شهرها را برای پیاده روی بازطراحی کنید!

به گزارش آسمان تو، همزمان با روز بیست و دوم ماه سپتامبر مردم شهرهای کوچک و بزرگ در مناطق مختلف دنیا در کمپین روز دنیای بدون خودرو شرکت می نمایند.

شهرها را برای پیاده روی بازطراحی کنید!

به گزارش خبرنگاران، هافینگتن پست در وبلاگی به مناسبت این روز نوشت:این کمپین که اولین بار در سال 2000 مطرح شد در ترغیب افراد به استفاده از دیگر وسایل حمل ونقل و شیوه های جابه جایی به جای خودرو مفید بوده است. برای مثال تعداد آمریکایی های متولد شده از سال 1980 که پیاده روی را بر رانندگی کردن ترجیح می دهند، 12 درصد افزایش یافته و این رقم در مقایسه با نسل های دیگر به مراتب بیشتر است.

شهرهای دنیا به ویژه شهرهای بزرگ با معضلاتی همچون آلودگی، تغییرات آب وهوایی، ترافیک خودروها، انزوای اجتماعی و بیماری های جسمی شهروندان روبرو هستند و بنابراین دولت ها و طراحان شهری در سراسر دنیا به دنبال ایده هایی هستند تا شهرها را به مناطقی مناسب تر برای پیاده روی، زندگی و کار کردن تبدیل نمایند.

آنالیز اجمالی روی شهرهای دنیا حاکی از وجود تغییراتی سریع در فرآیند زندگی شهری است؛ ساخت دنیای که راه رفتن و پیاده روی کردن در آن راحت تر انجام گردد.

سال گذشته مادرید (اسپانیا)، چنگدو (چین)، پاریس (فرانسه) و هلسینکی (فنلاند) از جمله شهرهایی بودند که در ماه سپتامبر یک روز بدون خودرو داشته اند. سال گذشته در جاکارتا (اندونزی) و بوگوتا (کلمبیا) دو مراسم هفتگی برگزار گردید که طی آن خیابان ها به مکان هایی تبدیل شد که شهروندان می توانستند به راحتی در فعالیت های تفریحی شرکت و پیاده روی نمایند.

به گفته کارشناسانِ شهری، هدف آن است که مردم از شرایط بهتری برای پیاده روی برخوردار باشند و در نتیجه از آلودگی و ازدحام و ترافیک دور باشند و کمتر دچار انزوای اجتماعی و بیماری شوند.

برای تحقق این هدف باید شهرها برای پیاده روی بازطراحی شوند و برگزاری مراسمی همچون روزهای بدون خودرو تاثیرگذار خواهد بود. همچنین اهمیت دارد افراد تشویق شوند تا روزهای بدون خودرو را تجربه نموده و متوجه شوند رفت وآمد با پای پیاده تا چه اندازه لذت بخش تر است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 703

به "شهرها را برای پیاده روی بازطراحی کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهرها را برای پیاده روی بازطراحی کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید