حق پناه: اروپا نگران هجوم موج پناهندگان سوری به مرزهای خود است

به گزارش آسمان تو، یک کارشناس مطالعات کُردی گفت: اروپا نگران هجوم موج پناهندگان سوری به مرزهای خود است، فرانسه در اتحادیه اروپا نقش آفرینی مهمی در خاورمیانه، سوریه و کردستان دارد که همه این ها ...

حق پناه: اروپا نگران هجوم موج پناهندگان سوری به مرزهای خود است

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

جعفر حق پناه کارشناس مطالعات کُردی در تبادل نظر با خبرنگار سیاسی خبرنگاران، در مورد ایجاد آتش بس در حمله ترکیه به کُرد ها گفت: البته ترکیه و آمریکا از این شرایط تعبیر به آتش بس می نمایند، اما ترکیه می گوید ما گروه مقابل را به رسمیت نمی شناسیم که به آن ها آتش بس بدهیم بلکه تنها به این گروه فقط 5 روز مهلت می دهیم که از این منطقه خارج شوند.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی احتمال اینکه موضوع از کنترل دولت های ذی نفع خارج گردد وجود دارد، گفت: براین اساس هیچ یک از طرفین نمی خواهند بر مطالبه خود پافشاری نمایند.

حق پناه با بیان اینکه پیشنهاد بینابینی این بود که در قالب فرصت 5 روزه امکانی ایجاد گردد که گروه های کُرد از بعضی از شهر های سوریه که هم مرز ترکیه هستند خارج شوند و منطقه امن مورد درخواست ترکیه ایجاد گردد، گفت: این درحالی است که با آتش بس اعلام شده گروه های کُرد عقب نشینی کردند، اما دو طرف(ترکیه و کُردها) یکدیگر را متهم به کارشکنی می نمایند.

این کارشناس مطالعات کُردی با تاکید براینکه در شرایط بحرانی پیش آمده آمریکا که دارای روابط با کُرد ها و ترک هاست به دنبال آن است که مدیریت خود را نشان دهد یادآور شد: ایالات متحده به دنبال آن است که از اتهام پیش آمده برای خود یعنی پشت کردن به کرد ها به نوعی تبرئه گردد.

وی با اشاره به جنگ های نیابتی اتفاق افتاده در منطقه غرب آسیا گفت: قطعا ایالات متحده مناطق کُردنشین سوریه را نادیده نخواهد گرفت و به آسانی از آن ها خارج نخواهدشد.

حق پناه در مورد مخالفت اروپایی ها با حمله ترکیه به کُرد های سوری گفت: برای اروپا در درجه اول مسئله آوارگان و شروع موج جدید پناهندگان اهمیت دارد و این موضوع آن ها را نگران نموده چون اروپا ظرفیت روبرو با موج جدید پناهندگان را ندارد.

این کارشناس مطالعات کُردی در خاتمه توضیح داد: در اتحادیه اروپا فرانسه نقش آفرینی مهمی در خاورمیانه، سوریه و کردستان دارد که همه این ها به قوت دریافت تضاد ها بین اروپا و ترکیه یاری بسیاری خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 آبان 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 585

به "حق پناه: اروپا نگران هجوم موج پناهندگان سوری به مرزهای خود است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حق پناه: اروپا نگران هجوم موج پناهندگان سوری به مرزهای خود است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید