ضربه فنی رزمی کاران بیرجند در نبود امکانات

به گزارش آسمان تو، مجتبی فیاض زاده در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: انجمن های ورزش های رزمی بیش از 100 رشته در زیرمجموعه خود دارد و مختص فقط یک رشته نیست.

ضربه فنی رزمی کاران بیرجند در نبود امکانات

وی بیان نمود: در حال حاضر در بیرجند رشته های کیک بوکسینگ و نینجا فعال است و در کوشش هستیم رشته های بیشتری را فعال کنیم.

رئیس هیئت انجمن های ورزش های رزمی شهرستان بیرجند ادامه داد: با توجه به مهارت ها و سوابقی که در رشته های رزمی دارم به زودی رشته های ورزشی سامبو و دفاع شخصی را فعال خواهم کرد.

به گفته وی با همکاری همه مربیان و فعالان این هیئت در شهرستان بیرجند کوشش می گردد که باقی رشته ها نیز فعال شوند.

فیاض زاده از همه مربیان و پیشکسوتان این هیئت درخواست کرد که با هیئت همکاری نمایند تا باری دیگر ورزش های رزمی بیرجند به اوج بازگردد و شاهد درخشش دوباره آن باشیم.

سالن کوچک برای افزایش تعداد ورزشکاران

رئیس هیئت انجمن های ورزش های رزمی شهرستان بیرجند در زمینه مسائل این هیئت گفت: با توجه به اینکه رشته های مختلفی داریم اما با همین تعداد رشته محدود کنونی در شهرستان کمبود امکانات و سالن وجود دارد.

فیاض زاده افزود: برنامه ریزی ما برای افزایش رشته ها است که با توجه به این کمبودها با مسائل جدی تری نیز روبه رو خواهیم شد.

وی با بیان اینکه سالن کنونی که در اختیار هیئت رزمی واقع شده است، به صورت اشتراکی با هیئت بوکس است، بیان کرد: در این سالن حدود 15 ورزشکار امکان فعالیت دارند و در صورت افزایش رشته ها، مربیان و ورزشکاران فضایی برای تمرین نداریم.

به گفته وی به همین خاطر از مسئولان انتظار می رود به هیئت هایی که چندین رشته ورزشی را در خود جای داده اند، بیشتر توجه نمایند.

تاتامی استاندارد نداریم

رئیس هیئت انجمن های ورزش های رزمی شهرستان بیرجند یکی دیگر از مسائل را نبود تاتامی استاندارد دانست و بیان نمود: هیئت ما مانند دیگر هیئت های ورزشی فقط به یک رشته محدود نمی گردد و به همین علت هر رشته ورزشی به امکانات خاص خود احتیاج دارد.

فیاض زاده توضیح داد: تاتامی اگر متناسب با رشته ورزشی مانند رشته های رزمی نباشد باعث آسیب در طولانی مدت خواهد شد.

وی اظهار کرد: یک هیئت کوچک شهرستانی مسلماً به تنهایی نمی تواند این هزینه ها را پرداخت کند و احتیاجمند حمایت هایی هستیم.

به گفته وی در این جهت اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی و شهرستان بیرجند و بخش خصوصی، حتی دیگر ارگان ها مانند شهرداری و استانداری می توانند یاری نماینده باشند، تا شاهد درخشش ورزش استان باشیم.

فیاض زاده تأکید کرد: مسئولان ضروری است به این نکته توجه نمایند که هر چه شرایط ورزش را برای جوانان تسهیل نمایند به همان اندازه از آسیب های اجتماعی جلوگیری می نمایند.

اعزام ورزشکاران به مسابقات و مشکل هزینه ها

رئیس هیئت انجمن های ورزش های رزمی شهرستان بیرجند یکی دیگر از مسائل بر سر راه این هیئت را اعزام ورزشکاران به مسابقات گفت.

فیاض زاده توضیح داد: برای اعزام فقط یک تیم کامل حداقل حدود 15 میلیون تومان احتیاج است و هیئتی مانند ما که چندین رشته را در خود جای داده است، هزینه های سرسام آوری در پی دارد.

وی با بیان اینکه این هزینه ها با توجه به جهت و نوع برگزاری هر استان میزبان فرق دارد، گفت: مسافت طولانی خراسان جنوبی از مراکز استان هایی که در آن مسابقات برگزار می گردد، خورد و خوراک و پوشاک و موارد دیگر از جمله این هزینه ها هستند.

به گفته وی به همین علت درخواست همکاری از اداره کل ورزش و جوانان استان و بخش خصوصی برای اسپانسرینگ و دیگر سازمان ها و ارگان ها وجود دارد.

حمایت اقتصادی و معنوی مسئولان استانی

رئیس هیئت انجمن های ورزش های رزمی شهرستان بیرجند از مسئولان استان خراسان جنوبی درخواست کرد: نگاه ویژه تری به بخش ورزش و قهرمانی داشته باشند که علاوه بر حمایت اقتصادی، حمایت معنوی را نیز شامل می گردد.

فیاض زاده افزود: اداره کل ورزش و جوانان با رایزنی می توانند شرایطی برای تبلیغات رشته ها در سطح شهر ایجاد نمایند، بعلاوه انتظار می رود شهرداری با همکاری همه جانبه از ورزش حمایت بیشتری داشته باشند.

وی در زمینه برنامه های خود برای توسعه این هیئت گفت: در ابتدا در پی استعدادیابی و افزایش ورزشکاران سازمان یافته هستیم که احتیاج به کار گروهی و همفکری همه اعضا هیئت دارد.

به گفته وی هر چه تعداد ورزشکاران بیشتر گردد امکان کشف استعداد و قهرمان پروری نیز بیشتر خواهد شد و البته احتیاج به فراهم آمدن تجهیزات و امکانات است.

بخش خصوصی برای اسپانسرینگ وارد میدان ورزش گردد

رئیس هیئت انجمن های ورزش های رزمی شهرستان بیرجند درباره دیگر اقدامات برای پیشرفت این حوزه اظهار کرد: ضروری است که تعداد مربیان در رشته های مختلف افزایش پیدا کند و به همین علت دوره های مربی گری برگزار خواهد شد.

فیاض زاده ادامه داد: بعد از آن نیز برای به روز نگاه داشتن مربیان، در پی برگزاری استاژهای فنی خواهیم بود چرا که هر چه مربی به روزتر و علمی تر تکنیک های روز را آموزش دهد امکان قهرمان پروری افزایش می یابد.

وی بیان نمود: تعامل خوبی با فدراسیون در حال شکل گیری است و حتی رئیس فدراسیون قول داده اند که اگر شرایط فراهم باشد اردوی تیم ملی را به میزبانی خراسان جنوبی برگزار می نمایند که این احتیاج به همکاری همه جانبه تمام مسئولان استانی دارد.

به گفته وی برگزاری اردوی تیم ملی در یک استان برترین موقعیت برای مربیان و ورزشکاران آن استان است تا بتوانند در کنار برترین ها، تمرین و علم خود را هم به روز نمایند.

فیاض زاده از رسانه ها و صدا و سیما درخواست کرد: در کنار حوزه ورزش و هیئت ها باشند تا بتوان به این حوزه یاری کرد.

رئیس هیئت انجمن های ورزش های رزمی شهرستان بیرجند با اشاره به مسابقات یک ماه گذشته کیک بوکسینگ گفت: در این مسابقات شرکت ژن استار اسپانسر شده بود و با اهدا پک هایی به معرفی خود نیز پرداخت که در خراسان جنوبی نیز بخش خصوصی می توانند از این ظرفیت استفاده کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 فروردین 1401 بروزرسانی: 3 فروردین 1401 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 2165

به "ضربه فنی رزمی کاران بیرجند در نبود امکانات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضربه فنی رزمی کاران بیرجند در نبود امکانات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید