حمل و نقل در ایروان

به گزارش آسمان تو، ایروان یکی از شهرهای توریستی که به واسطه فاصله کم جغرافیایی و جذابیت های منحصر به فرد خودش جزو مقاصد محبوب محسوب می گردد، با خبرنگاران همراه باشید تا با سیستم حملو نقل ایروان آشنا شوید.

حمل و نقل در ایروان

تقریبا بیشتر مراکز تفریحی و گردشگری ایروان در مرکز شهر واقع شده و فاصله مکان های دیدنی آن با پای پیاده، زیر 20 دقیقه است. سیستم حمل و نقل ارمنستان بر اساس ساختارهای بجا مانده از الگوی شوروی سابق مورد استفاده قرار میگیرد. این کشور بدلیل عدم دسترسی به آب های بین المللی فاقد خطوط حمل و نقل دریایی است.

حمل و نقل داخل شهری ، شهر ایروان شامل چند دسته می گردد:

1-تریل بوس های برقی ایروان

2-مترو زیر زمینی ایروان

3- اتوبوس و مینی بوس های ون ایروان

4-تاکسی ایروان

مترو، اتوبوس و تاکسی، رفت و آمد در ایروان را مالی و کم هزینه نموده. ایستگاه های مترو و اتوبوس در همه منطقه ها شهر وجود دارد. البته نباید فراموش کنید در ایروان می توانید خیلی از مسیرها را پیاده بروید؛ همین به مرکز شهر برسید، می توانید پای پیاده و قدم زنان به جاهای دیدنی ایروان برسید.

مارشروتکاهای ایروان: مینی ون هایی هستند که از همه جای شهر و اطراف شهر، در رفت و آمد هستند . معمولا مارشروتکا، وسیله ای سریع برای حمل و نقل در ایروان که هزینه آن هم از اتوبوس هم کمتر است. اگر جایی خارج از ایستگاه بودید، با دست تکان دادن ماشروتکاهای در حال حرکت می ایستند.

مترو ایروان: مترو ایستگاه های زیادی در سطح شهر دارد و یکی از راه های مقرون به صرفه رفت و آمد در ایروان است. ایستگاه های مترو ایروان از ساعت 6:30 تا ساعت 23 باز هستند و میانگین هر 10 دقیقه یک قطار حرکت می نماید.

اتوبوس : معمولا اتوبوس های ایروان خیلی مالی هستند و بیشتر بین روستاها و حومه شهر رفت و آمد دارند. ایستگاه اصلی اتوبوس، کیلیکیا آوتوکیان است. این ایستگاه در خیابان آدمیرال ایساکو 6 قرار گرفته است.

تاکسی : کرایه تاکسی در ایروان بسیار مقرون به صرفه است و چیزی در حدود 100 درام برای هر کیلومتر است. اما به طور کلی، کمترین مقدار کرایه تاکسی در این شهر، حدودا 600 درام است. تقریبا تمامی تاکسی های ایروان مجهز به دستگاه تاکسی متر هستند. تنها مسئله ای که اینجا وجود دارد، این است که بیشتر راننده تاکسی های ایروان نمی توانند انگلیسی صحبت نمایند. اپلیکیشن تلفن همراه Uber در ایروان کار نمی نماید اما به جای آن یک برنامه بومی به نام Mobi Taxi وجود دارد که می توانید آن را روی گوشی هوشمند خود نصب نموده و اقدام به گرفتن تاکسی کنید.

بلیت تک سفره (مترو، اتوبوس): 0/21 دلار

کرایه تاکسی (تعرفه عادی برای سوار شدن): 1/26 دلار

1 کیلومتر جابجایی با تاکسی (تعرفه عادی): 0/21 دلار

هر لیتر بنزین: 0/87 دلار

منبع: تریپ
انتشار: 14 مرداد 1401 بروزرسانی: 14 مرداد 1401 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 2279

به "حمل و نقل در ایروان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمل و نقل در ایروان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید