هرآنچه در خصوص گلکسی نوت 10 لایت می دانیم

به گزارش آسمان تو، برای اولین بار پس از گلکسی نوت 4، سامسونگ در سال 2019 از دو مدل گلکسی نوت رونمایی کرد و با این کار از استراتژی گوشی های گلکسی اس برای سری نوت استفاده کرد. پس از عرضه گلکسی نوت 10 و نوت 10 پلاس، طبق گزارش های مختلف سامسونگ میخواهد گلکسی نوت 10 لایت را روانه بازار کند.

هرآنچه در خصوص گلکسی نوت 10 لایت می دانیم

همانطور که از نام این گوشی مشخص است، گجت مذکور قرار است به عنوان مدل ارزان تر و ضعیف تر گلکسی نوت 10 به دست مشتریان برسد. از این لحاظ، می توان آن را به نوعی مشابه گوشی گلکسی نوت 3 نئو در نظر گرفت که در سال 2014 معرفی گشت. مطمئنا بخشی از کاربران به بهره گیری از یک گوشی مقرون به صرفه مجهز به قلم S Pen علاقه دارند ولی آیا سامسونگ می تواند این گوشی را با قیمت مناسبی عرضه کند؟

برای دستیابی به بسیاری از پاسخ ها، باید تا زمان معرفی این گوشی منتظر بمانیم ولی فعلا با توجه به شایعات و گزارش های منتشر شده تا حدی می توانیم در خصوص گلکسی نوت 10 لایت اظهارنظر کنیم.

طراحی گلکسی نوت 10 لایت

در خصوص طراحی این گوشی هنوز رندرهای موثقی منتشر نشده است. اما به احتمال زیاد، شکل و شمایل آن شباهت زیادی به مدل های فعلی نوت 10 خواهد داشت. سامسونگ در سال 2019 در خصوص گوشی های گلکسی A نشان داده که برای گجت های عضو یک خانواده ترجیح می دهد از زبان طراحی یکسانی استفاده کند و برای نوت 10 لایت هم به احتمال زیاد شاهد تکرار این رویکرد خواهیم بود.

مانند گوشی های رده بالایی مانند گلکسی A90، گلکسی نوت 10 لایت هم برای اینکه بتواند به عنوان یک گوشی رده بالا مطرح شود، احتمالا از بدنه دارای شیشه و فلز استفاده خواهد نمود. در همین زمینه، ویژگی هایی مانند تعداد دوربین ها، طراحی بریدگی نمایشگر و نوع نمایشگر (تخت یا خمیده) تأثیر زیادی در شباهت یا تفاوت این گوشی با دیگر برادران گران قیمت خود خواهد داشت. در هر صورت به احتمال زیاد به زودی رندرهای موثق مربوط به این گوشی منتشر خواهد شد.

مشخصات سخت افزاری

طبق بنچمارک منتشر شده از این گوشی در سایت گیک بنچ، گلکسی نوت 10 لایت از تراشه اگزینوس 9810، 6 گیگابایت حافظه رم و اندروید 10 بهره می برد. این همان تراشه ای است که برای گلکسی نوت 9 مورد استفاده قرار گرفته و این یعنی گوشی مذکور نسبت به دیگر مدل های نوت 10 از قدرت کمتری بهره می برد. در همین زمینه باید به شایعات مربوط به گلکسی اس 10 لایت اشاره کنیم که ظاهرا مجهز به تراشه اسنپ دراگون 855 است و این یعنی حداقل بر روی کاغذ از قدرت بیشتری نسبت به نوت 10 لایت بهره می برد. روی هم رفته، به نظر می رسد نوت 10 لایت همان نوت 9 ولی در کالبد نوت 10 خواهد بود.

سامسونگ احتمالا برای کاهش هزینه ها، از نمایشگر تخت استفاده می نماید و اگرچه در خصوص اندازه آن هنوز نمی توانیم با قاطعیت اظهارنظر کنیم، ولی احتمالا رزولوشن نمایشگر مذکور FHD+ خواهد بود زیرا مدل معمولی نوت 10 هم از چنین رزولوشنی بهره می برد.

طبق اسناد کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا (FCC)، قلم S Pen گلکسی نوت 10 از بلوتوث پشتیبانی می نماید. سامسونگ برای اولین بار گلکسی نوت 9 را همراه با چنین قلمی عرضه کرد که این مشخصه امکانات آن را افزایش می دهد. از آنجایی کلیت مشخصات سخت افزاری نوت 10 لایت تا حد زیادی مشابه نوت 9 است، این احتمال هم وجود دارد که شکل و شمایل و کاربرد این قلم S Pen مشابه مدل سال قبل باشد.

متأسفانه، هیچ گونه اطلاعاتی در خصوص دوربین های این گوشی منتشر نشده است. سامسونگ احتمالا یا از دوربین های نوت 9 استفاده خواهد نمود یا اینکه دوربین های گلکسی نوت 10 را برای این گوشی تا حدی تغییر می دهد. در خصوص بخش های دیگری مانند ظرفیت باتری، سرعت شارژ و دیگر موارد هم هنوز اطلاعات موثقی مطرح نشده است.

قیمت و تاریخ عرضه گلکسی نوت 10 لایت

بر اساس گزارشی که به تازگی در هند منتشر شده، ظاهرا گوشی های گلکسی نوت 10 لایت و اس 10 لایت تا چند هفته دیگر در ماه دسامبر در کشور هند معرفی می شوند. با توجه به دریافت مجوز قلم S Pen از طرف FCC، در آینده بسیار نزدیک باید انتظار معرفی این گوشی را داشته باشیم. معرفی در ماه دسامبر اقدامی منطقی محسوب می شود زیرا در فصل تعطیلات کریسمس، آمار فروش گوشی ها تا حد زیادی افزایش پیدا می نماید.

تا حالا گزارشی در رابطه با قیمت احتمالی نوت 10 لایت مطرح نشده است. در نهایت، موفقیت مدل مقرون به صرفه گلکسی نوت تا حد زیادی به قیمت گذاری آن برمی شود. اگر قیمت آن نزدیک به نوت 10 و نوت 10 پلاس باشد، کمتر کاربری حاضر است چنین مبلغ هنگفتی را برای گوشی مذکور خرج کند؛ به خصوص با توجه به اینکه در حال حاضر سامسونگ برای گوشی های رده بالا خود در کشورهای مختلف تخفیف های قابل توجهی را ارائه می دهد.

منبع: Sam Mobile

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 25 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 719

به "هرآنچه در خصوص گلکسی نوت 10 لایت می دانیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هرآنچه در خصوص گلکسی نوت 10 لایت می دانیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید