خیابانی زیبا در توکیو با درختان خزان پذیر جینکو

به گزارش آسمان تو، درخت جینکو یا کهن دار، درختی زیبا و خزان پذیر با برگ های بادبزنی شکل، که به علت کهن بودن، نوعی فسیل زنده به شمار میاد. جینکو از کهن سال ترین گونه های درختی رو زمینه. درخت خزان کنندهِ کهن دار در آب و هوای معتدل و مرطوب به خوبی رشد میکنه و درخت مقاومی در شرایط نامساعده. کهن دار در خاکهای عمیق با زهکش خوب و خاک حاصلخیز رشد مناسبی داره. جینکو برای استفاده دارویی پرورش داده میشه. کهن دار از گیاهان دارویی ارزشمند که برای استفاده دارویی متفاوتی مورد استفاده قرار میگیره و برای استفاده از بذر و به خصوص برگ آن، این درخت رو، پرورش میدهند. بذرهای کهن دار در طب سنتی چین هزاران سال است که استفاده میشه. در نهالستان ها، درختان جینکو به صورت متراکم کشت شده و برگها برای تهیه عصاره برداشت میشه تا مورد فرآوری قرار گیرند. برگ های این درختان زیبا در پاییز زرد شده و در یک شب میریزند که نمایی زیبا و رویایی در خیابان توکیو به یادگار میزاره. خیابان جینکو در توکیو، به علت وجود همین درختان معروف شده و هم اکنون این خیابانِ رویایی از جاذبه های گردشگری ژاپن و زیباترین دیدنی های ژاپن محسوب میشه.

خیابانی زیبا در توکیو با درختان خزان پذیر جینکو

جینکو یا کهن دار

جینکوها به علت قابلیت های بارزشون در تحمل آلودگی هوا، رشد در فضاهای محدود و به طور کلی مقاومت در برابر بیماری ها و حشرات، برای فضای شهرها مناسب هستند. حتی نمونه ای مقاوم در هیروشیمای ژاپن که در زمان انفجار اتمی سال 1945، زنده مانده. این درخت زیبا و مقاوم در میان ژاپنی ها به نام ایچو معروفه و در ژاپن در معابد، پارک های شهری و امتداد خیابان ها به شهر به وفور نمایان است. در واقع این درخت اصلی توکیو و برگ آن نماد این شهر است. محبوب ترین خیابانِ مملو از جینگو در بین خیابان های توکیو، خیابان منحصر به فردِ ایچو نامیکی یا جینگو واقع در پارک مئیجی- جینگو گایین هست که معروفیت دنیای داره و از جاذبه های گردشگری ژاپن و دیدنی های ژاپن به شمار میاد.

خیابان ایچو نامیکی

خیابان 300 متری ایچو نامیکی با دو ردیف درختان جینکو که نمایی زیبا به خیابان بخشیده، دیدنیست. درختان این خیابان تا حوالی نوامبر (پاییز)، تا زمان تغییر رنگِ برگ هایش، با دقت نگه داری و هرس می شوند و با ریزش برگ ها جلوه ای زیبا و باورنکردنی در سطح خیابان ها و پیاده رو ها به وجود میاره. نشستن در کنار کافه های خیابان و تماشایِ این همه زیبایی خاطره ای فراموش نشدنیه و تصویری از بهشتی رویایی و زیبایی های آفرینش رو به رخ میکشه. جینکو و گونه های همسان آن به طور گسترده ای در سراسر دنیا یافت میشه، امروزه جینکوها تنها گونه زنده از دسته کهن دار سانان هستند که منقرض نشده اند. رشد این گونه به منطقه کوچک چجیانگ در شرق چین محدود شده. چینی ها مدت طولانی درخت جینکو می کاشتند. جالب است بدونیم که درخت جینکو برای اولین بار در اواخر قرن 17، به وسیله اروپایی ها و هنگام بازدیدِ یک گیاه شناس آلمانی از باغی در معابد ژاپن کشف شد و این گونه درخت علاوه بر چین و ژاپن در اروپا و آمریکای شمالی هم دیده می گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 18 دی 1401 بروزرسانی: 18 دی 1401 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 2356

به "خیابانی زیبا در توکیو با درختان خزان پذیر جینکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خیابانی زیبا در توکیو با درختان خزان پذیر جینکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید