تور ارمنستان: چطور از فرودگاه ایروان به مرکز شهر برویم؟

به گزارش آسمان تو، حمل و نقل فرودگاه ایروان

ارمنستان و شهر ایروان یکی از مقاصد محبوب و پرطرفدار برای گردشگران ایرانی محسوب می شوند. این کشور تاریخی و پرجاذبه به علت نزدیکی به ایران، هزینه های کم سفر و ویزا راحت به یکی از چند گزینه اول برای سفر خارجی تبدیل شده است. اگرچه بسیاری به صورت زمینی به ایروان سفر می نمایند اما سفرهوایی نیز یکی از راحت ترین و برترین گزینه های سفر به ایروان است. بلیط هواپیمای ایروان نسبتا مقرون به صرفه است و به همین علت بسیاری افراد ترجیح می دهند با هواپیما خود را به ایروان برسانند. در این مطلب قصد داریم در خصوص گزینه های حمل و نقل فرودگاه ایروان صحبت کنیم تا مسافرانی که قصد سفر به ارمنستان را دارند با استفاده از این اطلاعات بتوانند به راحتی خود را به مرکز شهر ایروان برسانند. با خبرنگاران همراه باشید.

تور ارمنستان: چطور از فرودگاه ایروان به مرکز شهر برویم؟

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

فرودگاه زوارتنوتس ایروان (Zvartnots International Airport) که فرودگاه ایروان نیز نامیده می گردد در 12 کیلومتری غرب ایروان قرار گرفته است. این فرودگاه شاهراه اصلی ورود گردشگران به کشور ارمنستان محسوب می گردد و به همین علت پررفت و آمدترین فرودگاه این کشور است. گزینه های حمل و نقل فرودگاه ایروان بسیار متنوع است و از آنجا که این فرودگاه تنها 12 کیلومتر با شهر فاصله دارد در مدت زمان کمی می توانید خود را به مرکز شهر و هتل برسانید. علاوه بر این، کشور ارمنستان یک کشور مقرون به صرفه قیمت محسوب می گردد و هزینه های حمل و نقل نیز در این کشور پایین است. به همین علت می توانید با هزینه ای پایین خود را از فرودگاه به هتل بروید. هنگام رزرو هتل در ایروان هم می توانید درخواست ترانسفر فرودگاهی بدهید. در ادامه گزینه های حمل و نقل فرودگاه ایروان را به شما معرفی می کنیم تا با توجه به برنامه ریزی سفر، برترین گزینه را انتخاب کنید.

  • سرویس اکسپرس فرودگاه

در پی استقبال گردشگران خارجی و احتیاج به فراهم کردن وسایل حمل و نقل عمومی بهتر، از تابستان 2017 سرویس اکسپرس فرودگاه به مسافران خدمت رسانی می نماید. این اتوبوس ها که الیت باس (EliteBus) نام دارند مسافران را بین فرودگاه و شهر جابجا می نمایند. این اتوبوس ها مسافران را در عرض 30 الی 40 دقیقه از فرودگاه به ایستگاه مترو یریتاسارداکان (Yeritasardakan metro station) می رسانند که درست در مرکز شهر و در مجاورت میدان آزادی ایروان قرار گرفته است. اتوبوس های اکسپرس فرودگاه از ساعت 7 صبح الی 10 شب فعال هستند و هر نیم ساعت یک بار از فرودگاه زوارتنوتس ایروان به سمت مرکز شهر حرکت می نمایند. در طول شب از ساعت 10 شب تا 7 صبح نیز این اتوبوس ها فعال هستند، منتها در فواصل زمانی طولانی تر و هر یک ساعت یکبار حرکت می نمایند. سرویس اکسپرس فرودگاه علاوه بر اتوبوس، مینی بوس هم دارد.

  • اتوبوس شهری

اتوبوس های شهری نیز یکی از گزینه های خوب حمل و نقل فرودگاه ایروان است. مسافرانی که به فرودگاه ایروان وارد می شوند می توانند با استفاده از اتوبوس های شماره 17 و 18 خود را به مرکز شهر ایروان برسانند. این اتوبوس ها در طول جهت نیز در ایستگاه های متعدد توقف می نمایند و می توانید نزدیک به هتل یا مقصدتان پیاده شوید. اتوبوس های شهری به علت توقف های زیاد، جهت فرودگاه تا مرکز شهر را در مدت زمان یک ساعت طی می نمایند. ایستگاه اتوبوس در مقابل سالن پروازهای ورودی قرار گرفته است و تابلوهایی با نوشته فرودگاه زوارتنوتس به ایروان روی اتوبوس ها قرار گرفته است.

  • مینی بوس

اگر به سفر ماجراجویانه علاقمندید، وسایل کمی دارید و دوست دارید مثل یک محلی سفر کنید از مینی بوس بهره ببرید. این مینی بوس ها مارشروتکا (marshrutka) نام دارند و در جهتهای مشخصی حرکت می نمایند. با استفاده از این مینی بوس ها می توانید در هزینه های سفر صرفه جویی کنید و با پرداخت کرایه ای به مراتب کمتر خود را به مرکز شهر ایروان برسانید.

  • تاکسی فرودگاه

سرویس تاکسی فرودگاه راحت ترین گزینه حمل و نقل فرودگاه ایروان است. در این فرودگاه، تقریبا تمام تاکسی ها برای محاسبه کرایه از دستگاه تاکسی متر استفاده می نمایند، به همین علت بهتر است مبلغ کرایه را به واحد پول ارمنستان (درام) همراهتان داشته باشید. شرکت رسمی تاکسیرانی فرودگاه AeroTaxi است و شما می توانید قبل از رسیدن به فرودگاه، به صورت آنلاین تاکسی رزرو کنید. اینطوری مطمئن خواهید بود که وقتی به فرودگاه رسیدید راننده منتظر شماست و لازم نیست در فرودگاه معطل شوید. ممکن است بعضی راننده ها به شما پیشنهاد بدهند که به جای استفاده از تاکسیمتر، قیمت ثابتی را بپردازید. به هیچ وجه قبول نکنید و اصرار کنید که حتما کرایه بر اساس تاکسیمتر محاسبه گردد. کرایه این تاکسی ها از فرودگاه تا مرکز شهر (میدان جمهوری) حدود 6000 درام ارمنستان برایتان تمام می گردد (تاریخ 30 بهمن 96). با تاکسی می توانید در مدت زمان 15-25 دقیقه به مرکز شهر برسید، پس سریع ترین گزینه حمل و نقل فرودگاه ایروان نیز به شمار می رود.

اپلیکیشن یاندکس تاکسی (Yandex Taxi) نیز خدمات تاکسی را با قیمتی مقرون به صرفه و رقابتی به مسافران ارائه می نماید. با این تاکسی ها با پرداخت حدود 2000 درام می توانید از فرودگاه به مرکز شهر و هتل بروید.

  • کرایه اتومبیل

اگر رانندگی در یک کشور تازه برایتان هیجان انگیز است می توانید در فرودگاه ایروان، اتومبیل کرایه کنید. در این فرودگاه شرکت های معتبر بین المللی و محلی خدمات کرایه اتومبیل را به مسافران ارائه می نمایند. باجه کرایه اتومبیل در طبقه اول سالن پروازهای ورودی فرودگاه قرار گرفته است. کرایه اتومبیل معمولا 24 ساعته محاسبه می گردد و با دریافت هزینه جداگانه، باک ماشین نیز پر می گردد. در صورتی که به صورت گروهی یا خانوادگی سفر می کنید و می خواهید در شهر ایروان گشت و گذار کنید کرایه اتومبیل می تواند انتخاب مناسبی در بین گزینه های حمل و نقل فرودگاه ایروان باشد.

منبع: en.wikivoyage.org

منبع: الی گشت
انتشار: 20 بهمن 1400 بروزرسانی: 20 بهمن 1400 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 2120

به "تور ارمنستان: چطور از فرودگاه ایروان به مرکز شهر برویم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارمنستان: چطور از فرودگاه ایروان به مرکز شهر برویم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید