فناوری به یاری پناهندگان آفریقایی می آید

به گزارش آسمان تو، سیستم توزیع عادلانه مواد غذایی و کمک های نقدی برای بیش از 56 هزار پناهنده اهل مالی ساکن در اردوگاه مبرا واقع در منطقه ساحلی غرب آفریقا با کمک فناوری انجام می گیرد.

فناوری به یاری پناهندگان آفریقایی می آید

فاطمه یکی از هزاران پناهنده ای است که در هنگام درگیری در شمال مالی به اردوگاه مبرا پناه آورده و همراه خانواده 9 نفری خود در این مکان سکنی گزیده است. وی از زمانی که قدم به این اردوگاه گذاشته شاهد توزیع عادلانه مواد غذایی و نقدی بوده است. چرا که به برکت وجود یک سیستم جدید بیومتریک در ابزار توزیع دنیای (GDT)فرایند توزیع عادلانه گسترش پیدا کرده و کلاهبرداری و دزدی درخصوص تحویل کالا به پناهندگان به حداقل رسیده است.

فاطمه به محض ورود به فروشگاه در هر ماه، به مسئول غربالگری بیومتریک نزدیک شده و با نگاه کردن به سیستم، اجازه شناسایی و تشخیص چهره را می دهد. به محض شناسایی چهره وی، تمامی اطلاعات این دختر و خانواده اش در مانیتور به نمایش درمی آید. تنها 5 ثانیه بعد کار تمام شده و جیره غذایی وی و خانواده اش تحویل داده می شود.

هنوز اندک زمانی نگذشته است که کارمند مسئول در این فروشگاه پاکتی حاوی مقداری پول نقد را در دستان فاطمه گذاشته و از وی درخواست می کند تا محل را ترک کند.

پس از وی نوبت دیگر پناهندگان می رسد. زن ها و مردان یک به یک به همراه فرزندانشان در صف می ایستند تا جیره غذایی و نقدی خود را در ماه جاری از مسئولین مرتبط تحویل بگیرند.

به محض خروج فاطمه کارمندی کارت پناهندگی وی را تحویل گرفته و به تلفن همراه خود نزدیک می کند. اپلیکیشن تلفن همراه کارمند تمامی اطلاعات و داده های مرتبط با حضور فاطمه و اعضای خانواده اش را مشاهده کرده و در صورت عدم وجود هیچ گونه مسئله ای اجازه خروج از فروشگاه را صادر می کند.

مجموع ساعت ورود و خروج فاطمه به این فروشگاه 15 دقیقه طول می کشد که به نظر می رسد در صورت عدم وجود فناوری این زمانی چه بسا به ساعاتی طولانی همراه با صف های طویل تبدیل می شد. اما سازمان ملل، بانک دنیای و سازمان حمایت از پناهندگان و آوارگان در سراسر دنیا با بهره گیری از فناوری تشخیص چهره کمک رسانی به پناهندگان را تسریع بخشیده و آمار کلاهبرداری از مردم بی پناه و عدم تحویل کالا و پول نقد را به حداقل رسانده اند.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 22 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 711

به "فناوری به یاری پناهندگان آفریقایی می آید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فناوری به یاری پناهندگان آفریقایی می آید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید