احتیاجمند راه اندازی رشته های جدید متناسب با احتیاج جامعه هستیم

به گزارش آسمان تو، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور تاکید نمود که رشته های این دانشگاه باید بازنگری شده و رشته هایی متناسب با احتیاج جامعه راه اندازی گردد.

احتیاجمند راه اندازی رشته های جدید متناسب با احتیاج جامعه هستیم

به گزارش خبرنگاران، سید احمدرضا پیش بین، عصر سه شنبه 16 مهر در آیین معارفه 400 دانشجوی جدیدالوروود دانشگاه علمی و کاربردی فارس در شیراز گفت: اساس و پایه دانشگاه جامع علمی کاربردی بر مهارت شکل گرفته و طبق این رویکرد باید دو سوم فعالیت دانشجویان به صورت عملی باشد.

وی با بیان اینکه توسعه دوره های کاردانی یکی از مباحثی است که در دانشگاه جامع علمی کاربردی در دستور کار قرار گرفته است، اضافه کرد: موضوع اشتغال واقعیتی است که باید به آن توجه گردد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور با اشاره به اینکه در محیط های عملی با مدرسان باتجربه ای روبرو هستیم که از جمله آنها اساتید مراکز دانشگاهی علمی کاربردی فارس است، گفت: مطالبه گری از خصوصیاتی است که باید در دانشجویان ما وجود داشته باشد و ما این مطالبه گری را ارج می نهیم.

پیش بین ادامه داد: علی رغم ایجاد 10 هزار جایگاه برای رشته تربیت بدنی در دانشگاه علمی کاربردی اما هنوز با خلاء هایی در بعضی مراکز در استان ها روبرو هستیم.

او گفت: باید در فارس نیز یک مرکز تربیت بدنی ایجاد گردد که برای تحقق این مهم آمادگی داریم تا این ظرفیت در این استان ایجاد گردد.

به گفته معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور، شاید در گذشته عده ای پس از سال ها کار و فعالیت برای کسب مدرک، وارد این دانشگاه علمی و می شدند اما امروز مشاهده می گردد که جوانان فرهیخته دانشگاه علمی و کاربردی را انتخاب کردند و به دنبال کشف استعداد خود هستند.

پیش بین از راه اندازی مراکز بین المللی در تعدادی از رشته های این دانشگاه اطلاع داد و گفت: بین المللی شدن رشته های این دانشگاه یکی از مسائلی است که در دستور کار قرار گرفته و اگرچه در حال حاضر500 دانشجوی بین المللی داریم اما تا خاتمه سال جاری مراکز بین الملل ایجاد خواهیم کرد.

او با بیان اینکه مدارک رشته های مهارتی دانشگاه جامع علمی کاربری در کشورهای اروپایی به راحتی پذیرفته می گردد، گفت: البته ترجیح ما این است دانشجویان در کشور مشغول به کار شوند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور با اشاره به حمایت این دانشگاه از مراکز دانش بنیان، مطرح نمود: اگر دستگاه های دولتی بخواهند فارغ التحصیلان مقطع دکترا را جذب نمایند ما به اندازه 50 سال آینده دکتر بیکار داریم، لذا دانشجویان نباید به دنبال شغل دولتی باشند بلکه باید به سمت فعالیت های جدید به خصوص فعالیت های نوپا راهنمایی شوند.

پیش بین با تاکید با اینکه دانشجویان کوشش نمایند جریان ایده به عمل و تجاری سازی را شکل دهند، اضافه کرد: در یک مقطعی دانشگاه ها محل آموزش بودند و زمانی هم در کنار آموزش پژوهش انجام می دادند اما امروز دانشگاه ها علاوه بر آموزش و پژوهش بحث کارآفرینی را دنبال می نمایند.

او مطرح نمود: در سال تحصیلی جدید 50 هزار دانشجو در دانشگاه جامع علمی و کاربردی پذیرفته شده اند که دولت باید بخشی از هزینه مهارت های آموزشی را تامین کند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور از دانشجویان خواست تا در مراکز دانشگاهی حضور فعال داشته باشند.

پیش بین در بخش خاتمهی سخنان خود با اشاره به میزبانی فارس در جشنواره های حرکت در کشور طی ماههای آینده، گفت: این جشنواره حاصل ایده های انجمن های علمی دانشگاه جامع علمی کاربردی است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 590

به "احتیاجمند راه اندازی رشته های جدید متناسب با احتیاج جامعه هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتیاجمند راه اندازی رشته های جدید متناسب با احتیاج جامعه هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید