تثبیت سیطره شورای انتقالی بر جزیره سقطری

به گزارش آسمان تو، منابع یمنی گزارش دادند که نیروهای شورای انتقالی جنوب، سیطره خود را بر فرودگاه و بندر سقطری تثبیت نموده اند.

تثبیت سیطره شورای انتقالی بر جزیره سقطری

همراه ما باشید و با تور قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، منابع یمنی، شامگاه امروز (دوشنبه)، به پایگاه خبری شبکه الجزیره خبر دادند که نیروهای المجلس الانتقالی الجنوبی (شورای انتقالی جنوب، تحت حمایت امارات) سیطره خود را بر جزیره سقطری در جنوب یمن تثبت کردند.

این منابع به الجزیره خبر دادند: شبه نظامیان انتقالی در سقطری سیطره خود را بر فرودگاه و بندر تثبیت کردند و [هم اکنون] در حال آماده شدن برای تخلیه بار تسلیحات امارات هستند.

منابع یادشده در ادامه گفتند: اعتبار عربستان سعودی، پس از وعده به عبدربه منصور هادی رئیس [مستعفی یمن] در مورد بازگرداندن اوضاع به زمان پیش از شورش شورای انتقالی، [اکنون] در حال محک خوردن است.

شورای انتقالی که پیشتر در جنوب یمن اعلام خودمختاری نموده بود، به تازگی و پس از ارائه نسخه جدید توافق ریاض از سوی عربستان سعودی اعلام نمود که به منظور فراهم سازی زمینه برای اجرای توافق ریاض، از اعلام دولت خودگردان صرف نظر نموده است.

اما تنها دو روز پس از اعلام اجرایی شدن بخش سیاسی ریاض، منابع خبری از جمله پایگاه خبری روسیا الیوم گزارش دادند که درگیری سنگینی میان نیروهای دولت مستعفی یمن وابسته به سعودی و نیروهای شورای انتقالی جنوب هم سو با امارات عربی متحده اتفاق افتاده است (جزئیات بیشتر).

وبگاه الخبر الیمنی نیز به نقل از بعضی منابع دیپلمات در دولت مستعفی یمن در این ارتباط مدعی شده بود که محمد آل جابر سفیر ریاض در یمن، به منصور هادی گفته است که دولت سعودی از این پس با او همکاری نمی کند و به نوعی طرف حساب ریاض در یمن شخص مشخص عبدالملک نخست وزیر دولت مستعفی است.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 15 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 1213

به "تثبیت سیطره شورای انتقالی بر جزیره سقطری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تثبیت سیطره شورای انتقالی بر جزیره سقطری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید