خاص ترین اتاق های خواب جهان؛ از لبۀ پرتگاه تا عمق جنگل

به گزارش آسمان تو، همۀ ما دوست داریم که موقع استراحت، از پنجرۀ اتاق خوابمان تکان خوردن شاخه های یک درخت یا عبور ماه از پهنۀ آسمان یا انواع چشم انداز های طبیعی دیگر را دیدن کنیم؛ هرچند که البته بیشتر ما احتمالا چیزی جز پردۀ اتاق خودمان یا دیوار ساختمان های مجاور را نمی بینیم!

خاص ترین اتاق های خواب جهان؛ از لبۀ پرتگاه تا عمق جنگل

به گزارش فرادید، اما اتاق خواب هایی در دنیا هستند که حتی دیدن تصاویرشان می تواند برای چند لحظه آدم را در رویای یک استراحت تمام و کمال غرق کند؛ از سواحل نیوزلند تا پاتاگونیا، در همه جای دنیا می گردد چنین اتاق خواب هایی را پیدا کرد.

در اینجا تصاویری از هشت اتاق خواب بی نقص و البته نسبتا مینیمالیستی و ساده را خواهید دید که به وسیله استودیو های مشهور معماری در نقاط مختلف دنیا و با منظره هایی متفاوت و دل انگیز ساخته شده اند.

خانۀ کاواکاوا، نیوزلند

یک پنجرۀ عرضی با ارتفاع بالا سراسر این خانه را احاطه نموده که نور را از میان درختان پوهوتوکاوا به درون خانه منتقل می نماید. اتاق خواب این خانه با یک پنجرۀ اضافی کنار تخت و همینطور رنگ خاص دیوارهایش احساس بودن در عمق جنگل را به ساکنان خانه می بخشد.

خانۀ استانسیا مورو چیکو، آرژانتین

چوب، چرم و پشم، گرمایی عمیق و درونی به این اتاق خواب می بخشند که در خانۀ یک خانوادۀ مزرعه دار در پاتاگونیا در جنوبی ترین نقاط آمریکای جنوبی ساخته شده است. پنجرۀ کف تا سقف این اتاق منظرهی کامل به مزرعۀ 2700 هکتاری این خانواده در استپ های وحشی منطقه فراهم می نماید.

کلبۀ نیلیایتا، فنلاند

بیشتر فضای داخلی این کلبۀ جنگلی با یک تخت بزرگ اشغال شده است که اگر روی آن دراز بکشید، به وسیله دیوارۀ تمام شیشه ای رو به رو، عمق جنگل سردسیری کاج را دیدن خواهید کرد.

خانۀ ماتوپوس، استرالیا

منظره ساحلی چیز خیلی کمیابی نیست، اما همواره محیط داخلی اتاق خواب هم در احساسی که از دیدن منظره پیدا می کنیم اثرگذار است. اندازۀ پنجره ها، محل قرار گرفتن آن ها، طراحی داخل اتاق و حتی رنگ دیوار ها عوامل مهمی در آرامش بخش ساختن فضای اتاق هستند؛ این نکته ای است که طراحان این خانه سعی نموده اند آن را کاملا در نظر بگیرند.

خانۀ لوس ویلوس، شیلی

این اتاق خواب منحصر به فرد و فوق العاده در دل یک پرتگاه صخره ای در ساحل اقیانوس آرام کنده شده؛ با دیواری تمام شیشه ای که منظرۀ صخره های درهم آویخته و امواج خروشان را پیش چشم ساکنان خانه می آورد.

پناهگاه، سوئد

منظره ها همواره رو به رو نیستند؛ گاهی باید به بالا نگاه کرد. اگر کسی دوست داشته باشد خوابیدن زیر آسمان جنگل را تجربه کند، این کلبۀ کنار دریاچۀ ایملن در سوئد برایش مکان فوق العاده ای خواهد بود.

خانۀ دیدبان؛ آمریکا

واقعا نام درستی برای این خانه انتخاب شده است؛ تخت بزرگی که به صورت اریب در وسط اتاق خواب این خانه قرار داده شده، نمایی پانوراما به منظرۀ اطراف دریاچۀ تاهو را در برابر خودش دارد.

خانۀ ایکس، استرالیا

محیط بیرونی این اتاق خواب در جزیرۀ فیلیپ زیبا و سرسبز است، اما زیبایی محیط داخلی اتاق هم با پوشش چوبی و سقف شیبدارش دست کمی از آن ندارد.

منبع: فرارو
انتشار: 26 تیر 1402 بروزرسانی: 26 تیر 1402 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 2438

به "خاص ترین اتاق های خواب جهان؛ از لبۀ پرتگاه تا عمق جنگل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خاص ترین اتاق های خواب جهان؛ از لبۀ پرتگاه تا عمق جنگل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید