پارک های ملی سریلانکا، مکان هایی فوق العاده برای دیدن حیات وحش

به گزارش آسمان تو، اینجا جایی ست که می توان به طبیعت و حیات وحش عشق ورزید و به دور از هر چه که در دنیا می گذرد چند ساعتی را در دل آرام طبیعت گذراند. سریلانکا، یکی از سرسبزترین کشورهای دنیا پارک های ملی خارق العاده ای دارد که گردشگران و طبیعت دوستان را شیفته خود نموده و با پوشش جانوری و گیاهی متنوعی که دارد توانسته به یکی از بهترین مناطق دنیا برای دیدن حیات وحش تبدیل گردد. برای آشنایی با زیباترین پارک های ملی سریلانکا و جاذبه های آن آماده هستید؟

پارک های ملی سریلانکا، مکان هایی فوق العاده برای دیدن حیات وحش

از سفر با تور سریلانکا ارزان به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

جنگل های سرسبز، تفریحات ساحلی، حیات وحش حیرت انگیز و مزارع برنج بسیار زیبا از جاذبه های هستند. این کشور تمام زیبایی های جهان را در خود جمع نموده و آماده ساختن سفری پر از خاطرات خوش برای جهانگردان می باشد. برای آشنایی با پارک های ملی سریلانکا و حیات وحش استثنایی این کشور با ما همراه باشید.

معروف ترین پارک های ملی سریلانکا

.

پارک ملی یالا (Yala)

پارک ملی یالا در سال 1938 به لیست پارک های ملی سریلانکا اضافه شده و با داشتن گونه های جانوری متنوع به یکی از زیباترین و و محبوب ترین پارک های ملی این کشور تبدیل شد. این پارک در فاصله 6 ساعته از شهر کلمبو و در کناره اقیانوس هند نهاده شده است.

حیوانات زیبایی از جمله فیل ها، پلنگ ها، خرس تنبل، بوفالوی آبی، آهوی قهوه ای، گوزن خالدار، طاووس ها و لک لک ها در این پارک بزرگ و سرسبز زندگی می نمایند. پارک یالا از 5 بخش مختلف تشکیل شده است اما تنها 2 بخش آن برای مشاهده این حیوانات زیبا در اختیار جهانگردان نهاده شده است.

در این پارک می توانید با ماشین های سافاری همراه شده و در گشتی هیجان انگیز میمون ها را در حال بازی بر روی درختان ببینید، از دیدن فیل ها در حال استراحت و پلنگ هایی که تمام تلاششان را برای شکار انجام می دهند لذت برده و حتی گروه های لک لک ها و طاووس ها را در کنار برکه ها تماشا کنید.

پس از بازدید از پارک ملی یالا می توانید به کنار خلیج آرگون رفته و از موج سواری در ساحل این خلیج لذت ببرید.

پارک ملی سینهارجا (Sinharja)

سینهارجا در زیباترین جنگل های بارانی سریلانکا نهاده شده و طبیعتی بسیار خارق العاده و حیرت انگیز دارد. این پارک با شهر کلمبو 5 ساعت فاصله دارد و هر سالانه پذیرای هزاران جهانگرد دوستدار حیات وحش و محیط زیست می باشد.

سینهارا در سال 1978 در لیست پارک های ملی سریلانکا نهاده شد و در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید. انواع گونه های پستانداران در سینهارا زندگی می نمایند اما این پارک بیش از هر چیز به داشتن پرندگان بسیار زیبا و کمیاب معروف است.

وجود پوشش گیاهی منحصربه فرد با درختان سربه فلک کشیده فضای سینهارا را به تصویری رویایی تبدیل نموده اند. شما می توانید در میان درختان سرسبز قدم زده و در حالی که پرندگان رنگارنگ بر فراز درختان در حال پرواز هستند از صدای موسیقی طبیعی این حیوانات دوست داشتنی لذت ببرید.

دیدن لاک پشت ها و در کنار سواحل میریسا و انواع تفریحات آبی از دیگر جاذبه های پارک ملی سینهارا هستند.

پارک ملی ویلپاتو (Wilppatu)

ویلپاتو یکی از مهیج ترین سافاری های سریلانکا را دارد. این پارک ملی در سال 1938 به پارک های ملی سریلانکا پیوست. پارک ملی ویلپاتو با شهر کلمبو تنها 4 ساعت فاصله دارد و از این رو بسیاری از جهانگردان یک روز از سفر خود را به گشت و گذار در ویلپاتو و همراه با حیوانات دوس داشتنی این منطقه حفاظت شده سپری می نمایند.

طبق گفته تاریخ شناسان ویلپاتو در هزاران سال قبل محل زندگی خاندان پادشاهی سینهالی بوده است. درختی مقدس یادگاری دوهزارساله از شهر باستانی اونرادهاپورا سندی زنده است که نشان از زندگی انسان ها در منطقه ویلپاتو دارد.

انواع پرندگان و پستانداران در پارک ویلپاتو زندگی می نمایند اما معروف ترین حیوان این پارک خرس های تنبل هستند که توانسته اند جهانگردان بسیاری جذب نمایند. بعد از گشت وگذار در پارک اگر خواستید می توانید شب را در کمپ های جنگلی سپری نموده و صبح را با موسیقی زنده پرندگان آغازکنید.

پارک ملی اوداوالاوه (Udawalawe)

فیل های آسیایی غول پیکر که در حال بازی کردن با بچه فیل های دوست داشتنی هستند بیشترین و البته لذت بخش ترین صحنه ای است که در پارک ملی اوداوالاوه خواهید دید. این پارک با ماشین حدودا 4 ساعت از کلمبو، پایتخت سریلانکا دارد و اطراف آن با مزارع سرسبز چایی احاطه شده است.

بیش از 300 فیل وحشی در پارک ملی اوداوالاوه زندگی می نمایند که جهانگردان شانس دیدن آن ها را حتی در یک سافاری کوتاه هم پیدا می نمایند. پرنده های بی نظیری مانند انواع عقاب، طاووس و حیواناتی از جمله آهو های وحشی و گرازها از دیگر پستانداران اوداوالاوه هستند و سافاری در این پارک را هیجان انگیزتر می نمایند.

پارک ملی مینریا (Minneriya)

در شمال کلمبو و به فاصله 5 ساعته از این شهر یکی دیگر از معروف ترین پارک های ملی سریلانکا واقع شده است که به محل تجمع فیل های آسیایی معروف است. این پارک زیبا مینریا نام دارد و در سال 1997 به عنوان منطقه حافظت شده در لیست پارک های ملی سریلانکا نهاده شد.

مینریا علاوه بر پارک ملی یکی از بزرگترین مخازن آب باران در سریلانکا است. از این رو فضایی بسیار زیبا و سرسبز را برای زندگی ساکنان خود محیا نموده است. از آنجایی که بیشتر جهانگردان ترجیح می دهند بعد سافاری و دیدن حیوانات شب را در مینریا اقامت داشته باشند، اردوگاه های این منطقه برقراری کمپ شبانه را برای میهمانان مینریا فراهم نموده اند.

بازدید از کاخ های شهر باستانی پولونارووا که در نزدیکی مینریا واقع شده است از دیگر جاذبه های این پارک ملی خارق العاده است.

منبع: ستاره ونک
انتشار: 19 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 1222

به "پارک های ملی سریلانکا، مکان هایی فوق العاده برای دیدن حیات وحش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارک های ملی سریلانکا، مکان هایی فوق العاده برای دیدن حیات وحش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید