درخواست اسکاتلند برای جدایی از انگلیس به عنوان تنها راهکار برگزیت

به گزارش آسمان تو، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، نیکلا استرجن، رهبر حزب ملی اسکاتلند و وزیر اول این منطقه بیان کرد که جدایی این منطقه از انگلیس تنها راه حلی است که می تواند به بن بست موجود در برگزیت سرانجام دهد.

درخواست اسکاتلند برای جدایی از انگلیس به عنوان تنها راهکار برگزیت

رهبر حزب ملی اسکاتلند همچنین با انتقاد از رویکرد دولت ترزا می در اجرای برگزیت گفت که بی توجهی لندن به اسکاتلند در جریان مذاکرات بر سر برگزیت نشان داد که انگلیس یک متحد خوب و منصف برای اسکاتلندی ها نیست.

وزیر اول اسکاتلند که به عنوان رهبر رسمی و سیاسی این منطقه به شمار می رود، با حمله به طرح برگزیت برای خروج از اتحادیه اروپا مطرح کرد که طرح برگزیت ثابت می نماید که اسکاتلندی ها خودشان سرنوشت خودشان را در دست ندارند، چون برخلاف اصرار لندن، اسکاتلند نمی خواهد از اتحادیه اروپا خارج گردد.

نیکلا استرجن تنها راه چاره سرانجام دادن به بن بست در برگزیت را جدایی اسکاتلند از انگلیس مطرح کرد و این موضوع را خواسته بیشتر مردم اسکاتلند دانست و از طرفدارانش خواست تا برای دستیابی به استقلال صبر داشته باشند، چون او طرحی را بزودی در راستای این هدف ارائه و پیگیری خواهد نمود.

در جریان برگزاری همه پرسی برگزیت در سال 2016، اسکاتلند و ایرلند شمالی بر خلاف اهالی انگلیس و ولز به ماندن در اتحادیه اروپا رای دادند، اما حال مجبور به تبعیت از انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا می باشند، هرچند با این تصمیم مخالف هستند.

در حالی که زمان زیادی تا اجرای برگزیت زمان باقی نیست، اما اجرای آن بدلیل اختلافات میان لندن و بروکسل با بن بست روبرو شده و طرح های ارائه شده توسط دو طرف تا کنون نتوانسته به یک نتیجه مشترک دست یابد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 122

به "درخواست اسکاتلند برای جدایی از انگلیس به عنوان تنها راهکار برگزیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست اسکاتلند برای جدایی از انگلیس به عنوان تنها راهکار برگزیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید