چه کسانی می توانند وام فرزندآوری بگیرند؟

به گزارش آسمان تو، به گزارش خبرنگاران، بر اساس قانون بودجه 1401 خانواده هایی که صاحب فرزند شده اند می توانند وام قرض الحسنه فرزندآوری دریافت نمایند. بر اساس اعلام قبلی، وام فرزند اول 20 میلیون تومان، وام فرزند دوم، سوم و چهارم به ترتیب 40، 6 و 80 میلیون تومان است. بیشترین مبلغ وام هم به خانواده هایی تعلق می گیرد که صاحب فرزند پنجم و بیشتر شده باشند.

چه کسانی می توانند وام فرزندآوری بگیرند؟

جزئیات وام فرزندآوری چیست؟

وام فرزندآوری به کدام خانواد ه ها تعلق می گیرد؟

این وام به خانواده هایی تعلق می گیرد که از سال 1400 به بعد صاحب فرزند شده اند. اما این تنها شرط پرداخت این وام بانکی نیست. تنها افرادی می توانند درخواست وام فرزندآوری را به بانک بدهند که نرخ باروری شهر محل تولد پدر و کودک هر دو زیر 2.5 باشد. اگر نرخ باروری بالای عدد 2.5 باشد وام به خانواده تعلق نمی گیرد.

دوره بازپرداخت وام فرزندآری چقدر است؟

مدت زمان بازپرداخت این وام، بین 3 تا 7 سال است. دوره باپرداخت وام 20 میلیونی فرزند اول 3 سال است و دوره بازپرداخت وام 100 میلیونی فرزند پنجم هم 7 سال است. دوره بازپرداخت وام 40 میلیونی فرزند دوم 48 ماه، وام 60 میلیونی فرزند سوم 72 ماه و وام 80 میلیونی فرزند چهارم 72 ماه است.

وام فرزندآوری در قالب قرض الحسنه پرداخت می گردد. بر این اساس کارمزد تسهیلات این وام بانکی، حداکثر 4 درصد به صورت سالانه است. از طرف دیگر، بازپرداخت اقساط این وام بانکی، از ماه هفتم دریافت آن شروع می گردد. یعنی بازپرداخت وام فرزندآوری دارای یک دوره تنفس شش ماهه است.

شرایط ضامن تسهیلات فرزندآوری چیست؟

بانک ها موظف هستند اعتبار فرد متقاضی دریافت وام را آنالیز نمایند. اگر اعتبار متقاضی تایید شد، بانک باید این وام را با دریافت سفته و یا یک ضامن معتبر به فرد متقاضی پرداخت کند.

نحوه ثبت نام وام فرزندآوری چگونه است؟

متقاضیان دریافت این وام باید به آدرس ve.cbi.ir مراجعه نمایند. در این سامانه هم امکان ثبت نام وام فرزندآوری وجود دارد و هم ثبت نام وام ازدواج. متقاضیان بعد از ورود به این سامانه، باید اطلاعات فردی خود و نوزاد را وارد و فرم مربوطه را تکمیل نمایند.

اگر متقاضی مراحل ثبت نام را درست انجام دهد، کد رهگیری 10 رقمی برای او ارسال می گردد. در مرحله بعد، شعبه بانک عامل برای دریافت وام فرزندآوری معین می گردد. افراد برای اطلاع از نام شعبه و شرایط ثبت نام خود باید با کد ملی و کد رهگیری خود به قسمت مشاهده شرایط در سامانه فرزند مراجعه نمایند. در صورتیکه شعبه بانک عامل اعطای وام برای متقاضی مشخص شده باشد، موضوع به وسیله پیامک به فرد اعلام می گردد.

بعد از مشخص شعبه، متقاضی تنها 12 روز کاری فرصت دارد که به شعبه مراجعه کند و پرونده دریافت وام را تشکیل دهد. در صورتی که ظرف این مدت به بانک مراجعه نکند، ثبت نام فرد منقضی است و این مراحل را باید مجددا طی کند.

پس از تشکیل پرونده، مجددا به فرد متقاضی مهلت 45 روزه ای داده می گردد تا نسبت به تکمیل مدارک و ارائه ضمانت مورد پذیرش بانک اقدام کند. اگر متقاضی ظرف این مدت مدارک و ضامن را به بانک معرفی نکند، باید کلیه مراحل ثبت نام را مجددا طی کند.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 16 تیر 1401 بروزرسانی: 16 تیر 1401 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 2251

به "چه کسانی می توانند وام فرزندآوری بگیرند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه کسانی می توانند وام فرزندآوری بگیرند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید