منطقه جنگلی دنیا نما زیباترین تابلوی گردشگری گلستان است

به گزارش آسمان تو، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، منطقه جنگلی دنیا نما زیباترین تابلوی گردشگری گلستان است.

منطقه جنگلی دنیا نما زیباترین تابلوی گردشگری گلستان است
بیشتر بخوانیدروستای جهان نما | روستای ییلاقی در گلستان

گلستان در میان خطه های غنی گردشگری ایران، راه طولانی برای شناخته شدن دارد که یکی از راههای طی کردن این راستا، معرفی مکانهای مجذوب نماینده گردشگری از جمله دهکده جهان نما است؛ جایی با سه هزار متر ارتفاع، بلندترین نقطه گلستان و تنها منطقه کشور که ببرها می توانند به راحتی در آن زندگی نمایند.

جهان نما دهکده ای ییلاقی در میان منطقه حفاظت شده جهان نما است که ساکنان آن به دور از هیاهوی جهان روزگار میگذراند.

ییلاقی بکر و تماشایی که در دشتی وسیع میان جنگل های چندین میلیون ساله هیرکانی و کوه های البرز احاطه شده و در آن خبری از مظاهر زندگی شهری نیست و آب لوله کشی، آنتن موبایل، برق و تلفن به خانه های مردم راه ندارد.

توسعه گردشگری شهرهای شمالی در سالهای اخیر باعث شده دیگر جاذبه های طبیعی آنها مجذوب نمایندهیت و بکری سابق را نداشته باشد که در این میان پیدا کردن دهکده ای کوچک و بکر در میان مه و دشت، جایی که برای سفر به آن باید قید همه چیز از برق و آب لوله کشی تا گاز و حتی تلفن همراه را زد، غنیمت بحساب می آید.

هوای خوش و دلنشین روستا با مه های گاه و بیگاه در کنار سر و صدای حیوانات اهلی، وجود خانه های ییلاقی با سقف های شیروانی رنگارنگ در پهنه دشتی وسیع با آب و هوایی فرح بخش به راحتی می تواند خستگی کار و کوشش را از تن دور کند و انرژی تازه ای به شما بدهد.

علاوه بر چشم انداز حیرت انگیز جهان نما و دید وسیعی که از بالای آن میتوان به جنگل های پایین دست داشت، سفر به این منطقه دلایل دیگری هم دارد.

جنگل های جهان نما از نوع هیرکانی و یکی از دست نخورده ترین جنگل های ایران است که از قدیمی ترین جنگل های جهان بشمار می رود و بعلاوه بیش از 600 گونه گیاه آوندی در این منطقه شناسایی و ثبت شد.

این منطقه بعلاوه زیستگاه اصلی خرس، خوک وحشی، گرگ، پلنگ، میش، قوچ، کل و بز است و مرال، گرگ، راسو، شغال، خارپشت و بعضی از دوزیستان هم در جهان نما زندگی می نمایند.

این روستا امکانات ویژه ای برای گردشگر ها ندارد که همین نکته باعث مجذوب نمایندهیت بیشتر آن شده است.

روستای ییلاقی جهان نما به علت اینکه جز روستای هدف گردشگری شناخته شده برای بکر ماندن فاقد برق سراسری است تا از ساخت و ساز بی رویه جلوگیری گردد.

جالب است بدانید وقتی به جهان نما سفر می کنید با مکانی طرف هستید که اثری از زندگی ماشینی در آن نیست و روستای جهان نما، حتی از آب لوله کشی بی بهره است.

در این روستا خبری از امکانات دیگری مانند برق و تلفن نیست و اگر به دهکده جهان نما سفر می کنید، باید قید گوشی همراه خود را بزنید، چرا که در این منطقه هیچ کدام از ارائه دهندگان سرویس های موبایل، آنتن دهی ندارند در نتیجه میتوان نبود آنتن موبایل و نداشتن دسترسی به تلفن را برای گردشگران شهری که از شر گوشی های هوشمند خود خلاصی ندارند، به فال نیک گرفت.

با وجود مجذوب نمایندهیت های بکر بودن این منطقه برای بعضی گردشگران، فراهم کردن زیرساخت هایی مانند جاده و اقامتگاه های کوچک و سازگار با محیط، بر تعداد گردشگران این منطقه افزوده و عده بیشتری را با جاذبه های طبیعی جهان نما آشنا خواهد نمود.

جهان نما سالم ترین و دست نخورده ترین جنگل های میان بند را در شمال ایران دارد و به همین علت از هنگام انقراض ببر مازندران در دهه 1330 مطالعات زیادی در این منطقه در خصوص احتمال حضور این حیوان در آن انجام شد، چرا که از نظر کارشناسان محیط زیست شمال کشور جهان نما تنها منطقه ایران است که زیستگاهی قابل سکونت برای ببر محسوب می گردد.

جهان نما از قدیمی ترین منطقه ها حفاظت شده زیرپوشش مدیریتی حفاظت محیط زیست کشور است و در ردیف منطقه ها چهارگانه این سازمان بشمار می رود.

منطقه حفاظت شده جهان نما با وسعتی بیش از 30هزار هکتار در حوزه گرگان و کردکوی واقع است که حدود 20 هزار هکتار آن در حوزه استحفاظی شهرستان کردکوی در غرب گلستان واقع شده است.

منبع: همگردی
انتشار: 15 خرداد 1401 بروزرسانی: 15 خرداد 1401 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 2222

به "منطقه جنگلی دنیا نما زیباترین تابلوی گردشگری گلستان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منطقه جنگلی دنیا نما زیباترین تابلوی گردشگری گلستان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید