کدام استان ها بارانی هستند؟ ، بارش های شدید در سرانجام هفته

به گزارش آسمان تو، کارشناس سازمان هواشناسی کشور گفت: امروز سه شنبه 26 فروردین برای استان های شمال شرق، شرق، بعضی از مناطق جنوب شرق، شمال غرب، غرب، مرکز، ارتفاعات و دامنه های جنوبی البرز مرکزی بارش باران گاهی همراه با رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد تگرگ پیش بینی می گردد.

کدام استان ها بارانی هستند؟ ، بارش های شدید در سرانجام هفته

به گزارش خبرنگاران به نقل از میزان، فریبا گودرزی درباره آخرین شرایط جوی کشور طی روزهای آینده گفت: امروز سه شنبه برای استان های شمال شرق، شرق، بعضی از مناطق جنوب شرق، شمال غرب، غرب، مرکز، ارتفاعات و دامنه های جنوبی البرز مرکزی بارش باران گاهی همراه با رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد تگرگ پیش بینی می گردد. در ارتفاعات و مناطق سردسیر نوار شمالی کشور بارش ها به شکل برف خواهد بود.

  • مجله چهار گوشه ایران

گودرزی اظهار کرد: شدت بارش ها طی امروز در غرب خراسان رضوی و خراسان جنوبی خواهد بود. چهارشنبه برای جنوب کشور در تنگه هرمز، شرق و مرکز خلیج فارس و جزایر آن و استان های بوشهر، فارس، هرمزگان، کرمان و مناطقی از سیستان و بلوچستان، رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد تگرگ پیش بینی می گردد.

این کارشناس سازمان هواشناسی گفت: این شرایط را در روز پنج شنبه، علاوه بر مناطق مذکور در شرق و مرکز کشور هم شاهد خواهیم بود و بر شدت بارش ها در این روز افزوده خواهد شد و از اواخر وقت همین روز سامانه بارشی از شمال غرب کشور وارد کشور می گردد. شنبه گستره فعالیت این سامانه بارشی در دامنه های جنوبی البرز، مرکز، دامنه های زاگرس مرکزی، شرق، شمال شرق و بخش هایی از جنوب شرق کشور است.

این کارشناس هواشناسی توصیه کرد: با توجه به این شرایط به مردم توصیه می گردد از تردد غیر ضروری، تردد و توقف در کنار رودخانه ها اجتناب نمایند. دستگاه های اجرایی از جمله شهرداری ها و فرمانداری ها جهت انجام تمهیدات لازم به منظور جلوگیری از خسارات احتمالی سیلاب و آب گرفتگی معابر نیز اقدام نمایند.

گودرزی درباره شرایط هوای تهران نیز گفت: امروز آسمان تهران کمی تا قسمتی ابری است. با بروز ناپایداری های جوی در بعدازظهر احتمال بارش باران پراکنده نیز وجود دارد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 17 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 1101

به "کدام استان ها بارانی هستند؟ ، بارش های شدید در سرانجام هفته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام استان ها بارانی هستند؟ ، بارش های شدید در سرانجام هفته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید