روش های اصلاح فرم صورت برای افرادی که دارای صورت لاغر هستند

به گزارش آسمان تو، عمل مادلینگ صورت و کاشت پروتز را در مراکز معتبر و زیر نظر جراح فوق تخصص انجام دهید . جراحی در محیط کاملا پاکیزه و با ابزار استریل در کنار تخصص و تجربه جراح در کاهش خطر عفونت بسیار موثر است.

روش های اصلاح فرم صورت برای افرادی که دارای صورت لاغر هستند
مادلینگ صورت و تغییر فرم چهره برای صورت های لاغر، به روش های مختلفی قابل انجام است. جراحان پلاستیک و زیبایی با یاری روش هایی مانند پروتزهای صورت و گونه یا تزریق چربی، می توانند فرم صورت را تغییر دهند.

دکتر آرش نجف بیگی، فوق تخصص جراحی پلاستیک، ترمیمی و زیبایی از دانشگاه تهران، در خصوص روش های مادلینگ برای صورت های لاغر، به تکنیک های نوین و قابل اعتمادی اشاره نموده است که ماندگاری بالا دارند و بدون عوارض جانبی قابل انجام هستند. هرچند بعضی روش ها مانند تزریق فیلر، در ظاهر ساده تر هستند اما ماندگاری بسیار کمی دارند و انجام مکرر آنها در بلند مدت، می تواند برای سلامت فرد زیان بار باشد.

در حالی که روش هایی مانند کاشت پروتز یا گونه گذاری با تزریق چربی، هم ماندگاری بیشتری دارند و هم بدون عوارض جانبی می توانند فرم صورت فرد را به خوبی اصلاح نمایند. با این وجود بعضی افراد به دلایل مختلف از انجام یک تکنیک اصولی و قابل اعتماد پرهیز می نمایند و روش های کوتاه مدت را انتخاب می نمایند.

دکتر نجف بیگی در خصوص شیوه انجام روش های مادلینگ چهره های لاغر افزود که تکنیک های تغییر فرم صورت کاملا بر اساس استانداردهای زیبایی شناسی و اصول جراحی انجام می شود. جراح فوق تخصص پلاستیک و زیبایی بر اساس تجربه و دانش پزشکی و متدهایی که سال ها است در بیمارستان ها و کلینیک های زیبایی معتبر جهان درحال انجام است، دست به ایجاد تغییرات در فرم صورت می زند. در نتیجه روش های به کار رفته، عوارض جانبی جدی را برای عموم افراد ندارد و اگر مشکل یا بیماری زمینه ای در فرد وجود نداشته باشد، به خوبی برای او قابل انجام خواهد بود.

برترین روش زاویه سازی صورت و کاشت گونه چیست؟

برای مادلینگ صورت و زاویه سازی چهره، روش های مختلفی وجود دارد از جمله تزریق فیلر، انواع لیفت جراحی و یا لیفت با اندوتاین و لیفت با نخ. با این وجود برای افرادی که چهره لاغری دارند، باید روشی را انتخاب کرد که به صورت حجم بدهد. آرش نجف بیگی در این مورد افزود برای مادلینگ صورت لاغر، تزریق فیلر روش سریعی است اما در برترین حالت، ماندگاری یک تا دو سال را شاهد هستیم. به ویژه اگر فرد سبک زندگی مناسبی داشته باشد و صورتش در معرض آسیب های پوستی یا فشار و تحرک زیاد قرار نگیرد.

این درحالی است که روش هایی با ماندگاری بالاتر و نتایج بهتری نیز وجود دارد مانند پروتز صورت و گونه گذاری با تزریق چربی. این دو روش با تکنیک های متفاوتی انجام می شوند اما نتایج هر دو بسیار قابل قبول و چشمگیر است. به گونه ای که تا سال ها فرد را از انجام خدمات زیبایی دوباره، بی احتیاج می نماید. برای مثال با استفاده از برندهای پروتز صورت و گونه معتبر، در صورت مراقبت لازم از پوست و صورت، تا پایان عمر احتیاجی به تعویض این پروتزها نخواهد بود.

اطلاعات بیشتر درباره گونه گذاری با پروتز در مجله پزشکی دکتر نجف بیگی به آدرس: /گونه-گذاری-با-کاشت-پروتز/https://drnajafbeygi.com

دکتر نجف بیگی افزود اینکه کدام روش بهتر است، کاملا بستگی به سبک زندگی و شرایط زندگی و بدنی هر فرد دارد. پس از معاینه اولیه هر فرد با جراح فوق تخصص پلاستیک و زیبایی، تعیین خواهد شد که روش کاشت پروتز صورت و گونه برای او بهتر است یا تزریق چربی. اما نکته مهم این است که در صورت فراهم بودن شرایط و مراقبت های کافی به وسیله فرد، هردو روش به خوبی می توانند مدلینگ صورت های لاغر را انجام دهند..درباره روش های زاویه سازی صورت بیشتر بدانید.

روش تزریق چربی به صورت چیست؟

در این روش، به جای استفاده از فیلر یا ژل های مصنوعی، از چربی طبیعی بدن خود فرد برای فرم دهی به صورت استفاده می شود. یعنی به جای وارد کردن مواد یا جسم خارجی، چربی بدن خود فرد به صورتش تزریق خواهد شد. البته این چربی پیش از تزریق فرآوری و آماده سازی خواهد شد. به همین علت احتمال پس زدن تزریق به وسیله بدن یا واکنش سیستم ایمنی بدن فرد از بین می رود و ماندگاری روش بیشتر می شود.

در روش تزریق چربی به صورت، نخست باید سلول های چربی از دیگر بخش های بدن فرد استخراج شود. معمولا این چربی از بخش هایی خارج می شود که ماندگاری بالاتری دارند مانند شکم، پهلو و یا پشت. بعلاوه می توان از چربی بازوها یا ران پا نیز یاری گرفت. البته همواره این احتمال وجود دارد که افرادی با صورت لاغر، چربی کافی نیز در بدن خود نداشته باشند. به همین علت جلسات مشاوره پیش از عمل برای انتخاب روش مناسب مادلینگ صورت بسیار لازم است.

دکتر نجف بیگی اینگونه شرح داد که اگر چربی مناسب در بدن فرد موجود باشد، نخست با روش هایی مانند لیپوماتیک، بدون آسیب به سلول های چربی، آنها را از زیر پوست بیرون می کشیم. این چربی با یاری سانتریفیوژ مراحل آماده سازی را طی می نماید. در این مرحله سلول های چربی از بافت مایع و آب و خون، جدا می شود.

سپس بافت خالص چربی به وسیله سرنگ های مخصوص به نواحی از صورت و گونه تزریق می شود. جراح فوق تخصص پلاستیک و زیبایی با یاری تکنیک های نوین تزریق، زاویه مناسب و حجم کافی از چربی، به صورت لاغر فرم می دهد و زاویه سازی چهره را انجام می دهد. در این گام، دقت در تزریق و حجم چربی بسیار مهم است و به دانش و تجربه پزشک برمی شود.

برای مثال معولا بخشی از چربی تزریق شده به وسیله بافت های بدن جذب و دفع می شود. به همین علت معمولا جراح مقدار بیشتری چربی تزریق می نماید تا کاهش حجم چربی جبران شود. بعلاوه در صورت احتیاج چربی استخراج شده ذخیره می شود تا در مراحل دوم و سوم، دوباره تزریق شود. وقتی حجم چربی تزریق شده پس از چند ماه کاهشی پیدا نکرد، می توان اطمینان یافت که تا چند سال ماندگاری خواهد داشت.

روش کاشت پروتز برای مادلینگ صورت

دکتر آرش نجف بیگی، جراح فوق تخصص پلاستیک، ترمیمی و زیبایی در خصوص پروتزهای صورت و عوارض آن شرح داد که امروزه با رشد فناوری، پروتزهای سیلیکونی لایف تایمی وجود دارد که بدون هیچ عارضه بلند مدت و خطرناکی، قابل استفاده است. بسیاری از عوارض کاشت پروتز گونه، چانه یا صورت در حد سرخی یا کبودی و تورم است که همگی طی چند هفته برطرف خواهند شد.

امروزه پروتزهای صورت با تکنیک هایی فراوری می شوند که بیشترین هماهنگی را با بافت داخلی بدن داشته باشند و کمترین مقدار مشکل را برای فرد به همراه داشته باشند. برای مثال این پروتزها معمولا با سطح زبر و دارای بافت های ریزی فراوری می شوند. به این ترتیب به سرعت با بافت های زیر پوست پیوند برقرار می نمایند و از تشکیل لافت سلولی اضافی در اطراف آن جلوگیری می شود.

در واقع بسیاری از عوارض مشکل ساز گذشته امروزه دیگر وجود ندارند اما همچنان ممکن است در بعضی افراد عوارض ناخواسته ای دیده شود. به همین علت مراقبت های بعد از عمل به مدت چند ماه در کنار مشاوره دقیق قبل از عمل، هر دو به یک مقدار در کاهش عوارض کاشت پروتز صورت، موثر هستند.

یکی دیگر از مشکلاتی که ممکن است بعضی افراد با آن روبرو شده باشند، عفونت صورت و جای عمل است. برای جلوگیری از چنین مشکلاتی، باید دقت داشت که افراد حتما عمل مادلینگ صورت و کاشت پروتز را در مراکز معتبر و زیر نظر جراح فوق تخصص انجام دهند. جراحی در محیط کاملا پاکیزه و با ابزار استریل در کنار تخصص و تجربه جراح در کاهش خطر عفونت بسیار موثر است.

از سوی دیگر رعایت بهداشت فردی، ضدعفونی و شست و شوی صحیح صورت و جای زخم و البته رعایت کامل مراقبت های بعد از عمل می تواند جلوی عفونت را بگیرد. بعلاوه مصرف آنتی بیوتیک های تجویز شده به وسیله پزشک در بسیاری موارد کاملا خطر عفونت را برطرف می نماید و جای نگرانی ندارد.

پس از انجام مادلینگ صورت چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

دکتر آرش نجف بیگی اشاره نمود که مراقبت های بعد از عمل مادلینگ و فرم دهی به صورت های لاغر با یاری تزریق چربی و پروتز صورت، معمولا شامل استراحت زیاد نمی شود اما فرد باید تا چند هفته از انجام هرگونه فعالیت بدنی شدید و یا ورزش کردن پرهیز کند.

استفاده از کمپرس سرد و گرم برای برطرف تورم و کبودی در کنار مصرف آنتی بیوتیک از دیگر مواردی است که باید رعایت شود. بعلاوه مصرف میوه و سبزی تازه از جمله میوه آناناس (و نه کمپوت آن) و مصرف ماهی، در بهبود هرچه زودتر جای زخم و بخیه ها، موثر است. و البته نباید فراموش کرد که نوشیدن آب فراوان به صورت روزانه نیز حتما توصیه می شود.

در بلند مدت اما فرد باید دقت داشته باشید که باید یک سبک زندگی سالم و رعایت مراقبت های پوست را جدی بگیرد. استفاده از کرم های ضد آفتاب و خودداری از قرار گرفتن صورت در برابر نور مستقیم آفتاب، در کنار عدم دستکاری، تحریک و یا فشار وارد کردن به صورت یاری می نماید تا ماندگاری چربی تزریق شده، بیشتر شود و یا پروتز از جای خود حرکت نکند.

این جراح فوق تخصص پلاستیک در نهایت افزود که مشاوره قبل از عمل یاری می نماید تا تصورات نادرست و خواسته های غیر منطقی فرد از مادلینگ صورت به یک درک صحیح از این روش ها تغییر کند. گاهی بعضی افراد از ما انتظاراتی دارند که غیر ممکن است و یا عوارضی را برای او در پی دارد. به همین علت ما جراحان همواره توصیه می کنیم که نخست جراح خود را به دقت انتخاب کنید و سپس در جلسات مشاوره، به پزشک خود اعتماد نمایید.

منبع: راسخون
انتشار: 17 آذر 1400 بروزرسانی: 17 آذر 1400 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 2050

به "روش های اصلاح فرم صورت برای افرادی که دارای صورت لاغر هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روش های اصلاح فرم صورت برای افرادی که دارای صورت لاغر هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید