چه ورزش هایی برای آرتروز بهتر است؟

به گزارش آسمان تو، تهران (پانا) - فعالیت بدنی و ورزش کردن برترین درمان غیردارویی برای بهبود درد و عملکرد در آرتروز است.

چه ورزش هایی برای آرتروز بهتر است؟

به گزارش فرتاک نیوز، در حالی که ممکن است نگران باشید ورزش با استئوآرتریت (OA) می تواند به مفاصل شما آسیب برساند و باعث درد بیشتر گردد، تحقیقات نشان می دهد که افراد در صورت ابتلا به استئوآرتریت می توانند و باید ورزش نمایند.

چه ورزش هایی برای آرتروز بهتر است؟

هر یک از انواع تمرینات زیر در حفظ و بهبود توانایی حرکت و عملکرد، نقش دارند، پیاده روی و ورزش های آبی به ویژه برای بیشتر افراد مبتلا به آرتروز مفید هستند.

بر اساس این مطلب که از سوی محمد مهرتاش، متخصص پزشکی ورزشی تهیه شده و از سوی فدراسیون پزشکی ورزشی در اختیار ایسنا قرار گرفته، آمده است: محدوده حرکتی به توانایی حرکت مفاصل شما به وسیله حرکت کاملی که برای رسیدن به آن طراحی شده اند اشاره دارد. این تمرینات شامل کشش ملایم و حرکاتی است که مفاصل را در تمام طول دامنه حرکتی خود قرار می دهد. انجام منظم این تمرینات می تواند به حفظ و بهبود انعطاف پذیری مفاصل یاری کند.

تمرینات تقویتی

این تمرینات به حفظ و بهبود قدرت عضلانی یاری می نمایند. عضلات قوی می توانند از مفاصلی که تحت تاثیر آرتریت هستند حمایت و محافظت نمایند.

ورزش هوازی و استقامتی

این تمرینات باعث تقویت قلب و کارآمدتر شدن ریه ها می گردد. ورزش هوازی بعلاوه خستگی را کاهش می دهد، در حالی که با افزایش کالری مصرفی بدن به کنترل وزن یاری می نماید. نمونه هایی از این نوع ورزش شامل پیاده روی، آهسته دویدن، دوچرخه سواری، شنا یا استفاده از دستگاه کوهپیما است.

پیاده روی

پیاده روی برای مفاصل، فواید زیادی دارد. یک مزیت اصلی این است که گردش خون را بهبود می بخشد و از بیماری های قلبی پیشگیری می نماید، فشار خون را کاهش می دهد و به عنوان یک ورزش هوازی، قلب را تقویت می نماید. بعلاوه خطر شکستگی را کاهش می دهد (با متوقف کردن یا کاهش سرعت از دست دادن توده استخوانی) و عضلات حمایت نماینده از مفاصل را تقویت می نماید.

تمرینات در آب

این تمرینات به ویژه برای افرادی که تازه آغاز به ورزش نموده اند و بعلاوه افرادی که اضافه وزن دارند، مفید است. ورزش های آبی شامل شنا نمی شوند بلکه در حالت ایستاده در آب به میزان ارتفاع شانه انجام می شوند. شناوری آب به کاهش فشار وزن بدن شما روی مفاصل آسیب دیده (به ویژه لگن و زانوها) یاری می نماید، در حالی که برای قوی تر شدن عضلات شما مقاومت ایجاد می نماید. ورزش منظم در آب می تواند به تسکین درد و بهبود عملکرد روزانه در افراد مبتلا به آرتروز لگن و زانو یاری کند.

یک برنامه تمرینی تخصصی ایجاد کنید

مطالعات متعدد نشان می دهد که ورزش خفیف تا میانه برای افراد مبتلا به آرتریت مفید است. با این حال، شرایط هر کس متفاوت و احتیاج است در مشورت با پزشک و متخصص علوم ورزشی، برنامه تمرینی خود را تنظیم کنید. همواره توصیه های پزشک یا فیزیوتراپیست خود را دنبال کنید و به طور کلی تمرینات انعطاف پذیری باید هر روز انجام گردد.

توصیه هفتگی برای ورزش هوازی 150 دقیقه با شدت میانه یا 75 دقیقه با شدت بالا یا ترکیبی معادل آن است؛ این به معنای 30 دقیقه پیاده روی سریع یا دوچرخه سواری پنج بار در هفته است.

ورزش خوب است اما هوشمندانه ورزش کنید. تمرین های کم شدت مانند پیاده روی، دوچرخه سواری یا استفاده از دستگاه های کوهپیما انتخاب های هوشمندانه ای هستند. اگر می دوید، بسکتبال بازی می کنید یا فعالیت های پرتحرک دیگری انجام می دهید، از سطوح سخت دوری کنید و این کار را هر روز انجام ندهید.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 26 خرداد 1401 بروزرسانی: 26 خرداد 1401 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 2234

به "چه ورزش هایی برای آرتروز بهتر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه ورزش هایی برای آرتروز بهتر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید