فیل اسپنسر، رئیس ایکس باکس: تمام توان مان را روی ایکس باکس بعدی گذاشته ایم
به گزارش آسمان تو، مایکروسافت قصد ندارد اشتباهات خود با ایکس باکس وان را در نسل آینده تکرار کند. فیل اسپنسر - رئیس ایکس باکس - طی مصاحبه ای با نشریه ورج (Verge) چنین گفت: من می گویم، درسی که از نسل ایکس باکس وان می توان گرفت اینست که ما نباید در حوزه قدرت و قیمتِ [کنسول] بلغزیم. اگر ابتدای نسل جاری را به یاد آورید، ما صد دلار گرانتر بودیم، و بله، قدرت کمتری هم داشتیم. و ما پروژه اسکارلت را با این تیم رهبری با هدف موفقیت در بازار کلید زده ایم.
موفقیت در بازار - آنهم پس از سالها در پی پلی استیشن بودن، از لحاظ فروش و بازی های انحصاری - نکته کلیدی ایکس باکس است. در هر صورت، اسپنسر گمان دارد که نسلهای ایکس باکس متعددی در راه است. ما این بحث را سالها پیش داشتیم که آیا می خواهیم یک نسل دیگر هم داشته باشیم؟ بله، و آیا ما تصور می کنیم که نسلهای زیادی پیش روی ماست؟ من واقعا فکر می کنم که چنین باشد. بنابراین ما با تمام قوا وارد می شویم. ما می خواهیم با پروژه اسکارلت تمام توان خود را بگذاریم، و من می خواهم رقابت کنم، و می خواهم به شکل درستی رقابت کنم. به همین دلیل است که تمرکز خود را روی بازی بین پلتفرمی (Cross-Play) و امکان اجرای بازی های گذشته (Backward Compatibility) گذاشته ایم.
پیشتر، و در مراسم E3 سال جاری بود که مایکروسافت برنامه های خود برای پروژه اسکارلت را آشکار ساخت، و سونی هم تایید نموده است که کنسول پلی استیشن 5 برای تعطیلات سال 2020 در دسترس خواهد بود. پروژه اسکارلت مایکروسافت از بازی در رزولوشن 8K، نرخ فریم تا 120 فریم در ثانیه، تکنولوژی Ray Tracing، و نرخهای به روز رسانی مختلف (Variable Refresh Rate) پشتیبانی خواهد نمود. مایکروسافت همچنین از SSD در پروژه اسکارلت بهره خواهد جست، و نیز یک پردازنده سفارشی بر مبنای AMD Zen 2 و معماری Radeon RDNA تهیه دیده است.
گرچه ما از کلیات پروژه اسکارلت باخبریم، مایکروسافت در مراسم X019 توضیحات چندانی ارائه نکرد. در این مراسم بارها از اسپنسر در باب شایعات در خصوص وجود دو کنسول مختلف ذیل پروژه اسکارلت، و بازی های انحصاری زمان عرضه کنسول سوال پرسیده شد. او در جواب چنین گفت: من گمان می کنم که قاعده کلی این باشد که ما قصد سردرگم کردن مردم را نداریم، این چیزی است که فعلا می توانم تضمین کنم.
شاید مایکروسافت آماده صحبت بیشتر در باب پروژه اسکارلت نباشد، با اینحال بسیاری علاقمندند که بدانند شرکت چه رویکردی را نسبت به پلتفرم کامپیوترهای شخصی اتخاذ نموده است. اسپنسر تایید کرد که در گذشته کارهای بسیاری برای این پلتفرم اجرا شده است، و ما دیده ایم که مایکروسافت از استیم (Steam) استقبال نموده، سرویس Xbox Game Bar را برای ویندوز 10 معرفی نموده، و سرویس ایکس باکس گیم پس را به کامپیوترهای شخصی آورده است. با اینحال، به نظر می رسد که هنوز بسیاری کارها قابل انجام است.
اسپنسر همچنین در باب احتمال آمدن سرویس گیم پس به پروژه استیدیا (Stadia) گوگل چنین گفت: بنابراین آیا ما می خواهیم که تجربه ایکس باکس را در سایر مکانها هم ارائه دهیم؟ بله، ما مشغول پروژه xCloud و بسیاری کارهای دیگریم، ولی این تجربه باید کامل باشد. این بدان معنی است که عناوین تکی مایکروسافت مثل ماینکرفت (Minecraft)، فورتزا (Forza) یا هیلو (Halo) به استیدیا نخواهد آمد، مگر اینکه گوگل تضمین نماید که توان ارائه تجربه ایکس باکس بطور کامل را خواهد داشت؛ چیزی که لااقل در آینده نزدیک بعید می کند.
منبع: The Verge
منبع: دیجیکالا مگ