ضرورت تدوین نقشه راه برای تأمین غذای سالم

به گزارش آسمان تو، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری، تهیه غذای سالم در کشور یکی از دغدغه های اصلی ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است که با همین هدف هم اقدام به راه اندازی شبکه محصول سالم کرده است. شبکه ای که تامین غذای سالم از مزرعه تا سفره را دنبال می کند.

ضرورت تدوین نقشه راه برای تأمین غذای سالم

گردش مالی غذا در دنیا 200 هزار میلیارد در سال است. یعنی بازار بزرگی که می تواند به اقتصاد کشورها رونق دهد. البته نقش این صنعت کاربردی در تامین سلامت انسان هم مزید بر علت شده که همه کشورها به سمت تدوین برنامه راهی برای ارتقای کیفیت غذای مصرفی مردم حرکت کنند.

مصطفی قانعی گفت: هدف ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، توسعه بازار محصولات سالم است و برای همین موضوع، شبکه محصول سالم را توسعه دادیم.

وی افزود: در حال حاضر اسناد بالادستی برای توسعه غذای سالم معین است. باید راستا توسعه و نقشه راه نیز معین شود.

به گفته دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، باید تولید و مصرف محصولات ارگانیک در کشور مورد توجه قرار گیرد و این کالا از قالب یک کالای لوکس برای ثروتمندان خارج شود و در اختیار همه قرار گیرد.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری خاطر نشان کرد: در تدوین نقشه راه محصولات ارگانیک علاوه بر موضوع سلامت افراد جامعه باید موارد دیگری مانند اشتغال، معیشت مردم، میزان تولید و صادرات هم در نظر گرفته شود.

بنا به گفته قانعی، گردش مالی غذا 200 هزار میلیارد در سال است. در حالی که گردش مالی دارو 10 درصد آن هم نیست. اما ستاد در زمینه دارو پیروز عمل کرده است که برای غذا نیز باید مشابه آن عمل کرد.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: ستاد در صورت ایجاد زیر ساخت لازم توسط انجمن توسعه و ترویج محصولات کشاورزی ارگانیک، قادر به ایجاد کشش بازار برای محصولات ارگانیک است.

قانعی معتقد است که در تولید محصولات ارگانیک باید ساز و کاری داشته باشیم که تولید این محصولات از تقلباتی که در بازار هست در امان بماند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 718

به "ضرورت تدوین نقشه راه برای تأمین غذای سالم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت تدوین نقشه راه برای تأمین غذای سالم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید