی با تعداد مشترکانی نزدیک به 31 میلیون نفر، صورت پذیرد. که این تعداد مشترکان در سالهای بعد از آن به 600 میلیون نفر خواهد رسید.

منبع: الی گشت
انتشار: 18 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 473

به "کسب مقام نخست خریدهای اینترنتی توسط چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کسب مقام نخست خریدهای اینترنتی توسط چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید