بهره برداری از 55 طرح گردشگری و صنایع دستی در اصفهان

به گزارش آسمان تو، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، بهره برداری از 55 طرح گردشگری و صنایع دستی در اصفهان صورت می گیرد.

بهره برداری از 55 طرح گردشگری و صنایع دستی در اصفهان

داستان چیست؟

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان اضافه کرد: از بین این طرحها، 50 طرح در بخش گردشگری و پنج طرح در بخش صنایع دستی است.

فریدون اللهیاری با بیان اینکه طرحهای گردشگری آماده بهره برداری برای 400 نفر بصورت مستقیم اشتغالزایی بهمراه دارد، اضافه کرد: بیشتر آنها با توجه به رویکرد سالهای اخیر در تبدیل بناهای تاریخی از جمله کاروانسراها به تاسیسات گردشگری از جمله اقامتگاه ها و سفره خانه های سنتی و مشارکت بخش خصوصی اجرا شده است.

وی با تاکید بر اینکه بهره برداری از این طرحها تاثیر بسزایی در رونق صنعت گردشگری در سراسر استان اصفهان خواهد داشت، شرح داد: بیشتر این طرحها در شهرستانهای شرق اصفهان اجرا شده که نیازمند توسعه چنین فعالیتهایی است.

اللهیاری ادامه داد: بیشتر طرحهای گردشگری آماده بهره برداری در هفته دولت در شرق شهرستان اصفهان، خورو بیابانک، کاشان، نطنز، نایین، اردستان و سمیرم اجرا شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان به طرحهای صنایع دستی نیز اشاره و گفت: این طرحها با تمرکز بر رویکرد توازن استانی اجرا شده که یک طرح در شهرستان برخوار شامل کارگاه صنایع دستی میناکاری، سه طرح در شهرستان اردستان شامل خانه صنایع دستی و 2 کارگاه و یک طرح در سمیرم است.

وی با اشاره به اینکه خانه صنایع دستی در اردستان، وظیفه ترویج صنایع دستی و احیای رشته های رو به فراموشی و سنتی و ساماندهی فعالان این عرصه و آموزش آنها را به عهده دارد، اضافه کرد: روستای مهرگرد سمیرم نیز بعنوان روستای ملی بافت های داری ثبت شده و یک کارگاه در این زمینه در آن افتتاح می شود.

اللهیاری تاکید کرد که بخش میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان با مشارکت و سرمایه گذاری خوب مردم از حوزه های فعال در سالهای اخیر است که در هر مناسبت طرحهای قابل توجه و مختلفی را برای بهره برداری و آماده افتتاح دارد.

منبع: همگردی
انتشار: 21 مهر 1399 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 1351

به "بهره برداری از 55 طرح گردشگری و صنایع دستی در اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهره برداری از 55 طرح گردشگری و صنایع دستی در اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید