صادرات 296 میلیارد دلار کالا از استان قزوین

به گزارش آسمان تو، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: در هشت ماه نخست امسال بیش از 296 میلیارد دلار کالا از استان قزوین صادر شده است که بیشتر آنها به کشورهای چین, عراق و افغانستان بوده است.

صادرات 296 میلیارد دلار کالا از استان قزوین

به گزارش خبرنگاران از قزوین، علی پرزحمت شامگاه شنبه در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی که در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، گفت: 13 واحد تجاری در استان قزوین نمونه بوده که از این میان چهار واحد از آنها نمونه کشوری نیز هستند.

وی با ارائه گزارشی از عملکرد بخش صادرات غیرنفتی در هشت ماه گذشته امسال در استان قزوین، شرح داد: شرکت های نمونه این استان 296 میلیارد دلار در این مدت به کشورهای هدف محصولات صادر کردند که عمده ترین این اقلام به کشورهای چین و عراق هند و افغانستان بوده است.

پرزحمت اضافه کرد: 65 درصد میزان صادرات در استان قزوین به کشورهای چین، عراق، هند، افغانستان و پاکستان است که این کشورها 5 کشور هدف ما در بازارهای جهانی محسوب می شوند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین با بیان اینکه عمده کالاهای وارداتی ما در هشت ماهه نخست سال 94، محصولات کشاورزی بوده است، گفت: از جمله عمده ترین کالاهای وارداتی می توان به ذرت و گندم اشاره کرد.

وی اضافه کرد: ما از کشورهای چین به میزان 4.7 درصد، امارات 4.2 درصد، کره جنوبی 2.4 درصد و ترکیه 2 درصد عمده محصولات مورد نیاز خود را وارد می کنیم.

پرزحمت با اشاره به صدور کارت بازرگانی در استان قزوین، گفت: همچنین 227 فقره کارت باررگانی توسط اتاق بارگانی و سازمان صنعت، معدن و تجارت صادر شده که 72 مورد کارت جدید بوده و مابقی نیز تمدید شده اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: در حال حاضر 450 فقره کارت بازرگانی در استان قزوین فعال است.

وی مطرح نمود: بیش از 65 درصد کارخانجات تولید مواد شوینده در استان قزوین است که باید به این بخش توجه شود.

منبع: تسنیم
انتشار: 5 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 905

به "صادرات 296 میلیارد دلار کالا از استان قزوین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صادرات 296 میلیارد دلار کالا از استان قزوین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید