ظرفیت مخازن ذخیره آب آذربایجان غربی افزایش می یابد

به گزارش آسمان تو، خبرنگاران/آذربایجان غربی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی از برنامه ریزی برای افزایش ظرفیت مخازن ذخیره آب به مقدار 40 هزار متر مکعب خبرداد.

ظرفیت مخازن ذخیره آب آذربایجان غربی افزایش می یابد

لطیف خوش سیرت در گفت و گو با خبرنگاران از اقدامات در دست اجرا برای مقابله با تنش آبی را برنامه ریزی برای افزایش ظرفیت مخازن ذخیره آب به اندازه 40 هزار متر مکعب خاطرنشان کرد و اضافه نمود: عملیات اجرایی تکمیلی این اندازه مخزن ذخیره آب در امسال انتها خواهد یافت.

وی بابیان اینکه ظرفیت مخازن موجود استان 402 هزار مترمکعب و ظرفیت مخازن در مدار 398 هزار متر مکعب است، اظهار کرد: در بحث مخازن ذخیره آب نسبت به استانداردهای کشوری عقب هستیم که برای برطرف این مشکل کمبود، در صورت تامین اعتبار، نهضت مخزن سازی به راه خواهیم انداخت.

خوش سیرت بااشاره به حفر 100 حلقه چاه تازه در استان با هدف مقابله با تنش آبی خبرداد و گفت: از این تعداد مراحل مربوط به انجام مناقصه 60 حلقه چاه در حال اجرا است که تا سرانجام سال اقتصادی جاری عملیات اجرایی آنها به اتمام خواهد رسید.

وی با بیان اینکه گذشته خشک ترین سال در 50 سال گذشته بود، توضیح داد: کاهش نزولات آسمانی و بروز خشکسالی، چالش هایی را در تامین آب در استان بوجود آورده است که لازم است مردم در مصرف آب مدیریت کافی داشته باشند.

مدیرعامل آبفای استان با بیان اینکه استاندارد مصرف آب روزانه هر شهروند در کشور 150 لیتر شرب است، گفت: در حال حاضر حدود 5700 خانوار مشترک آب قانونی در استان وجود دارد که 60درصد از آنها زیر الگوی مصرف آب مصرف می نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 مهر 1400 بروزرسانی: 19 مهر 1400 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 1986

به "ظرفیت مخازن ذخیره آب آذربایجان غربی افزایش می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظرفیت مخازن ذخیره آب آذربایجان غربی افزایش می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید