فریب پرستاران برای مهاجرت به آن سوی آب ها، روسای چند شغله کاریابی

به گزارش آسمان تو، ابراهیم محمدی، در مصاحبه با خبرنگاران، گفت: اخیرا تبلیغات وسیعی برای مهاجرت پرستاران در فضای حقیقی و مجازی به سایر کشورها وجود دارد که ده ها نفر از پرستاران فریب این تبلیغات را خورده اند.

فریب پرستاران برای مهاجرت به آن سوی آب ها، روسای چند شغله کاریابی

وی با عنوان این مطلب که این تبلیغات توسط اشخاص، موسسات و کاریابی های قانونی و غیر قانونی انجام می گردد، اضافه نمود: متاسفانه برخی پرستاران فریب این تبلیغات را خورده اند و مبالغ هنگفتی پرداخت نموده اند، اما به نتیجه مطلوب نرسیده اند.

محمدی، تعارض منافع، عدم نظارت بر کاریابی های بین المللی، چند شغله بودن رئیس انجمن این کاریابی ها، و عدم آشنایی این کاریابی ها با حرفه پرستاری و مسائل روز پرستاری را موجبات سوءاستفاده و عقد قرارداد بر خلاف قوانین وزارت کار با پرستاران دانست و ادامه داد: متاسفانه این موسسات و افراد، با دریافت مبالغ هنگفت از پرستاران سعی در خروج نیروهای حرفه ای پرستاری از کشور و اشتغال آنها در مشاغل کم اهمیت دارند.

وی ادامه داد: این افراد و موسسات با بکارگیری پرستاران در مشاغل کم اهمیت، شآن و منزلت این حرفه را که امروزه در زمره 10 شغل برتر جهان به حساب می آید، رعایت نمی نمایند که نیازمند ورود و پاسخگویی مسئولین وزارت کار به این عرصه است.

محمدی اضافه نمود: از سال 2015 با توجه به استراتژی های بین المللی در حوزه نیروی کار سلامت، افزایش سطح رفاه و سلامتی، پدیده سالمندی و مبارزه با بیماری های غیرواگیر که علت 40 میلیون مرگ و میر در سال در جهان هستند و اینکه پرستاران عامل رشد اقتصادی و تاثیر مستقیم بر سلامتی دارند، توجه ویژای به پرستاری در جهان معطوف شد و سرمایه گذاری و آموزش و حفظ و جذب این حرفه در دستور کار دولت ها جهت خودکفایی در حوزه پرستاری نهاده شد.

مدیر امور بین الملل سازمان نظام پرستاری، در انتها به علل بی انگیزه شدن پرستاران در کشور اشاره نمود و اضافه نمود: سیاست گذاری های نادرست دست اندرکاران حوزه سلامت کشور در عدم جذب صحیح نیروی پرستاری و با توجه به نارضایتی پرستاران از عملکرد سیاستگذاران حوزه سلامت در حرفه پرستاری که باعث افزایش بیکاری پرستاران شده است، و در کنار این مسائل و مسائل، تبلیغات وسیع داخلی و بین المللی برای اشتغال در خارج از کشور، باعث شده پرستاران بیش از پیش به خروج از کشور بیاندیشند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 151

به "فریب پرستاران برای مهاجرت به آن سوی آب ها، روسای چند شغله کاریابی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فریب پرستاران برای مهاجرت به آن سوی آب ها، روسای چند شغله کاریابی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید