کرونا در آلمان، برگزاری اعتراضات ضد محدودیت ها در شهرهای مختلف، موج سوم شروع شده است

به گزارش آسمان تو، یکی از مشاوران علمی دولت آلمان با توجه به آمارهای بالا از شروع موج سوم کرونا در کشورش سخن گفته و امروز (شنبه) در بعضی شهرهای مهم آلمان اعتراضات ضد محدودیت های کرونایی برگزار گردید.

کرونا در آلمان، برگزاری اعتراضات ضد محدودیت ها در شهرهای مختلف، موج سوم شروع شده است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه پاسایر نویه پرسه، ینز اشپاهن، وزیر بهداشت آلمان امروز (شنبه) در یک بحث آنلاین با موضوع واکسیناسیون تاکید نمود که همه بعد از 12 ماه بحران کرونا خسته شده اند. وی اضافه نمود: یک کودک 10 ساله تا به حال حدود یک دهم زندگی خود را در کرونا گذرانده است. این انتظار وجود دارد که با کاهش آمارهای کرونایی محدودیت ها کمی کاهش یابد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به مسئله واکسیناسیون در کشورش پرداخته و گفت: بعد از اولین تزریق واکسن با آسترازنکا نوبت بعدی واکسن را می توان با واکسن شرکت های دیگری مثل بیون تک انجام داد. این امر بدون هیچ مسئله ای امکان پذیر است.

وزیر بهداشت آلمان همچنین اعلام نمود: شاید همه ما به واکسیناسیون سومی هم علیه کرونا احتیاج داشته باشیم. ما هنوز اصلا نمی دانیم که آیا بعد از 12 یا 24 ماه یک بار دیگر به واکسن احتیاج داریم.

وی همچنین از یک مرحله واقعا سخت بحران کرونا سخن گفته و از خستگی شهفرایندان بعد از دوازده ماه کرونایی اطلاع داد.

کارل لایترباخ، از سیاستمداران بلند پایه حزب سوسیال دموکرات آلمان هم اتحادیه اروپا را به دلیل فرایند کند در طرح واکسیناسیون شدیدا مورد انتقاد قرار داده و این طور ابراز عقیده کرد که آلمان در آستانه موج سوم کرونا قرار گرفته است.

وی با کلماتی آشکار از توسعه ناکافی و دیررس ظرفیت واکسن ها به وسیله اتحادیه اروپا انتقاد نموده و در پیامی توئیتری اعلام نمود که این به عنوان بزرگترین خطا در فرایند مبارزه با کرونا در تاریخ وارد خواهد شد.

این سیاستمدار بلند پایه آلمانی تاکید نمود : من اطمینان دارم که آمارها نشان دهنده این است که ما در شروع موج سوم کرونا قرار داریم و این موج در کشور شروع شده است.

وی از شیوع انواع ویروس های جهش یافته در آلمان اطلاع داد.

صدها هزار نفر امروز (شنبه) در شهرهای مختلف آلمان علیه محدودیت های کرونایی اعتراض کردند. به گفته پلیس این اعتراضات در برلین، هامبورگ و درسدن به صورت صلح آمیز برگزار گردید.

در آلمان شواهدی بر تشدید مجدد بحران کرونا دیده می گردد. انستیتو رابرت کخ آلمان امروز (شنبه) از ابتلای 9164 مورد جدید به کرونا در عرض 24 ساعت اطلاع داد که 810 مورد بیشتر از شنبه هفته گذشته بوده است.

لوتار ویلر، رئیس انستیتو رابرت کخ آلمان هم امروز (شنبه) در سخنانی مردم را به صبر و استقامت فراخوانده و در یک بحث اینترنتی با مشارکت وزیر بهداشت آلمان که امروز برگزار گردید گفت: وعده های دورغین به کسی یاری نمی نماید. وی این را موضوعی ساده دانست که همچنان باید تا مدتی به اقداماتی که به خوبی می شناسیم پایبند بمانیم.

لوتار ویلر، روز گذشته هم در سخنانی اعلام نمود : ما احتمالا در یک نقطه عطف قرار داریم. فرایند نزولی مبتلایان هفته های اخیر ظاهرا دیگر ادامه نخواهد داشت. آمارهای کرونایی راکد و البته بسیار بالا است، اما در بسیاری ایالات ظهور مجدد کرونا در حال شکل گیری است و آمارها همچنان بالا است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وی با اشاره به افزایش موارد ابتلا به ویروس های جهش یافته در کشورش گفت: بنابراین در هفته های آینده انتظار شیوع مجدد کرونا وجود دارد.

ویلر همچنین از همه گیری کرونا همچنین در بین جوانان اطلاع داده و گفت: جوانان و نوجوانان و بچه ها بیشتری در گیر این بیماری خواهند شد.

وی اضافه نمود: ما باید خود را برای مبارزه سخت تر با کرونا در این شرایط آماده کنیم. در این شرایط احتمال دستیابی به هدف پایین تر آوردن سطح مبتلایان کاهش می یابد. هر گونه کاهش بدون فکر و نسنجیده محدودیت ها فرایند شیوع این ویروس را تشدید می نماید و ما بعد از چند هفته دقیقا در نقطه ای قرار خواهیم گرفت که کریسمس در آن بودیم.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وی مجددا از شهفرایندان خواست که روابط خود را به ضروری ترین ها کاهش دهند و حتما از ماسک استفاده نمایند و تا حد ممکن به سفر نفرایند.

شمار موارد ابتلا به کرونا در اسپانیا هم کاهش پیدا نموده وبه همین دلیل این کشور از روز یکشنبه از لیست مناطق پر خطر کرونایی آلمان خارج شده و به عنوان یک منطقه خطر معمولی ارزیابی خواهد شد.

انستیتو رابرت کخ آلمان هم صبح امروز از ابتلای 9164 مورد جدید به کرونا در عرض 24 ساعت و 490 مرگ کرونایی جدید اطلاع داد.

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در آلمان 2383087 نفر به کرونا مبتلا شده و 68180 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 اسفند 1399 بروزرسانی: 30 اسفند 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 1672

به "کرونا در آلمان، برگزاری اعتراضات ضد محدودیت ها در شهرهای مختلف، موج سوم شروع شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در آلمان، برگزاری اعتراضات ضد محدودیت ها در شهرهای مختلف، موج سوم شروع شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید