نمی توانیم به شرکتها برای فروش نفت ارزان فشار بیاوریم

به گزارش آسمان تو، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، ویلبر راس وزیر بازرگانی آمریکا در مورد متقاعد کردن کشورهای خریدار نفت ایران به جایگزین کردن نفت دیگری به جای نفت ایران گفت: دولت آمریکا از این امر مطمئن نیست که شرکت های نفتی نفت خود را ارزان تر از قیمت بازار به هند بفروشند.

نمی توانیم به شرکتها برای فروش نفت ارزان فشار بیاوریم

رأس که برای شرکت در یک نشست تجاری به هند سفر نموده در ادامه گفت: شرکت های نفتی متعلق به افراد هستند (خصوصی هستند) بنابراین دولت نمی تواند این افراد را وادار به کاهش قیمت کند.

در خصوص تحریم نفتی ایران و فشار آمریکا بر مشتریان ایران برای قطع واردات نفت ایران، سوشما سوراج وزیر خارجه هند، در جریان مکالمه تلفنی با مایک پمپئو همتای آمریکایی خود، به وی یادآور شده که اجرای سناریوی مد نظر واشنگتن (تحریم و جایگزین کردن نفت ایران) به آن راحتی که آمریکا تصور می نماید، نیست.

به گفته منابع مطلع، در این مکالمه سوراج خواهان آن شده که هند تا مدتی دیگر از معافیت های تحریم نفتی ایران برخوردار باشد حال آنکه طرف آمریکایی به اظهارات وی توجهی ننموده است.

ظاهراً سوراج با شرح شرایط مالی هند و با توجه به برگزاری انتخابات پارلمانی این کشور، خواهان آن شده که اجرای تصمیم درباره خرید یا عدم خرید نفت از ایران به دولت آینده دهلی واگذار گردد.

اما پمپئو مدعی شده که دولت ترامپ برای اجرای تحریم های ضدایرانی مصمم است!

لازم به ذکر است آمریکا هفته پیش مدعی شد که از تاریخ 12 اردیبهشت معافیت 6 ماهه ای را که برای 8 خریدار نفت ایران شامل هند، چین، ترکیه، ژاپن، یونان، ایتالیا، کره جنوبی و تایوان لحاظ نموده بود دیگر تمدید نخواهد کرد تا به زعم خود فشارهای مالی بر دولت ایران را افزایش دهد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 262

به "نمی توانیم به شرکتها برای فروش نفت ارزان فشار بیاوریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمی توانیم به شرکتها برای فروش نفت ارزان فشار بیاوریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید