در One UI 4.1 می توانید رم مجازی بیشتری به گوشی اضافه کنید

به گزارش آسمان تو، این طور که به نظر می رسد در رابط کاربری One UI 4.1 این امکان را خواهید داشت که از بین 2 تا 8 گیگابایت رم مجازی، یک اندازه را برای اضافه کردن به رم اصلی سیستم خود بهره ببرید.

در One UI 4.1 می توانید رم مجازی بیشتری به گوشی اضافه کنید

به تازگی قابلیت تازهی به گوشی های هوشمند اضافه شده که کاربران به یاری آن می توانند از حافظه داخلی سیستم خود به عنوان رم مجازی استفاده نمایند. به این صورت که مثلا بخشی از حافظه داخلی به رم اصلی گوشی اضافه می گردد و به گوشی در انجام کارهای مولتی تسکینگ یاری می نماید. البته که این رم مجازی هر چقدر هم باشد از لحاظ کیفیت کارایی نمی تواند به مقدار رم اصلی مفید باشد اما با این حال می تواند تأثیر محسوسی را در کارهای روزمره خصوصا روی گوشی هایی با مقدار رم کم بگذارد.

سامسونگ این قابلیت را در رابط کاربری One UI از سال گذشته تا به امروز در گوشی های خود قرار داده است. البته جالب اینجاست بعضی از گوشی ها نظیر گلکسی A52s با 8 گیگابایت حافظه رم از آن بهره مند هستند اما مثلا گلکسی S20 فن ادیشن آن را در اختیار ندارد. حال چرا سامسونگ چنین رفتاری را در این رابطه از خود نشان می دهد معین نیست.

به گزارش وب سایت SamMobile، رابط کاربری One UI 4.1 که تازهترین رابط کاربری سامسونگ به شمار میرود، قابلیت رم مجازی را به شکل بهبودیافته ای در خود دارد. به این صورت که کاربران می توانند از بین 2 تا 8 گیگابایت رم مجازی، یک مقدار را برای اضافه نمودن به حافظه رم اصلی انتخاب نمایند.

این قابلیت همان طور که گفته شد در گوشی های سامسونگ قرار داشت اما فقط امکان اضافه نمودن 4 گیگابایت از حافظه داخلی به حافظه رم وجود داشت که سامسونگ در رابط تازه آن را بهبود بخشید و حالا نه تنها تا دو برابر این مقدار را می توان به رم اضافه نمود بلکه از آن طرف اگر کمبود فضا داشته باشید و بخواهید از این قابلیت استفاده کنید، امکان اضافه نمودن 2 گیگابایت از حافظه داخلی به رم را هم خواهید داشت.

در حال حاضر اگر گوشی های تازه سامسونگ را که از رابط One UI 4.1 بهره می نمایند بخرید و قابلیت رم مجازی را ببینید متوجه می شوید که می توانید از بین 2، 4، 6 و 8 گیگابایت، یکی را متناسب با احتیاج خود به مقدار رم اصلی اضافه کنید. این باعث شده کاربران با داشتن حق انتخاب بیشتر، راحت تر در رابطه با اینکه چه مقدار رم مجازی باید به رم اصلی اضافه گردد تصمیم بگیرند چون در بعضی مواقع 8 گیگابایت واقعا زیاد است و گاهی 2 گیگابایت بسیار کم.

البته این تمام ماجرا نیست. سامسونگ قابلیت های بیشتری را به رابط کاربری تازه خود اضافه نمود تا بیش از این تجربه کار با کهکشانی های خود را بهبود ببخشد. One UI 4.1 اگرچه در درجه اول با سری گلکسی S22 و گلکسی تب S8 در دسترس قرار خواهد گرفت اما به مرور زمان برای گوشی های دیگر سامسونگ هم عرضه می گردد. یکی از قابلیت های جذابی که قرار است با این رابط به گوشی های سامسونگ اضافه گردد، حالت پرو برای تمام لنزهاست به این صورت که کاربر می تواند تمام لنزهای گوشی را در عکاسی کنترل کند و نه فقط دوربین اصلی. البته نمی دانیم این قابلیت منحصرا برای سری گلکسی S22 خواهد بود یا خیر. از جمله قابلیت های دیگر این رابط می توان به تقویم هوشمند و قابلیت چند پنجره برای تبلت های تازه اشاره نمود. برای ساعت های هوشمند شرکت کره ای که این آپدیت را دریافت نمایند هم قابلیت تمرین خواب اضافه خواهد شد تا بتوانید از توانایی این محصول در پایش شرایط خواب بیشترین و برترین استفاده را ببرید.

علاوه بر این ها، یک قابلیت تازه به گوشی های سامسونگ اضافه خواهد شد که به کاربران امکان می دهد کاری را که با گوشی در حال اجرا آن بودند، با اتصال آن به کامپیوتر دقیقا از همان جا به ادامه آن بپردازند. البته این قابلیت در شرایطی کار می نماید که گوشی یا تبلت را به وسیله حالت Link to Windows به یکدیگر متصل نموده باشید. بعلاوه اگر همرمان از گلکسی بوک (لپ تاپ ویندوزی سامسونگ) و گلکسی تب S7 و S8 استفاده می کنید می توانید از تبلت به عنوان نمایشگر دوم هم استفاده کنید.

طبق سیاست تازه سامسونگ در زمینه عرضه آپدیت، به احتمال بسیار فراوان One UI 4.1 بلافاصله بعد از عرضه رسمی سری گلکسی S22 باید برای گوشی های دیگر هم در دسترس قرار بگیرد. با این حال در این رابطه خبر دقیقی نداریم و باید منتظر بمانیم.

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 18 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 18 اردیبهشت 1401 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 2203

به "در One UI 4.1 می توانید رم مجازی بیشتری به گوشی اضافه کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در One UI 4.1 می توانید رم مجازی بیشتری به گوشی اضافه کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید