ساخت منازل مددجویان سیل زده شروع شد

به گزارش آسمان تو، معاون اداری و اقتصادی کمیته امداد از اختصاص 20 میلیارد تومان برای یاری به مددجویان سیل زده در سیستان و بلوچستان گفت: کار تعمیر و بازسازی منازل آسیب دیده از سیل در جنوب کشور شروع شده است.

ساخت منازل مددجویان سیل زده شروع شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، مجید باجلان معاون اداری و اقتصادی کمیته امداد امام خمینی (ره) در مراسم افتتاح هزار واحد مسکونی مددجویان در سیستان و بلوچستان با اشاره به تفاهم نامه ساخت 17 هزار واحد مسکونی برای مددجویان در 3 استان سیستان و بلوچستان، کرمان و خراسان جنوبی اعلام کرد: امروز هزار واحد مسکونی در سیستان و بلوچستان افتتاح شد. همچنین هزار واحد تا انتها اسفند امسال، هزار واحد دیگر تا انتها فروردین سال آینده و مابقی تا انتها مرداد سال آینده تحویل مددجویان می گردد.

وی با تاکید بر این که تا انتها سال، 170 هزار فرصت شغلی برای مددجویان ایجاد خواهد شد، اضافه نمود: رویکرد اصلی این نهاد توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت با ایجاد اشتغال است. در این زمینه در سیستان و بلوچستان از مجموع 210 میلیارد تومان اعتبار اشتغال، 129 میلیارد تومان تا به امروز جذب شده است.

معاون اداری و اقتصادی کمیته امداد با بیان این که در استان سیستان و بلوچستان فرهنگ قرض الحسنه با حذف کارمزد در صندوق قرض الحسنه امداد ولایت در دستور کار است، ادامه داد: با هدف ضمانت تسهیلات اشتغال، صندوق ضمانت اشتغال در کمیته امداد ایجاد شده است و امیدواریم با این اقدام بستر توانمندسازی مددجویان بیشتر فراهم گردد.

باجلان با اشاره به وقوع سیل در سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در زمینه سیل اقدامات اولیه که این نهاد انجام داده شامل اختصاص 20 میلیارد تومان به مناطق سیل زده است.

وی با اشاره به پیش بینی 7 میلیارد تومان در قالب پرداخت دوبرابری مستمری به مددجویان در مناطق سیل زده، اضافه نمود: همچنین طی انعقاد تفاهم نامه میان کمیته امداد و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، افراد خسارت دیده از سیل توسط بنیاد مسکن شناسایی و به وسیله فرایند قانونی دولت، کار تعمیر و بازسازی منازل آسیب دیده شروع می گردد و مددجویان ریالی برای نوسازی و ساخت مسکن پرداخت نمی نمایند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 22 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 874

به "ساخت منازل مددجویان سیل زده شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت منازل مددجویان سیل زده شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید