ذخایر نفت خام آمریکا 5.4 میلیون بشکه کاهش یافت

به گزارش آسمان تو، اداره اطلاعات انرژی آمریکا در گزارش هفتگی خود از کاهش ذخایر نفت خام آمریکا اطلاع داد.

ذخایر نفت خام آمریکا 5.4 میلیون بشکه کاهش یافت

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در گزارش هفتگی خود که امروز چهارشنبه منتشر شد، بیان کرد ذخایر نفت خام در آمریکا در هفته منتهی به 11 نوامبر با 5.4 میلیون بشکه کاهش به 435.4 میلیون بشکه رسیده است. کل ذخایر نفت تجاری نیز 6.5 میلیون بشکه کاهش یافت.

نهاده های پالایشگاه های نفت خام در همین هفته به طور میانه 16.2 میلیون بشکه در روز بود که 63 هزار بشکه در روز بیشتر از میانگین هفته قبل بود. بعلاوه فراوری بنزین در هفته گذشته به طور میانه 9.8 میلیون بشکه در روز افزایش یافت، در حالی که پالایشگاه ها با 92.9 درصد ظرفیت قابل بهره برداری خود در مدت مشابه فعالیت داشتند.

این در حالی است که میانگین واردات نفت خام در هفته گذشته به 5.6 میلیون بشکه در روز رسید که نسبت به هفته قبل 895 هزار بشکه کاهش داشت.

پیشتر کارشناسان منابع انرژی بیان کردند، دستور برداشت تاریخی از ذخایر نفت راهبردی آمریکا که از سوی جو بایدن، رئیس جمهور این کشور صادر شد، ممکن است اثرات متفاوتی بر شرایط فراوری نفت خام در آمریکا و بازار بین المللی به همراه داشته باشد. بایدن بیان کرد که دولت او یک میلیون بشکه نفت در روز برای شش ماه آینده از ذخایر راهبردی خود در کوشش برای مهار افزایش قیمت فعلی سوخت برداشت خواهد نمود.

خبرنگاران بین الملل اقتصاد بین الملل

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 25 آبان 1401 بروزرسانی: 25 آبان 1401 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 2333

به "ذخایر نفت خام آمریکا 5.4 میلیون بشکه کاهش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ذخایر نفت خام آمریکا 5.4 میلیون بشکه کاهش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید