سفر به شهر لنکران و زیبایی های بی مثالش

به گزارش آسمان تو، اگر قرار بود یک هنرمند نقشه ای از کشور آذربایجان رسم کند، جنوبی ترین نقطه این کشور را می بایست با باغات چای و بوته های مرکبات بپوشاند و خطوط ساحلی را از فانوس های دریایی بسیار زیبا پر کند. لنکران Lankaran در کنار دریای خزر و در مرز با ایران، یک منطقه خارق العاده است که رازهای خاصی را در درون خود دارد و با جاده ای جدید به باکو Baku متصل شده است. سفر از پایتخت به دیدنی های معروف شهر لنکران تنها سفری کوتاه بوده و تنها دو ساعت طول می کشد؛ اما در سفر به شهر لنکران رفتن به سمت مزارع سرسبز و سواحل شما را متوجه تفاوت ریتم زندگی در آن با سایر نقاط آذربایجان می سازد. فرهنگ چای در آذربایجان از لنکران Lankaran آغاز شده و این منطقه مشهورترین جاذبه های دیدنی شهر لنکران را با غرور به نمایش می گذارد.

سفر به شهر لنکران و زیبایی های بی مثالش

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ سرگرمی و سفر بیشتر بدانید.

اغلب اوقات در کنار جاده می توانید بسته های هرمی شکل نقره ای رنگ را ببینید که با چای خوش عطر پر شده اند و البته باغ های بزرگ و متعددی وجود دارند که مملو از انواع مرکبات هستند. چیزی که در تضاد با این سرسبزی است، خانه های آجری سرخ رنگ هستند که خاص این منطقه بشمار می فرایند. دیوارهای بیرونی اغلب این خانه ها با گیاه های پیچک پوشانیده شده اند. مردم لنکران که به رفتار محبت آمیز و میهمان نوازی شهرت دارند، همیشه آماده پذیرایی از شما با چای هستند و با صبر و حوصله برایتان توضیح می دهند که چگونه می توانید خودتان را به دیدنی های معروف شهر لنکران برسانید. در این مطلب به شهر لنکران سفر می کنیم و از منطقه ای که زندان استالین در آن قرار گرفته است، برایتان می گوییم. پس، با ما همراه شوید.

فهرست مطالب

فانوس دریایی بدون دریاچشمه ای که آب آن می جوشددر زیستگاه یوزپلنگ ها پارک کنید

فانوس دریایی بدون دریا

فانوس دریایی لنکران Lankaran Lighthouse که سمبل شهر بشمار می رود، در قرن هجدهم میلادی ساخته شد. این مورد از مشهورترین جاذبه های دیدنی شهر لنکران که با خانه های کوچک احاطه شده است، از دریا فاصله بسیار زیادی دارد. دریای خزر Caspian Sea در طی سالها نوسان های بسیار زیادی در سطح آب خود داشته است. این نوسان ها آنقدر زیاد بوده اند که این دریاچه را کاسپین در حال تنفس می نامند. یک تونل زیرزمینی رازآلود فانوس دریایی را به برج زندان Zindan Tower متصل می کند. این بنای متروک به عنوان بخشی از دژ لنکران Lankaran fortress ساخته شده و بخشی اساسی از سیستم دفاعی شهر بشمار می رفته است.

اگر یک نقشه دقیق در سفر به شهر لنکران نداشته باشید، به آسانی ممکن است این نقطه را گم کنید. این بنای مدور قدیمی دقیقا بعد از پل کوچکی که به مرکز شهر منتهی می شود قرار گرفته و بخاطر وجود درختان انجیر و اقاقیای بزرگ و متعدد پنهان شده است. تنها برج بلند آن قابل مشاهده بوده و شاخه های درختان از پنجره های شکسته آن بیرون زده اند. در سالهای قبل از اتحاد جماهیر شوروی تا اوایل قرن بیستم میلادی، برج زندان Zindan Tower به عنوان زندان مورد استفاده قرار می گرفت. این بنای قدیمی محل اسارت یکی از بی رحم ترین حاکمان تاریخ جهان که با عنوان جوزف استالین Joseph Stalin شناخته می شود، بوده است.

گفته می شود او به عنوان یک انقلابی جوان در این مکان در بازداشت به سر می برد و طبق افسانه های محلی، از طریق یک تونل زیرزمینی و با کمک ممد امین رسول زاده Mammad Amin Rasulzadeh، موسس جمهوری دموکراتیک آذربایجان، فرار کرده است. او خودش را به فانوس دریایی رساند و از طریق دریای خزر فرار کرده است. این بنا که در شرایط خوبی قرار ندارد، به روی بازدیدکنندگان باز نیست. دیوارهای این بنا رازهایی را در خود دارند و فعلا تنها می توانید از میان دیوار ضخیم درختان انجیر که نمای آن را بسته اند، به آن نگاهی بیندازید.

چشمه ای که آب آن می جوشد

روستای کوچک آرچیوان Archivan که در نزدیکی مرز با ایران واقع شده است، جایگاه یک پدیده طبیعی بسیار فوق العاده است؛ یانار بولاگ Yanar Bulag که به معنای چشمه سوزان هست. آب این چشمه دارای گاز متان بوده و به همین دلیل میتوان آن را به آسانی آتش زد. طاقی بر روی این چشمه و در ورودی روستا قرار گرفته که بیشتر روستاییان پارچ های آب و گردشگران بطری های آب خود را در زیر این طاق پر می کنند. بیشتر آنها تنها برای پر کردن ظرف های خود از آب یخ و تازه چشمه که کاملا قابل آشامیدن است و با این وجود قابل آتش زدن نیز هست، به این مکان می آیند. انبوهی از هندوانه در چشمه گذاشته می شوند تا خنک و تازه بمانند. آب این چشمه هم از نظر رنگ و هم بو کاملا نرمال است. اما وقتی آتش زده می شود، به اندازه پنج تا ده ثانیه می سوزد.

در زیستگاه یوزپلنگ ها پارک کنید

در سفر به شهر لنکران می توانید سفری زمینی به روستاهای پنهان در میان انبوه درختان و به سوی افق کوهستان داشته باشید. آفتاب داغ تابستان در سایه پارک ملی هیرکان Hirkan National Park قابل تحمل تر است. این پارک که زیستگاه یوزپلنگ های ایرانی، درختان باستانی و برکه های بسیار زیبا محسوب می شود و نقاط مخصوص ماهیگیری، پیک نیک و صرف چای عصرانه دارد، یک مکان عالی برای تپه نوردی و خنک شدن در یک روز گرم تابستانی بشمار می رود. جنگل انبوه که رودخانه خنک این منطقه را احاطه کرده، خالی از سر و صدای شهر است و سکوت آن تنها با صدای آرامش بخش رودخانه و وزش باد در میان شاخه های درختان می شکند.

منبع: همگردی
انتشار: 7 تیر 1400 بروزرسانی: 7 تیر 1400 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 1841

به "سفر به شهر لنکران و زیبایی های بی مثالش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به شهر لنکران و زیبایی های بی مثالش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید