مقایسه دو پرچمدار آمریکایی و کره ای

به گزارش آسمان تو، اگر بین انتخاب دو گوشی پرچمدار گلکسی اس 23 پلاس - Galaxy S23 Plus و آیفون 14 پلاس - iPhone 14 Plus مردد مانده اید، مطالعه این متن را از دست ندهید.

مقایسه دو پرچمدار آمریکایی و کره ای

گلکسی اس 23 پلاس محصول میانی خانواده S23 سامسونگ به شمار می رود. این گوشی صفحه نمایشی بزرگ تر از مدل معمولی اس 23 در اختیار دارد؛ اما از حیث مشخصات و قابلیت های فنی پایین تر از اس 23 اولترا قرار می گیرد.

از سمت دیگر، آیفون 14 پلاس هم شرایط مشابهی دارد. این گوشی از لحاظ میزان بزرگ تر از مدل پایه به شمار رفته؛ اما از حیث مشخصات پایین تر از مدل های پرو و پرو پلاس قرار می گیرد.

بنابراین هر دو گوشی مورد بحث گزینه هایی ایده آل برای افرادی هستند که بدون خرج کردن هزینه گزاف در صدد خرید یک پرچمدار کارآمد می گردند. با این وجود سئوال مهم اینجاست که کدامیک از دو گوشی گلکسی اس 23 پلاس یا آیفون 14 پلاس محصول بهتری هستند؟

در ادامه این متن با گجت نیوز همراه باشید تا به آنالیز مشخصات هریک از این دو گوشی بپردازیم.

مقایسه دو گوشی گلکسی اس 23 پلاس و آیفون 14 پلاس

سیستم عامل: اندروید 13 در برابر iOS 16

بدون شک مهم ترین تفاوت پرچمداران سال 2023 سامسونگ و اپل همچون هر سال، سیستم عامل آن هاست. اگر پیش از این با هریک از سیستم عامل های اندروید یا iOS کار نموده باشید، حتما یکی از آن ها را بر دیگری ترجیح می دهید. با این وجود در صورتی که پیش از این هیچ تجربه ای در کار با این سیستم عامل ها نداشته اید، باید بدانید که نمی توان به راحتی یکی از این دو سیستم عامل را بهتر از دیگری دانست!

اگرچه آیفون 14 پلاس به واسطه تعلق داشتن به زیست بوم بی نظیر اپل قادر است به راحتی با دیگر دستگاه های این کمپانی تعامل داشته باشد، اما سیستم عامل اندروید بر روی گلکسی اس 23 پلاس باعث خواهد شد که این گوشی با محصولات سایر برندها هماهنگ تر باشد.

به عنوان مثال، اپلیکیشن PhoneLink به سادگی امکان همسان سازی اطلاعات گوشی اندرویدی با رایانه های ویندوزی را فراهم می نماید. از سوی دیگر گوشی های اندرویدی بعلاوه می توانند به وسیله پلتفرم Unison اینتل به همسان سازی اطلاعات خود با کامپیوترهای مک بپردازند.

با وجود همه آن چه گفته شد، اگر تعلق خاطر خاصی به زیست بوم اپل ندارید یا در پی یک گوشی با قابلیت اتصال به دستگاه های گسترده تری می شد، S23+ گزینه منطقی تری به نظر می رسد.

سه دوربین در برابر دو دوربین

یکی از مهم ترین قابلیت هایی که کاربران هنگام خرید یک گوشی به آن توجه می نمایند، ماژول دوربین است. در سال های گذشته اپل همواره به استفاده از برترین دوربین ها بر روی آیفون هایش معروف بوده است. با این وجود سامسونگ هم در این زمینه چندان عقب تر از کوپرتینویی ها نیست!

iPhone 14 Plus از دو دوربین در پشت بهره می برد. یکی از این دوربین ها از لنزی 26 میلیمتری و عریض بهره برده و دیگری به یک لنز فوق عریض 10 میلیمتری مجهز است. هر دو دوربین رزولوشنی 12 مگاپیکسلی دارند.

از سوی دیگر، سامسونگ با اضافه کردن یک دوربین تله فوتو و استفاده از یک ماژول سه گانه در گلکسی اس 23 پلاس دست بالاتر را در اختیار دارد. در این پرچمدار سامسونگ شاهد حضور یک لنز 12 مگاپیکسلی 10 میلیمتری فوق عریض، یک دوربین 50 مگاپیکسل با لنز واید 24 میلیمتری و یک حسگر 10 مگاپیکسلی با لنز 70 مگاپیکسلی تله فوتو هستیم که بزرگنمایی نوری سه برابری ارائه می دهد.

گزارش ها و آنالیز های موجود از این گوشی ها حاکی از عملکرد برابر اس 23 پلاس و آیفون 14 پلاس در بخش عکسبرداری هستند؛ هرچند که در بخش ضبط ویدیو آیفون های اپل همچنان پیشتاز هستند. البته در صورتی که به طور خاص به تصاویر پرتره یا ماکرو علاقمند هستید، باید گلکسی اس 23+ را انتخاب کنید.

طراحی، بدنه و صفحه نمایش

هر دو گوشی گلکسی اس 23 پلاس و آیفون 14 پلاس لبه هایی خمیده دارند و به خوبی در دست جای می گیرند. علاوه بر این، ابعاد هر دو گوشی نیز بسیار به یکدیگر نزدیک است. در عین حال آیفون 14 پلاس قدری بزرگ تر و سنگین تر از اس 23 پلاس است؛ هرچند که این تفاوت واقعا قابل تشخیص نیست؛ مگر اینکه دو دستگاه را روی یکدیگر قرار دهید.

iPhone 14 Plus بعلاوه از یک صفحه نمایش اولد سوپر رتینا XDR بهره می برد؛ در حالی که صفحه نمایش Galaxy S23 Plus از پانل های داینامیک امولد بهره برده و نرخ رفرش 120 هرتز را ارائه می نماید.

هر دو دستگاه قادر به پشتیبانی از استاندارد HDR10+ هستند. با این وجود آیفون 14 پلاس تنها قادر به ارائه حداکثر روشنایی 1200 نیت است که به مراتب پایین تر از حداکثر روشنایی 1750 نیت گلکسی اس 23 پلاس است. این امر پرچمدار سامسونگ را به گزینه ای بهتر برای استفاده زیر نور مستقیم خورشید تبدیل می نماید.

صفحه نمایش S23+ با وجود این که روشن تر از iPhone 14 Plus است، اما میزان کوچک تری دارد. میزان صفحه نمایش اس 23 پلاس برابر با 6.6 اینچ است که در مقایسه با میزان 6.7 اینچی آیفون 14 پلاس جمع و جورتر است. البته این تفاوت بسیار ناچیز و برای بسیاری افراد غیرقابل تشخیص است. با این وجود، بسیاری افراد معتقدند اگر قرار است برای دستگاهی، هزینه پریمیوم پرداخت نمایند، باید بیشترین و برترین قابلیت های ممکن را هم دریافت نمایند.

اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید، احتمالا آیفون 14 پلاس گزینه ایده آل شما خواهد بود.

تراشه و رم

مثل همواره آیفون 14 به تراشه های ساخته شده به وسیله خود اپل مجهز خواهد بود. در این گوشی شاهد استفاده از نسل گذشته تراشه های این کمپانی یعنی چیپست A15 Bionic خواهیم بود که پنج نانومتری است.

از سوی دیگر، گلکسی اس 23 پلاس هم به نسخه ای سفارشی و اوورکلاک شده از جدیدترین چیپست کوالکام، یعنی اسنپدراگون 8 نسل 2 مجهز خواهد بود که چهار نانومتری است و حداقل روی کاغذ، قدرتمندتر از چیپست A15 به نظر می رسد!

علاوه بر معماری کوچک تر، تراشه های اسنپدراگون 8 نسل 2 دو هسته بیشتر از چیپست های A15 ارائه می دهند. بعلاوه آیفون 14 پلاس به تنها شش گیگابایت رم مجهز است؛ در حالی که اس 23 پلاس از هشت گیگ رم بهره خواهد برد.

البته باید توجه داشت که سیستم عامل iOS اساسا بهینه تر از اندروید عمل می نماید و به همین جهت عملکرد فنی این دو دستگاه را می توان کاملا هم تراز دانست. بنابراین اگر این دو گوشی را در کاربری روزانه در دست بگیرید، احتمالا هرگز متوجه تفاوت سرعت و عملکرد آن ها نخواهید شد.

حافظه داخلی

کیفیت دوربین فوق العاده و قابلیت های فنی بالای هر دو گوشی آیفون 14 پلاس و گلکسی اس 23 پلاس قطعا باعث خواهد شد که تصاویر زیادی با آن ها ثبت گردد یا بازی ها و اپلیکیشن های فراوانی را بر روی آن ها نصب کنیم. در این شرایط، حافظه داخلی بالا از مهم ترین قابلیت هایی است که می تواند در انتخاب هریک از این دو گوشی اهمیت داشته باشد.

خوشبختانه هر دو گوشی مورد بحث در مدل های 256 گیگ و 512 گیگ روانه بازار خواهند شد و خیال ما را از بابت حافظه داخلی راحت خواهند کرد.

البته مقرون به صرفه ترین مدل پرچمدار اپل با حافظه داخلی 128 گیگ روانه بازار خواهد شد. بنابراین در صورتی که قصد خرید مدل 256 گیگ آن را دارید، باید 100 دلار بیشتر هزینه کنید.

بعلاوه حافظه های به کار رفته در هر دو گوشی نیز بسیار سریع هستند. البته صاحب نظران ادعا می نمایند که حافظه های UFS 4.0 مورد استفاده در پرچمدار سامسونگ سریع تر از استاندارد NVMe استفاده شده در آیفون خواهند بود. بعلاوه سامسونگ در پرچمدارانش از پورت USB-C 3.2 برای شارژ و انتقال اطلاعات استفاده می نماید. این در حالی ست که آیفون 14 پلاس همچنان از پورت های از مد افتاده لایتنینگ بهره می برد که تنها استاندارد USB 2.0 را پشتیبانی می نماید!

به این ترتیب اگر در پی انتقال سریع داده ها از گوشی خود هستید، احتمالا باید Galaxy S23+ را انتخاب کنید؛ چرا که در این گوشی هم انتقال داده ها و هم سرعت خواندن اطلاعات بالاتر است.

قیمت

قیمت پایه آیفون 14 پلاس برابر با 899 دلار است که 100 دلار پایین تر از گلکسی اس 23 پلاس می باشد. البته همان طور که اشاره شد، این نسخه پایه تنها به 128 گیگ حافظه داخلی مجهز خواهد بود.

بعلاوه در صورتی که قصد داشته باشید مدل 256 گیگ iPhone 14 Plus را بخرید، بایدد 999 دلار برای آن پرداخت کنید که دقیقا برابر با قیمت مدل 256 گیگ Galaxy S23+ است.

البته کاربران بعضی نقاط جهان می توانند با مراجعه به فروشگاه سامسونگ و خرید گوشی خود از این فروشگاه، از پیشنهادات و تخفیفات فوق العاده ای هم برخودار شوند که ارزش خرید دستگاه آن ها را به طور چشمگیری ارتقا می دهد.

کدامیک از دو گوشی آیفون 14 پلاس یا گلکسی اس 23 پلاس را خریداری کنیم؟

همان طور که در این متن مطالعه فرمودید، پرچمداران iPhone 14 Plus و Galaxy S23+ محصولاتی کاملا هم سنگ هستند که با قابلیت های مشابه و برچسب قیمتی نزدیک به هم روانه بازار شده اند.

در صورتی که از قبل مشتری محصولات اپل بوده و به زیست بوم این کمپانی علاقمندید طبیعتا آیفون گزینه بهتری برای شماست. با این حال اگر تعصب خاصی به محصولات اپل نداشته باشید، کهکشانی سال جاری سامسونگ گزینه بهتری برای شماست.

در عین حال صرف نظر از این که کدامیک از این دو گوشی را انتخاب کنید، می توانید انتظار داشته باشید یک محصول 900 یا 1000 دلاری با ارزش و باکیفیت را بخرید.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 24 بهمن 1401 بروزرسانی: 24 بهمن 1401 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 2377

به "مقایسه دو پرچمدار آمریکایی و کره ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه دو پرچمدار آمریکایی و کره ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید