همه آنچه از مجمع الجزایر لنکاوی در مالزی، باید بدانید

به گزارش آسمان تو، لنکاوی، مجمع الجزایری متشکل از حدود صد جزیره است و در نقطه ای که تنگه مالاکا با آب های دریاهای آندامان برخورد می نماید،واقع شده است. جواهر کده ٬ که رسما با نام لنکاوی شناخته می گردد، در سواحل شمال غربی مالزی واقع شده است. بسیاری از جزایر لنکاوی از جنگل های انبوه پوشیده شده و غیر مسکونی هستند. در روزگاران کهن، این جنگل ها به دلیل تودرتو بودن، مکان های مناسبی برای دزدان دریایی به شمار می رفتند. با این حال امروزه، تعدادی از جزایر لنکاوی به مکان هایی عجیب تبدیل شده اند که باعث جذب بازدیدکنندگانی از سراسر دنیا شده است. بزرگترین این جزایر، جزیره پولائو لنکاوی است که جزیره افسانه ای لقب گرفته است و نام مجمع الجزایر نیز از همین جزیره گرفته شده است.

همه آنچه از مجمع الجزایر لنکاوی در مالزی، باید بدانید

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

اگر خرید بیشتر شما را راضی می نماید، جزیره لنکاوی می تواند جای مناسبی برای شما باشد. این جزیره، منطقه ای آزاد و معاف از هزینه های گمرک است و همه کاری که باید انجام دهید این است که دست کم 48 ساعت در آنجا اقامت داشته باشید تا از مزایا لذت ببرید. همچنین خواهید دید که لنکاوی مترادف با غذاهای دریایی است. محبوب ترین رستوران های جزیره در شهرک کواه، و نیز سنانگ، و سواحل تنگاه و کوک واقع شده اند. البته هتل های گران قیمت غذاهای بین المللی را نیز سرو می نمایند، پس هیچ کمبودی برای غذاخوری های عالی وجود ندارد.

مالزی دارای سیستم های گوناگون ویزا است؛ به عنوان مثال: شهروندان برخی از کشورهای مشترک المنافع و ایالات متحده آمریکا برای بازدید عادی نیازی به دریافت ویزا ندارند.

برخی از شهروندان خارجی نیز در صورتی که دوره اقامت شان بین 14 روز تا 3 ماه باشد، برای بازدید از مالزی نیازی به ویزا ندارند. ممکن است برای برخی از ٬ مسافران هنگام ورود ویزا صادر گردد، در حالی که برخی دیگر برای ورود حتما باید ویزا داشنه باشند و یا قبل از ورود به مالزی از سوی وزارت امور خارجه موافقت ویژه ای دریافت نموده باشند. طول مجاز اقامت در ویزا از زمان صدور بر روی آن ذکر که بسته به صلاحدید صادر نماینده متغیر است. معمولا مدت اقامت از زمان صدور٬ از1 تا 3 ماه است و افزایش این زمان نیز در شرایطی ممکن خواهد بود.

آب و هوای لنکاوی

در مجموع لنکاوی دارای دو فصل تعیین می باشد. یک فصل خشک که در جریان باد و باران های موسمی جنوب غربی قرار گرفته است و از ماه می تا سپتامبر ادامه می یابد. یک فصل بارانی که در جریان باد و باران های موسمی شمال شرقی قرار گرفته است و از اواسط نوامبر تا مارچ ادامه دارد. اگر با گرما میانه خوبی ندارید به شما توصیه می کنیم که مکانی مجهز به سیستم تهویه برای زندگی انتخاب کنید که تعداد زیادی پنجره برای گردش بهتر هوا داشته باشد. بسیاری از واحدهای اقامتی دارای تهویه مناسب هستند اما برخی از خانه ها و آپارتمانها دارای یک تهویه در اتاق خواب می باشند.

سواحل لنکاوی

پنتای کوک، سینانگ، تنگا، داتای و خلیج بورائو بخشهایی از سواحل بسیار مطلوب لنکاوی را تشکیل می دهند. این سواحل روزهای آفتابی آرامش بخشی را برای میهمانان خود فراهم می نمایند و گردش و پیاده روی های شبانگاهی فرح بخشی را امکان پذیر می سازند. در آنجا امکانات اقامتی درجه یک از هتل گرفته تا کلبه های تفریحی راحت در دسترس است. بازی ها و ورزش های آبی گوناگون در این سواحل، شادی آفرین و هیجان بخش است. رستوران های هتل ها و غذاخوری های موجود در هوای آزاد نیز انواع غذاهای اشتها آور خود را با موسیقی زنده و حال و هوایی شورآفرین همراه می نمایند.

حمل و نقل عمومی لنکاوی

برای رفتن به لنکاوی، می توانید با قایق از سرزمین اصلی و یا با پرواز مستقیم به فرودگاه بین المللی لنکاوی، واقع در پادانگ ماتسیرات به آنجا برسید. در ضمن،این محل یک مکان تاریخی قابل توجه نیز هست. در قرن 19 روستاییان محلی مجبور بودند مزارع شالیکاری خود را بسوزانند تا از پیشرفت سیامی جلوگیری نمایند. از آن موقع، منطقه اطراف فرودگاه به مزرعه سوزان برنج معروف شده است. همین که به لنکاوی رسیدید، می توانید انتخاب کنید که در اقامتگاه های 5 ستاره، مسافرخانه های راحت و یا در یک کلبه ییلاقی آرام و بی سر و صدا بمانید. بازدیدنمایندگان برای گشت و گذار، می توانند از تاکسی ها و وسایل نقلیه کرایه ای و یا اینکه در صورت وجود از خدمات رفت و آمد هتل خود استفاده نمایند.

جاذبه های تفریحی و گردشگری لنکاوی

در لنکاوی علاوه بر دریا و آفتاب و قایق سواری و امثال آن چیزهای دیگری در انتظار شماست.در اینجا گذرگاه های طبیعی در میان جنگل ها وجود دارد که شما را به سوی نقاط ویژه تماشای پرندگان حفاظت شده می برند و یا آن که شما را به گردشی در کوههای پوشیده از درختان شاه پسند استوایی دعوت می نمایند. برای هیجان و ماجراجویی بیشتر در لنکاوی پل های معلق را بر سر راه خود می بینید. آنان که مخاطره بیشتر را خواهانند می توانند از سوار شدن به تله کابین های کوهستانی، این وسایل نقلیه بی نظیر استفاده نمایند. و اما تماشای چشم اندازهای طبیعی به نوبه خود و به تعبیری ساده بی نهایت حیرت انگیز است.کسانی نیز که مایل به انجام فعالیت های دیگرند می توانند از اسب سواری در داخل جنگلهای استوایی لذت ببرند و از باغ های کائوچو عبور نمایند. آنها همچنین می توانند از گلف و بازی های روستایی لذت ببرند و از گیاهان و حیوانات تماشایی دیدن نمایند. در اینجا هم چنین می توان هوای دلنشین کوهستان را استنشاق کرد و یا بر سواحل دریا اسب تاخت تقریبا تمام جاذبه های اصلی آن ریشه در حکایات و افسانه ها دارند.

فهمیدن چگونگی جذب بازدیدنماینده در لنکاوی، چندان سخت نیست که می توان به زیبایی طبیعی، ماسه های سفید، نسیم ملایم، آبهای روشن کریستالی، آبشارهای آرام و فضایی آرامش بخش آن اشاره نمود. گذشته از این، لنکاوی محلی برای دوستداران طبیعت است. سواحل بسیار آن، درختان استوایی همواره بهار و جنگل های بارانی اش، پناهگاهی امن برای حیات وحش محلی و جانداران دریایی به شمار می رود. در تور جزیره شما را به غواصی و قایق رانی با قایق تفریحی خواهند برد.حتی می توانید این طبیعت را از آسمان ببینید. شما می توانید در روستای شرقی جزیره لنکاوی، با استفاده از تراموای برقی تا کوه مت سینکانگ، که دومین قله بلند لنکاوی است را بروید.

- پارک سونگای کیلیم لنکاوی

اگر مشتاق ماجرا جویی و هیجان هستید پارک سونگای کیلیم لنکاوی تجاربی به یاد ماندنی و فراموش نشدنی برای شما به جا میگذارد.پارک طبیعی کیلیم دروازه طبیعی به این دنیا بدیع است. این پارک مساحت بزرگی دارد و در آن جنگل های درخت شاه پسند استوایی که کاملا مورد توجه و مراقبت قرار گرفته اند. در کنار سواحل سفید رنگ منحصر به فرد و تالاب های زمردین در کنار هم قرار گرفته اند. گشت و گذار در این پارک با قایق صورت می گیرد. این شگفتی های جغرافیای طبیعی به معبد بروبودور که در آنجا واقع است جلوه ای خاص داده اند و اینجا را جزو بهترین مکان های گردشگری لنکاوی قرار داده است. در آنجا همچنین به صخره فیل و باغ های معلق برخورد می کنید. شما با عبور از گذرگاه هایی در امتداد رود پر پیچ و خم کالم ضمن استنشاق نسیم ملایم و دل انگیز گردشگاههای دریایی، انواع جانوران و گیاهان را مشاهده خواهید کرد. در آنجا شما درختان عظیم و عقاب های قرمز رنگ،خرچنگ های درختی، سوسمارهای سبز درختی و طوطی ها را خواهید دید.

- بهشت پرندگان

پارکی پنج هکتار در امتداد جالان در لنکاوی به نام بهشت پرندگان لنکاوی در سال 2002 رسما راه اندازی شد،در این باغ گرمسیری بیش از 2،500 پرندگان عجیب و غریب از 150 گونه از جمله قناری، جغد، عقاب و فلامینگو موجود است. این پارک همچنین دارای یک استراحت گاه و یک آبشار ساخته دست انسان است. این مجموعه نیز به عنوان حیات وحش شناخته شده است و یکی از دیدنی های لنکاوی می باشد. این مجموعه 10،000 متر مربعی دارای بیش از 1،500 پرنده که آزادانه پرواز می نمایند به شدت شبیه زیستگاه طبیعی هر یک از گونه های مختلف پرندگان است.

- پارک دریایی پولائو پایار

این پارک بخش شمالی تنگه مالاکا را تشکیل می دهد.جزایر پولائو پایار، پولائولمبو، پولائو سگانتانگ و پولائو کاسا در این پارک قرار دارند. این مکان در 19 مایل دریایی جنوب لنکاوی قرار گرفته است. این پارک دارای حیات آبی متنوع و گیاهان دریایی فراوان است. جزیره پولائو پایار از سایر جزایر معروف تر است. در مسافت اندکی از ساحل دریا جایی وجود دارد که می توانید با غذا دادن به کوسه ها تفریح کنید. بازدیدنمایندگان می توانند از لنگرگاه کواه از طریق قایق های چوبی یا سریع السیر به پولائوپایار بروند.آب های این مکان حفاظت شده است و برای غواصی سطحی، غواصی عمقی و شنا بسیار مطلوب می باشد.

منبع: الی گشت
انتشار: 20 تیر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 250

به "همه آنچه از مجمع الجزایر لنکاوی در مالزی، باید بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه آنچه از مجمع الجزایر لنکاوی در مالزی، باید بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید