ناشر فرانسوی از چاپ کتاب خاطرات وودی آلن انصراف داد

به گزارش آسمان تو، شرکت انتشاراتی اشت در پی اعتراض کارمندانش نسبت به چاپ کتاب خاطرات وودی آلن تصمیم به لغو انتشار این کتاب گرفت. اشت این تصمیم را زمانی گرفت که با اعتراض بعضی کارمندان مخالف انتشار کتاب بیخود و بی جهت نوشته وودی آلن روبرو شد.

ناشر فرانسوی از چاپ کتاب خاطرات وودی آلن انصراف داد

جهت دریافت مشاوره خدمات کانون تبلیغاتی از بهترین و مجربترین تیم تبلیغاتی کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ حرفه ای و ارائه تیزرهای تبلیغاتی را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

انتشارات اشت روز آدینه هفته گذشته گفت که کتاب وودی آلن تحت عنوان بیخود و بی جهت را که طبق زمان بندی قرار بود در ماه آوریل سال میلادی 2020 برای فروش عرضه کند منتشر نخواهد کرد و تمامی حقوق مولف را هم بازگردانده است. این شرکت در ادامه اضافه کرد: تصمیم گیری برای لغو چاپ کتاب زندگینامه آقای آلن بسیار سخت بود. ما در اشت روابطی کاملا جدی با مولفین داریم و به راحتی چاپ یک کتاب را لغو نمی کنیم. اشت کتاب های چالش برانگیز زیادی را تا به حال منتشر نموده و به عنوان یک ناشر همیشه این اطمینان را داده ایم که صداهای مخالف و نقطه نظرات متضاد می توانند شنیده شوند. هم چنین به عنوان یک شرکت متعهد هستیم که یک محیط کاری باز و پویا و حمایتی را برای کارکنان خود فراهم کنیم. طی چند روز گذشته مدیر گروه اشت گفتگوهای گسترده ای با کارمندان داشته است. بعد از شنیدن نظرات آن ها به این نتیجه رسیدیم که انتشار کتاب بیخود و بی جهت برای این شرکت میسر نخواهد بود.

تصمیم جدید زمانی گرفته شد که خبر انتشار کتاب زندگینامه وودی آلن در 7 آوریل منتشر شد و در نتیجه بسیاری از کارمندان شرکت مخالفت خود را ابراز کردند از جمله کارمندان دو شرکت زیرمجموعه این شرکت عظیم چاپ و نشر فرانسوی یعنی شرکت انتشاراتی گرند سنترال و شرکت لیتل براون اند کمپانی که کتاب بگیر و بکش (Catch and Kill) اثر رونان فارو را منتشر نموده بود. رونان فارو فرزند وودی آلن است و بارها گفته که ادعاهای خواهرش دیلن فارو را مبنی بر اینکه توسط پدرشان وودی آلن در زمان کودکی مورد آزار قرار گرفته تایید می نماید. رونان فارو پیش از این گفته بود قصد ندارد با اشت به همکاری ادامه دهد زیرا این انتشارات آماده چاپ بدون بازبینی کتاب وودی آلن شده است.

دیلن فارو بعد از تصمیم اشت در خصوص عدم انتشار کتاب خاطرات وودی آلن در حساب کاربری توییترش نوشت بسیار بهت زده و در عین حال سپاسگزار است. دیلن تاکید نمود کلمات هرگز نمی توانند عمق قدردانی اش را برای تمام کسانی که در اعتراضات روز گذشته موقعیت حرفه ای خود را به خطر انداختند و در کنار او، برادرش و تمام قربانیان ایستادند بیان کند. او هم چنین اضافه کرد که برای کسی مثل من که در این سال ها همیشه احساس تنهایی نموده ام دیروز یادآوری عمیقی بود از اینکه وقتی مردم برای آنچه درست است در کنار هم می ایستند و با هم متحد می شوند چه تفاوت هایی می تواند ایجاد گردد.

رونان فارو نیز در شبکه های اجتماعی از تمام کارمندان شرکت اشت به دلیل بیان صریح نظرات خود در مخالفت با انتشار کتاب وودی آلن و هم چنین از خود شرکت برای شنیدن صدای آ ن ها قدردانی کرد.

رونان فارو پیش تر بیان نموده بود درحالی که من و کارمندان شرکت اشت در حال کارکردن روی کتاب بگیر و بکش هستیم - کتابی که به پشت صحنه تحقیقات در خصوص آزارهای جنسی هاروی واینستین می پردازد و در خصوص مردان قدرتمندی چون وودی آلن است که هیچ گونه مسئولیتی در برابر آزارهای جنسی که به دیگران وارد نموده اند حس نمی نمایند - شرکت اشت تصمیمش را برای چاپ کتاب زندگینامه وودی آلن گرفته است، کتابی که شرکت های انتشاراتی عظیم دیگر از انتشار آن خودداری نموده اند.

او هم چنین گفت دیگر وجدانش اجازه کار کردن با این شرکت را نمی دهد. او از این شرکت به خاطر این که هرگز با خواهرش دیلن تماسی نداشته است تا به موضوع رنج هایی که او به دلیل سوء استفاده از سوی وودی آلن متحمل شده است بپردازد انتقاد کرد؛ موضوعی که تقریبا سه دهه است توسط دیلن مطرح شده. فارو این عمل را رفتاری کاملا غیرحرفه ای از سوی شرکت دانست و صراحتا اعلام کرد که این رفتار نشان دهنده فقدان اخلاق و هرگونه دلسوزی نسبت به تمام قربانیان آزارهای جنسی است.

فارو در کتاب بگیر و بکش دلایلی را که باعث شد خواهرش مدت های طولانی در خصوص آزارهای آلن حرفی نزند و در برابر عمومی کردن این ادعا مقاومت کند توضیح داده است. او هم چنین در سال 2016 در هالیوود ریپورتر ستونی را به این مطلب اختصاص داد و نوشت همیشه به عنوان یک برادر به خواهرش ایمان دارد.

اما سلسله وقایعی که درباره چاپ جدیدترین کتاب وودی آلن کارگردان مشهور آمریکایی اتفاق افتاده به همین جا متوقف نشد و استیون کینگ هم بار دیگر وارد ماجرا شده است.

کینگ در اظهار نظری نسبت به لغو انتشار کتاب وودی آلن ابراز نگرانی نموده است. این نویسنده آمریکایی تایید نموده مساله او شخص آلن نیست و اساسا اهمیت ویژه ای برای این فرد قایل نیست اما فرایند پیش گرفته شده را نگران نماینده ارزیابی می نماید و نمی داند کی نوبت نفر بعدی می رسد.

آقای کینگ چندی پیش بابت اظهار نظری درباره تنوع نژادی و جنسیتی در میان نامزدهای مراسم اسکار هم مورد انتقاد قرار گرفته بود. کینگ گفته بود برای او این تنوع اهمیت چندانی ندارد و معیار اصلی را شایستگی نامزدها در نظر می گیرد.

رکسان گی نویسنده و استاد دانشگاه که با انتشار کتاب فمینیست بد به شهرت رسید در پاسخ به این اظهار نظر کینگ نوشته بود: به عنوان یک طرفدار، خواندن این اظهارات از طرف شما برای من دردناک است. این گفته ها به این معناست که کیفیت و تنوع نمی توانند دارای تشابه و ترادف باشند. در حالی که این دو، مقوله هایی مجزا نیستند. این نویسنده سیاه پوست اضافه نموده می توان هر جایی کیفیت را یافت اما در بیشتر حوزه ها این باور وجود دارد که کیفیت صرفا به یک گروه جمعیتی خاص تعلق دارد؛ همانطور که شما نیز چنین عقیده ای دارید.

کینگ در ادامه این بحث و در پاسخ به نقدها در توییتی دیگر نوشت از نظرش مهم ترین کاری که می توان انجام داد حصول اطمینان از این موضوع است که در این صنعت هر فرد بدون توجه به نژاد، جنسیت یا گرایش هایی که دارد فرصت برابری برای دیده شدن و مورد توجه قرار دریافت داشته باشد.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 4 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 999

به "ناشر فرانسوی از چاپ کتاب خاطرات وودی آلن انصراف داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناشر فرانسوی از چاپ کتاب خاطرات وودی آلن انصراف داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید