راهنمای خرید در بانکوک (قسمت دوم)

به گزارش آسمان تو، در این قسمت از راهنمای خرید بانکوک، انواع مرکز خرید در این شهر توریستی را آنالیز می کنیم و تعدادی از مشهورترین آنها را معرفی می کنیم. با خبرنگاران همراه باشید.

راهنمای خرید در بانکوک (قسمت دوم)

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

بانکوک مقصد خوبی برای خرید است. هر محصولی که فکرش را بکنید در مراکز تجاری بانکوک به فروش می رسند. همان طور که در قسمت قبلی مقاله هم عنوان شد، مراکز عمده خرید در بانکوک چند دسته می شوند: مراکز خرید بزرگ، بازارهای شبانه، بازارهای شناور و اوت لت ها.

مراکز خرید بانکوک

مراکز خرید بزرگ و مشهور بانکوک، مراکزی چندطبقه و مدرن هستند که فروشگاه های متعددی دارند. در این فروشگاه ها محصولات متنوعی از جمله محصولات برندهای بین المللی مد، زیورآلات و کیف و کفش، کتاب و سایر اقلام مشابه عرضه می شوند. این مراکز بهترین جایگزین بازارهای شلوغ و گرم هستند. برای دسترسی به این مراکز به راحتی می توانید از سیستم های حمل و نقل عمومی بانکوک از جمله قطار شهری اسکای ترین (BTS) بهره ببرید. نباید فراموش کنید که برای خرید در این مراکز، یک جفت کفش ورزشی خوب بپوشید!

سنترال ورلد (CentralWorld)

ساعت کار: 10 صبح تا 10 شب

این مجموعه تجاری بزرگ، تجربه خریدی لذت بخش در بانکوک را برای شما فراهم می نماید. در این مجموعه محصولات متنوعی از جمله لباس های برندهای مشهور، گجت های روز، کتاب، ابزار و وسایل منزل، لوازم تزیینی و... عرضه می گردد. بانک، سالن های زیبایی، غذاخوری های عالی و پیست اسکیت روی یخ هم در این مجموعه وجود دارد. این مرکز، بزرگترین مرکز خرید تایلند و یکی از بزرگ ترین مراکز خرید جهان است. با وجود تفریحات مختلف، به راحتی می توانید نصف روز را در این مرکز بگذرانید بدون اینکه متوجه گذر زمان شوید.

چندین رستوران و کافه، سینما، مرکز بازی بچه ها، سالن ورزشی، فودکورت و... در این مجموعه آماده استقبال از گردشگران هستند. این مرکز به راحتی به وسیله سیستم قطار شهری بانکوک، در دسترس است.

مرکز خرید سیام پاراگون (Siam Paragon)

ساعت کار: 10 صبح تا 10 شب

این مجموعه بزرگ، مشهور و پرطرفدار، میزبان برندهای بین المللی مد، فروشگاه های جدیدترین محصولات فناوری، بزرگ ترین آکواریوم جنوب شرق آسیا و مجموعه بزرگ و منحصربه فردی از آشپزی بین المللی است. این مرکز که درست روبه روی ایستگاه اسکای ترین سیام قرار گرفته است، بیش از 250 فروشگاه لوکس دارد. اگر دنبال محصولات و کالاهای خاص و لوکس هستید، این مرکز بهترین مکان برای خرید است.

مرکز خرید MBK

ساعت کار: 10 صبح تا 10 شب

این مرکز خرید بزرگ بانکوک، هر روز میزبان تعداد زیادی خریدار چه توریست و چه از اهالی شهر است. این مرکز هشت طبقه، 2000 فروشگاه دارد که محصولات متنوعی از جمله لباس، زیورآلات، کیف، محصولات چرمی، ساک و چمدان، ابزار و وسایل خانه، تلفن همراه و وسایل دیجیتال، دوربین، لوازم التحریر و محصولات فرهنگی و... می فروشند. این مرکز از سال 1986 فعالیت می نماید و البته به اندازه همسایه اش یعنی مرکز خرید سیام پاراگون لوکس نیست. در نتیجه محصولات ارائه شده در آن، ارزان تر است.

این مرکز به راحتی به وسیله گذرگاهی به ایستگاه اسکای ترین ورزشگاه ملی (National Stadium) راه دارد. البته با تاکسی هم می توانید خود را به این مرکز برسانید ولی ترافیک معمولا شدید و آزادهنده است.

بازارهای شناور

معمولا همه مسافران بانکوک دوست دارند از این بازارهای شناور و رنگارنگ دیدن نمایند. برخی از آنها پیروز می شوند اما بیشتر آنها از این کار صرف نظر می نمایند. دوری راه، قیمت تورها و همین طور صبح خیلی زود بیدار شدن از دلایلی هستند که باعث می گردد گردشگران این بازارهای دیدنی را از دست بدهند. چه کسی دوست دارد حتی در تعطیلات هم ساعت 5 صبح از خواب بیدار گردد؟!

اما احتیاجی به این کار نیست. چندین بازار شناور در گوشه و کنار بانکوک در تمام ساعات روز وجود دارند که برای بازدید از آنها احتیاج نیست از خوابتان بزنید. یکی از این بازارهای کوچک فقط 12 کیلومتر با سیام پاراگون فاصله دارد. به راحتی می توانید قبل از ناهار، خود را به آنجا برسانید.

Damnoen Saduak یکی از این بازارهای شناور است که قدمت زیادی دارد و به یکی از جاذبه های گردشگری پرطرفدار بانکوک تبدیل شده است. این بازار رنگارنگ و زیبا درست شبیه تصاویری است که از بازار شناور در ذهن تان دارید. قایق های کوچک و بزرگ، انواع میوه جات و سبزیجات و غذاهای محلی را می فروشند.

دومین بازار شناور مشهور تایلند، Amphawa نام دارد و در 90 کیلومتری جنوب غربی بانکوک واقع شده است. این بازار هم بسیار زیبا است؛ قایق هایی که در آنها غذا و شیرینی محلی و سوغات به فروش می رسد. اگر می خواهید از سیل جمعیت محلی و گردشگر دور بمانید صبح زودتر به بازار بروید.

بازار Taling Chan، بازار شناور دیگری در 12 کیلومتری بانکوک است.

بازارهای شبانه

بازارهای شبانه در بانکوک، بیشتر شبیه به کارناوال هستند. محصولات متنوع، غذاهای خیابانی و محلی و موسیقی زنده بخشی از این بازارهای پرجنب وجوش و زیبا هستند. در این بازارها به جای محصولات برندهای معروف و فروشگاه های شیک، زندگی عادی مردم شهر جریان دارد. در این بازارها قدم بزنید و صنایع دستی و سوغاتی های کوچک بخرید.

بازار Rot Fai یکی از مشهورترین و بزرگ ترین بازارهای شبانه در بانکوک است که به 3 بخش تقسیم می گردد: مد و لباس، محصولاتی از کشورهای دیگر و غذاهای محلی و خیابانی.

اوت لت ها

فروشگاه های اوت لت در بانکوک، بهترین مراکز برای خرید محصولات مد با تخفیف های استثنایی هستند. شما هم اگر می خواهید این محصولات را با تخفیف های باورنکردنی 80 و 90 درصدی خریداری کنید حتما به یکی از چندین اوت لت بانکوک سر بزنید.

این فروشگاه ها به عرضه محصولات بیش از 500 برند مختلف در زمینه های گوناگون از جمله لوازم خانگی، زیورآلات، لوازم ورزشی، لوازم آشپزخانه و... می پردازند. محصولات برندهای مشهور و بین المللی زیادی هم در این فروشگاه ها دیده می شوند. علاوه بر تخفیف های خوب، محصولات این فروشگاه ها با گارانتی اصالت کالا فروخته می شوند.

اوت لت 24

این فروشگاه در طبقه اول ساختمان BFO قرار گرفته است و محصولات برندهای مطرح بین المللی در فروشگاه های آن به فروش می رسند.

اوت لت مینور (Minor Outlet)

این اوت لت علاوه بر پوشاک و کفش بزرگسالان، محصولات باکیفیت از برندهای مشهور پوشاک و کفش بچه ها نیز عرضه می نماید. لوازم آشپزخانه در این فروشگاه با تخفیف 30 تا 90 درصدی به فروش می رسند.

اوت لت سوپر اسپرت (Supersports)

این مرکز همان طور که از اسمش پیداست، مکانی برای عرضه محصولات و پوشاک ورزشی است. انواع لوازم ورزشی از برندهای مطرحی چون آدیداس، فیلا، ویلسون و... در این فروشگاه عرضه می گردد.

منبع: کجارو / bangkok.com
انتشار: 13 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 557

به "راهنمای خرید در بانکوک (قسمت دوم)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید در بانکوک (قسمت دوم)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید