حضور بازسازی گران بر بالین پل خواجو (بازسازی منزل)

به گزارش آسمان تو، 20 روز قبل، خبرگزاری میراث فرهنگی، اخباری از شرایط نگران کننده پل خواجو اصفهان منتشر کرد. هر چند که این گزارش ها با واکنش تند مدیران اداره کل میراث فرهنگی اصفهان روبرو شد اما حضور بازسازی گران و کارشناسان بر بالین پل خواجو بارقه امیدی را در فعالان و دوستداران میراث فرهنگی بوجود آورد.

حضور بازسازی گران بر بالین پل خواجو (بازسازی منزل)

جهت دریافت خدمات بازسازی منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

میراث فرهنگی اصفهان بازهم خبر ساز شد. البته این بار نه به خاطر بی توجهی نسبت به تخریب آثار تاریخی بلکه به واسطه واکنش مثبتی که اداره کل میراث فرهنگی اصفهان به اطلاع رسانی های خبرگزاری میراث فرهنگی نشان داده و در کوتاه ترین زمان ممکن پس از انتشار گزارش ها، به بازسازی پل خواجو شتافتند. فعالان میراث فرهنگی از بازسازی کاشی ها و آجرهای فروریخته و قرار گرفتن آن ها بر سر جای خود می گویند.

به گزارش CHN، نزدیک به 20 روز پیش، گزارشی در CHN منتشر شد که از نفوذ رطوبت به بدنه پل در یکی از دهانه ها و ریزش کاشی ها حکایت داشت و احتمال خطر ریزش آجرها برای رهگذران را گوشزد می کرد. اما اکنون پس از گذشت کمتر از یک ماه، اداره کل میراث فرهنگی اصفهان به بازسازی دهانه مورد اشاره پرداخته است.

این تصویر بخشی از آخرهای فروریخته پل خواجو است که کارشناسان پس از گذشت مدت کوتاهی اقدام به بازسازی آن کردند

شاهین سپنتا فعال میراث فرهنگی اصفهان، در این باره به CHNمی گوید: اداره میراث فرهنگی اصفهان برعکس دفعات قبل به جای تکذیب خبر و توجیه عملکرد خود با واقع بینی پا به میدان گذاشت و در اولین فرصت به بازسازی بخش آسیب دیده پل خواجو پرداخت.

وی اضافه کرد: سازما ن های مردم نهاد دوستدار میراث فرهنگی و شهروندان عادی به دقت شرایط میراث فرهنگی شهر را رصد می نمایند و هر اقدام دلسوزانه یا هر بی توجهی و سهل انگاری از نگاه آنها دور نخواهد ماند.

عضو انجمن دوستدان با اشاره به اینکه بازسازی صورت گرفته در پل خواجو جزئی اما قابل تقدیر است تاکید نمود: هچنان معتقدیم که باید راهکاری برای جلوگیری از نفوذ آب های سطحی به بدنه پل در نظر گرفته گردد و برنامه بلند مدت اصولی اصولی برای بازسازی پل در دستور کار قرار گیرد اما بازسازی های کوتاه مدت و جزئی نیز در شرایط فعلی ضرورت دارد.

سپنتا با اشاره به شرایط دیگر پل های تاریخی اصفهان ادامه می دهد: پل های تاریخی دیگر چون سی و سه پل، پل شهرستان و پل ورزنه احتیاج به بازسازی اصولی دارند که امیدواریم به زودی شاهد اقدامات خوبی در این موارد باشیم.

وی اضافه کرد: اگر به تعویق افتادن بازسازی آثار تاریخی اصفهان و از جمله پل های تاریخی به دلیل کمبود بودجه های دولتی است، پیشنهاد می کنیم که با همکاری سازمان های مردم نهاد و سازمان میراث فرهنگی زیر نظر هیات امنا، صندوقی برای جمع آوری یاری های مردمی به منظور بازسازی آثار تاریخی این شهر ایجاد گردد تا شهروندان بتوانند یاری های نقدی خود را جمع آوری و در کار بازسازی آثار تاریخی شهر مشارکت داشته باشند.

منبع: خبرگزاری میراث فرهنگی

منبع: دالاهو
انتشار: 5 دی 1401 بروزرسانی: 5 دی 1401 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 2349

به "حضور بازسازی گران بر بالین پل خواجو (بازسازی منزل)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور بازسازی گران بر بالین پل خواجو (بازسازی منزل)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید