لوکیشن های سریال ها زیادی حال بهم زن شده، فیلمسازان عمدتا بر در و دیوار تهران متمرکز شده اند

به گزارش آسمان تو، بازیگر گیله وا گفت: کشورمان با این همه قصه های بومی و یا حتی طبیعت مختلف از کویر گرفته تا دریا و جنگل و غیره، می تواند بستر داستان پردازی سریال و فیلم ها باشد؛ حیف است که بیخیال اینها در تولیدات شویم.

لوکیشن های سریال ها زیادی حال بهم زن شده، فیلمسازان عمدتا بر در و دیوار تهران متمرکز شده اند

مهران رجبی، بازیگر مینی سریال گیله وا که در کنداکور این هفته شبکه سیه سیما قرار گرفته است، در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرنگاران با اشاره به این مجموعه داستانی مطرح نمود: به نظرم حیف بود که گیله وا تنها در قالب مینی سریال و هفت قسمت ساخته شود. این داستان و این فضای داستانی، به نظرم اینقدر جذابیت و کشش داشت که حتی در 30 قسمت به تولید برسد.

بازیگر نقش شیخ علی اشافه کرد: من برای چندمین بار است که تجربه بازی در نقش روحانی را دارم و شیخ علی نیز هرچند نقشی محوری نیست، اما در این فراز و نشیب قصه تاریخی وجودش حس می شود.

گیله وا می توانست بیش از این ها روی آنتن بماند

رجبی همچنین گفت: گیله وا در واقع قصه ای عاشقانه است که در پشت زمینه داستانی، اشاره به ماجرا هایی مثل قحطی صد سال اخیر دارد و نیز نمایی از شخصیت میرزا کوچک خان جنگلی را به تصویر می کشد؛ بنابراین این مینی سریال با این حجم داستانی و با قصه پردازی بیشتر، می توانست بیش از این ها روی آنتن بماند.

وی با این حال افزود: به هرحال نظر تیم نویسندگی و فیلمساز است که تصمیم بگیرد اثری چگونه و چند قسمتی باشد و با من هم از روز اول به عنوان حضور در چنین قالبی قرارداد بستند. گیله وا خوب ساخته شده و دیدنش در چشم مخاطب راضی کننده است.

عمدتا بر در و دیوار تهران متمرکز شده ایم

این بازیگر اشاره داشت: مخاطب از دیدن این نوع لوکیشن های واقعی و زیبا به واقع لذت می برد؛ همچنان که با گیله وا با اثری روبرو می شوید که هم تصاویری جالب در صحنه هایی زیبا را به مخاطب تقدیم می کند و هم به نوعی روایتگر مستندی داستانی برای اوست.

بازیگر نقش شیخ علی با انتقاد از تکراری شدن فضای بصری سریالسازی گفت: ما این همه مناطق بکر با داستانی هایی حتی واقعی و دست نخورده داریم که می تواند تبدیل به اثر نمایشی و تصویری شود، اما عمدتا بر در و دیوار تهران متمرکز شده ایم.

رجبی در اینباره یادآور شد: همه سریال ها پر شده از یک در و دیوار و مبل و این ها با ماشین های لوکس که واقعا دیگر حال بهم زن شده؛ اینطور هم مخاطب در نمای دوربین یا فقط کارکتر ها را میبیند و داستانی که روایت می کنند یا همین فضای بصری تکراری و همیشگی.

حیف است که بیخیال طبیعت ایران برای تولید فیلم و سریال ها شویم

بازیگر مینی سریال گیله وا ادامه داد: این کشور با این همه قصه های بومی و یا حتی طبیعت مختلف از کویر گرفته تا دریا و جنگل و غیره، می تواند بستر داستان پردازی سریال و فیلم ها باشد؛ حیف است که بیخیال این ها در تولیدات شویم. این ها اینقدر زیبا هستند که نیاز به گفتن و تاکید مجدد ندارد.

رجبی در عین حال تاکید کرد: من به عنوان یک بازیگر قطعا از بودن در چنین تولیداتی استقبال می کنم، اما بالاخره سریال و فیلم ساختن در شهرستان ها گران تمام می شود؛ از هزینه هایی مثل رفت و آمد گرفته تا اجاره کردن خانه برای تک تک بازیگران؛ به قول معروف بازیگران هم خانه نمی شوند و آبشان توی یک جوب نمی رود!

قطعا دلم می خواهد که در شهرستان ها کار کنم

مهران رجبی اینگونه نیز گفت: وگرنه اگر شرایط فیلم و سریالسازی ما جوری باشد که بتواند راستا را برای تولید در مناطق مختلف ایران باز کند، منِ بازیگر هم قطعا دلم می خواهد که در شهرستان ها کار کنم؛ لااقل از دست این شلوغی های تهران خلاص می شویم.

گفتنی است؛ مینی گیله وا ساخته اردلان عاشوری که این شب ها درحال پخش از شبکه سه سیماست، مینی سریالی روایتگر موضوعی عاشقانه است که در تلاش است با نگاهی عاطفی، به زندگی مردم شمال ایران در بستر اتفاقات تاریخی سال 1297 بپردازد و روایتگر سبک زندگی و روابط اجتماعی و عاطفی مردم ایران و نقش انگستان در امور داخلی کشور در صد سال گذشته باشد.

این مینی سریال به تهیه کنندگی امیر بنان، در 7 قسمت و در شهر های سیاهکل، کیاشهر و تهران تصویربرداری شده است. از بازیگران اصلی این مینی سریال می توان به حمیدرضا پگاه، ستاره اسکندری، امیرحسین صدیق، مهدی زمین پرداز، امیر حسین هاشمی، مهران رجبی و پریا مردانیان اشاره کرد. همچنین حسین توشه، علی عطایی، ستاره حسینی، حدیث نیکرو، برت جان کورن، استوارت دنیسون، امیر حامد، سینا محمدی فر و ماهک خرسندی به نقش آفرینی در این مینی سریال پرداخته اند.

همچنین از نکات قابل توجه این سریال که با حواشی چندی ازجمله تعویق در زمان پخش نیز همراه بود، ایفای نقش میرزا کوچک خان جنگلی توسط بهروز شعیبی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 678

به "لوکیشن های سریال ها زیادی حال بهم زن شده، فیلمسازان عمدتا بر در و دیوار تهران متمرکز شده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لوکیشن های سریال ها زیادی حال بهم زن شده، فیلمسازان عمدتا بر در و دیوار تهران متمرکز شده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید