فروغی: تنها تیراندازی هستم که امتیاز کامل را در دنیا دارم، برای بورسیه نشدن به صالحی امیری اعتراض کردم

به گزارش آسمان تو، تیرانداز کشورمان نسبت به عدم معرفی به عنوان برترین برترین های تیراندازی دنیا و قرار نگرفتن در فهرست بورسیه های IOC واکنش نشان داد.

فروغی: تنها تیراندازی هستم که امتیاز کامل را در دنیا دارم، برای بورسیه نشدن به صالحی امیری اعتراض کردم

به گزارش خبرنگاران، جواد فروغی در مورد عدم اعلام نامش برای معرفی به IOC جهت دریافت بورسیه، گفت: من ابتدا در جریان معرفی ها نبودم و وقتی تصمیم گیری ها انجام شد ،آگاه شدم. با آقای مبینی، سرپرست فدراسیون تماس گرفتم و اعتراض خودم را گفتم و وی گفت پیگیری خواهد نمود البته ظاهرا وقتی اعتراض کردم نام را گفته بودند.

وی در ادامه اضافه کرد: تماسی هم با صالحی امیری داشتم و اعتراض خودم را گفتم. به آقایان صالحی امیری و مبینی گفتم که تکلیف کسی که در تیراندازی شانس کسب مدال دارد، معین است.علی رغم اعتراضی که کردم امیدوارم تغییرات انجام گردد اگر هم انجام نشد هم دیگر تصمیمی است که این بزرگان گرفته اند.

تیرانداز طلایی کشورمان در المپیک توکیو در مورد معرفی تپانچه زن آلمانی به عنوان بهترین تیرانداز سال در شرایطی که فروغی در هر سه رویداد اخیر خود صاحب مدال طلا شده است، گفت: این یک اشتباه بود که خودشان هم بر صحت آن صحه گذاشتند. ما اعتراض خود را به 5 تا 7 نفر از مسئولین و اعضای هیئت اجرایی فدراسیون دنیای گفتیم. جالب این بود که همه آنها به اتفاق می گفتند که بهترین ورزشکار سال دنیا در تپانچه مردان من هستم ولی گفتند نحوه خروجی و برداشت از جلسه انتخاب بهترین ورزشکار متفاوت بوده است. رئیس فدراسیون دنیای به اعضا گفته که کسی که جام ریاست فدراسیون دنیای طلای انفرادی گرفته انتخاب گردد.

وی در پاسخ به این سوال که یعنی مدال این جام را بالاتر از مدال المپیک در نظر گرفتند، گفت: بله دقیقا همین طور بوده است. در واقع عنوان بهترین ورزشکار سال با این انتخابی که داشتند متناسب بود. هم ما و هم بعضی دیگر از تیراندازان اعتراض کردیم و همه درخواست داشتیم عنوان این انتخاب را بهترین تیرانداز جام ریاست فدراسیون دنیای بگذارند نه بهترین تیرانداز سال.

فروغی یادآوری کرد: فرض کنید فدراسیون دنیای فوتبال بین بازیکنان بزرگ دنیا مثل مسی، رونالدو و ... یک مسابقه برگزار کند و عملکرد کل سال آنها را کنار بگذارد و هر کسی در این مسابقه برنده شد بهترین فوتبالیست سال گردد. آیا این اتفاق ممکن است؟این تصمیم جایگاه فدراسیون دنیای را پایین آورد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا اعتراض خود را رسما اعلام خواهد نمود، گفت: ما سه کانال برای اعتراض داریم اول به وسیله فدراسیون خودمان است به فدراسیون دنیای، دوم از کمیته ملی المپیک کشورمان به IOC و سوم نیز به وسیله کنفدراسیون تیراندازی آسیا. البته اعتراض های ما تا الان به گوش آنها رسیده و پاسخ آنها یک دفاع کورکورانه از یک تصمیم جاهلانه است.

روغی اضافه کرد: تنها سه چهار مسابقه در سال گذشته برگزار گردید و همه مدال های طلا نیز برای من بود. تنها تیراندازی که در فدراسیون دنیای امتیاز کامل 8 هزار را دارد من هستم. در سایر بخش ها هیچ کس امتیاز کامل را نگرفته است.

تیراندازی کشورمان که در مسابقات جام ریاست فدراسیون دنیای لهستان به مدال میکس رسیده بود، گفت: درست است تیراندازی آلمانی در چند مسابقه اخیر خود مدال نگرفته اما تیرانداز خوبی است و جایگاه خود را به عنوان یک تیرانداز خوب حفظ نموده است. علی رغم احترامی که برای او قائل هستم، نمی توانست عنوان بهترین بهترین ها را کسب کند. او فقط در جام لهستان بهترین بود و مدال انفرادی بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 آذر 1400 بروزرسانی: 30 آذر 1400 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 2064

به "فروغی: تنها تیراندازی هستم که امتیاز کامل را در دنیا دارم، برای بورسیه نشدن به صالحی امیری اعتراض کردم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروغی: تنها تیراندازی هستم که امتیاز کامل را در دنیا دارم، برای بورسیه نشدن به صالحی امیری اعتراض کردم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید